recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Tv - Lave krav, LAVT budget.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Tv - Lave krav, LAVT budget.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SaikoManSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Tv - Lave krav, LAVT budget.
    Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:04
Hej folkens. 

Der skal købes tv til knægten, som om et par dage fylder 13. Har læst mig til at Full HD i den størrelse er underordnet. Så det er bestemt ikke noget krav

Krav. 
- min. 40 t'
- Ikke alt for tyk
- Bruges til Yousee & Fibertv, uden brug af ekstra bokse
- MPEG4 og DVB-C
- Max pris 3.300kr

Kommer til at side mellem 2½ & 3 m fra tv.
Bruges til alm. tv kiggeri (tegnefilm) Og se film fra pc HD, via HDMI

-------------------

Har fundet lidt tv i Fona, Elgiganten & Expert 

-   Panasonic 42" plasma-tv  TX-P42X50E (Panasonic Sub-Field Drive 600HZ)   2.777,- 

-    Philips 40" LED-tv   40PFL3107H  (100hz)            3.000,-

-    Samsung 40 LCD-tv  LE40D504XXE  (50hz)      2.888,-

-    Samsung 40 LED-tv UE40EH5005XXE (50hz)    2.979,-

-    Samsung 43" Plasma-TV PS43E455  (600 Sub Field)       3.239,-

HVILKET ER BEDST TIL PRISEN ? 

Kender i andre, så FORTÆL endelig :) 

Redigeret af SaikoManSP - 09-Februar-2013 kl. 13:05
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:08
Var selv ved at købe Panasonic x50 men der skete nogle ændringer der gjorde jeg ikke købte tv.

Da jeg købte det tv jeg har nu, var jeg overraskende positiv over Samsung 5005 og kunne stadig godt finde på at købe det som nummer to tv

personligt mener jeg, du skal gå ud, og e med dine egne øjne hvilket du kan lide

Redigeret af aerik - 09-Februar-2013 kl. 13:09
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:11
Tak for svaret. 

Må jeg høre hvorfor det så ikke blev x50'eren ? Den har jo 600mz. Og Den Samsung har kun 50hz 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:15
Købte Ingen pga en uforudset regning der ikke retfærdigtjorde en nyt tv til til soveværelset, er på su.

Men da jeg købte mit nuværende tv var jeg positiv overfor Samsung 5005.

Men havde jeg de 3000kr der stod tv til, tror jeg, at jeg tog x50. Synes den har et godt og roligt billede, omend den er lidt buttet i forhold til mAnge nye fjernsyn
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:22
til en 13 årig ville jeg ikke vælge plasma som har en del ulemper som burn in osv børn vil jo spille osv og glemmer tit at slukke når de går Wink 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:26
helljohn - Du er genial. Han slukker jo ikke engang lyset når han tager i skole, så hvorfor så fjernsynet :P

Godt tænkt. Det udelukker rimelig hurtig PLASMA TVER !!!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:32
He he det tog 18 år at lære vores datter at slukke efter sig,nu er hun flyttet hjemmefra og slukker altid når hun går (første el regning lærte hende det Big smile )
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:41
Både Phillips og Samsung du har fundet ser ok ud til prisen-ud og se dem live og vælg udfra billede ,specs på papir er en ting hvordan de performer er noget helt andet,men 3000 for et 40" tv er sku billigt 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af SaikoManSP SaikoManSP skrev:

helljohn - Du er genial. Han slukker jo ikke engang lyset når han tager i skole, så hvorfor så fjernsynet

Opdragelse hjælper!

Min knægt på 7 ved godt at han skal slukke både lys og tv, når han ikke er i rummet længere. Nu har mit plasma "kun" holdt i 7 år til hans/vores brug.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 10:39
Nå, kan fortælle jeg i går med det samme tog ud for at kigge på den Philips 40" LED-tv   40PFL3107H.

Mest på grund af det var den eneste 100hz LED. Men måtte klart konstatere at billede ikke var særlig imponerende. Og fik også af vide at salgs assistenten, at selv om de skrev 100hz var det regelt kun 50hz. (forskellige måder at måle det på. 

i Fona var det også dem der havde den Panasonic x50. Og det kunne jeg simpelthen ikke stå for. Det havde absolut TOP billedkvalitet. Så både nogle SD kanaler og blueray skive. 

Havde også en ok tykkelse. 

VALGTE PANASONIC X50 

Ang. burn in problemet ved plasma. Har jeg tænkt mig at sætte "timer" på. Så den selv slukker efter noget tid. 2 timer er min. på dette tv. 

Tak for jeres svar! Selvom jeg nok godt kunne at brugt flere meninger og holdninger :) 

Forsat god weekend!!

Redigeret af SaikoManSP - 10-Februar-2013 kl. 10:39
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:48
Det er et godt tv til prisen, vil tillade mig at sige Best buy, og hvis I bare tænker lidt på hvordan i bruger det, er problemet efter sigende ikke eksisterende på dette tv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu