recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - købe nu eller vente på 2010 modeller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV - købe nu eller vente på 2010 modeller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV - købe nu eller vente på 2010 modeller?
    Sendt: 05-Januar-2010 kl. 11:41

Jeg er noget der minder om tæt på en beslutning om at købe et Panasonic TX-P50G10E, som realistisk set passer bedst til min prisklasse lige nu og størrelsesmæssigt er acceptabelt.

Men det nager mig alligevel lidt, jeg læser div artikler og tråde om at Panasonic (og alle de andre) som regel lancerer nye modeller til marts ca.. (eller er det amerikansk udgivelsestid, og ender eropæere med at skulle vente yderligere 3 måneder forTV´ene kommer til landet? Vil klart foretræke at købe i en dansk butik - til nød en dansk netbutik - hvis der skulle blive nogle problemer)

Mit spørgsmål er, er der nogen der har et realsitisk bud på hvad de nye 50 og 60" plasma fra Panasonic (med Pioneers kuro implementeret) vil komme til at koste? Hvis jeg ventede 3-4 måneder med at købe, ville det nok være muligt for mig at komme op på at bruge 15k eller lignede istedet for at bruge 11000,- på et G10 lige nu..
Er godt med på at man altid kan vente og få noget bedre eller noget ældre billigere på et senere tidspunkt; men det ville være trist at sidde og sparke mig selv over benet om 3-4 måneder fordi jeg ikke lige kunne udsætte min købetrang.

Er det utopi at tro på at de nye modeller vil være noget der minder om i min prisklasse og skal jeg bare købe det åbenbart udmærkede G10 nu?

vh
Rene

Redigeret af reneAalborg - 05-Januar-2010 kl. 14:11
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 11:52
Det er altid svært og spå om, men panasonic havde jo nogle høje priser til at starte med. Det vil sikkert også være tilfældet i år. Så det er nok mere om du kan vente til sidst i 2010 med at købe.
Nu skal vi også lige se skærme først, inden man tror de bliver langt bedre.
de har jo ikke rykket sig så meget hvert år.
Samt og hvis der kommer kuro tek i dem, bliver det sikkert kun deres topmodel.
Men vi bliver sikkert alle lidt klogere i løbet af denne måned.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 12:02
Mon ikke vi ved noget mere på torsdag, når der har været Panasonic pressemøde på CES 2010.
Venlig hilsen
KB
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Mon ikke vi ved noget mere på torsdag, når der har været Panasonic pressemøde på CES 2010.

det har du helt ret i. Det bliver i hvertfald spændende og se
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 13:03

Vent og se hvad Panasonic lancerer i forbindelse med CES messen (åbenbart torsdag). Så har du en ide om hvad der er i vente.

Men forvent at de nye skærme starter med et højere prisskilt, men er du villig til at vente eks. et halvt år vil toppen af priserne formentlig være barberet af, alternativt bruge nogle ekstra penge.  

Det kommer også lidt an på hvad du forventer/lægger vægt på.
Selv var jeg meget i tvivl om jeg skulle købe min Pana i 2008, men valgte at vente til 2009 da jeg ville have kabeltuner/Mpeg4 og det var helt klart ventetiden værd efter min mening.
Men i forhold til billedkvalitet skete der ikke de store revolutioner fra 08 til 09, så der var der ikke den store grund til at vente.  

Redigeret af thor-thor - 05-Januar-2010 kl. 13:12
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu