recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV - LCD

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 13:47

slettet

Redigeret af kbking - 05-Februar-2010 kl. 13:48
Til top
Uptix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 14:49
Nej det rigtigt :) Har kun set dem i bilka og føtex. Hvor det ikke er det samme... Men her sparer jeg penge, og får et fantastisk billed...

Og vi alle ved at for flere penge, kan man sætte større krav til fjernsynet.
Og det er et flot billed til pengene, i forhold til det andet jeg havde, og det vi har i stuen.. og mine venners :)
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 14:57
Mit umiddelbare gæt ville være at du mindst skulle op og give imellem 10.000 - 12.000 kr. for at få et ligeså godt billede på lcd...
Til top
Uptix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 15:03
Okay.. hvis jeg skal give 12k for et fjernsyn skal jeg kunne se 3D på det...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Mit umiddelbare gæt ville være at du mindst skulle op og give imellem 10.000 - 12.000 kr. for at få et ligeså godt billede på lcd...
i aften skal jeg sætte en sharp 46705S op, den glæder jeg mig til at se.
en overset model, i forhold til sony samsung og o.s.v 

en test på flatpanels http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012

så det vil jeg give dig ret i

Redigeret af xcardman - 05-Februar-2010 kl. 15:05
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Der er bare lige et men.

uanset hvordan man indstiller en w5500 eller x10, viser de faktisk et meget forskelligt billede.
det overser man tit i test og forrum.
hvad man så selv synes er bedst er op til en selv. for reference er de begge langt fra
havde helt sikkert selv købt en x10y, da en w5500 har en del ulemper jeg ikke kan leve med.
det har x10 også, men dem kan jeg bedre acceptere.
har selv en w5500 dog kun i 32 version, den kunne jeg aldrig leve med som primære tv. 
så stor er forskellen heller ikke til en 40 tommer. 
Jeg kan ikke nikke genkendende til, eller få mine øjne til at give dig ret med hensyn til, at de to Tv skulle vise to meget forskellige billeder. Hvor får du det fra? Jeg vil hjertens gerne læse en test eller andet som skulle underbygge din påstand. Hvilke markante forskelle er det som du mener, er så markante i billedet, som efter en kalibrering skulle være til stede?

Ingen af disse Tv er perfekte og der er også en grund til, at jeg også kun har dem begge som soveværelses-tv (X10 er købt til søsteren).
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Igen, du har set det hos et familiemedlem, som sikkert ikke har formået at indstille det korrekt.

Det er korrekt - det har han ikke formået - så derfor har jeg gjort det. Mine "rants" er selvfølgelig baseret på "efter-indstillingerne".

Hør her (og forstå): Jeg kan bare ikke hverken leve med eller acceptere de betragtningsvinkler og backlightbleed et LCD har af naturlig vej. Det ændrer en ISF-kalibrering altså ikke på....
Backlight Bleeding er forskellig fra skærm til skærm, model til model, panel til panel. På mit eksemplar er Backlight Bleedding nærmest ikke eksisterende, hvilket efterhånden gør, og kommer til at gøre sig gældende på flere og flere LCD-SKÆRME. På netop denne model kan man dog være uheldig. Backlight Bleeding kan med visse LED-Baseret systemer elimineres ned på et niveau, så det kun vil være feinscmeikere, som stadigvæk vil hive kaninen op fra graven. Betragtningsvinklen på en LCD-Skærm, og specifikt W5500 er et problem, omend der findes LCD-paneler, hvoraf betragtningsvinklen er betydeligt bedre end W5500. Desuden kan du typisk godt forbedre forekomsten af Backlight Bleeding med en ISF, omend det stadigvæk afhænger af skærmen som så.

Fair nok, at du har indstillet skærmen, men hvordan foretog du denne indstilling?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:04

Der er bare lige et men.

uanset hvordan man indstiller en w5500 eller x10, viser de faktisk et meget forskelligt billede.
hvad man så selv synes er bedst er op til en selv. for reference er de begge langt fra
havde helt sikkert selv købt en x10y, da en w5500 har en del ulemper jeg ikke kan leve med.
har selv en w5500 dog kun i 32 version, den kunne jeg aldrig leve med som primære tv. 
Jeg kan ikke nikke genkendende til, eller få mine øjne til at give dig ret med hensyn til, at de to Tv skulle vise to meget forskellige billeder. Hvor får du det fra? Jeg vil hjertens gerne læse en test eller andet som skulle underbygge din påstand. Hvilke markante forskelle er det som du mener, er så markante i billedet, som efter en kalibrering skulle være til stede?

Ingen af disse Tv er perfekte og der er også en grund til, at jeg også kun har dem begge som soveværelses-tv (X10 er købt til søsteren).
sidder faktisk lige nu og kigger på et sharp 705S og er ved indstille det.
har også haft et kigge på et panasonic g10 i år.
de to viser alså ikke samme billede udanset hvad
Der er forskel om man instille et tv med lcd og plasma panel.

men er meget overrasket over billedekvalitet på en sharp i forhold til en w5500 og en samsung 7070 jeg har set i en stue.
sharp er helt sikkert noget længere på en del områder.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:47

Der er bare lige et men.

sidder faktisk lige nu og kigger på et sharp 705S og er ved indstille det.
har også haft et kigge på et panasonic g10 i år.
de to viser alså ikke samme billede udanset hvad
Der er forskel om man instille et tv med lcd og plasma panel.

men er meget overrasket over billedekvalitet på en sharp i forhold til en w5500 og en samsung 7070 jeg har set i en stue.
sharp er helt sikkert noget længere på en del områder.

Du svarer ikke på mit spørgsmål. Hvori ligger forskellen, og hvilke billedparametre er det, hvori du ser forskellen? Selvfølgelig kan der være billedmæssige forskelle, men ligefrem to helt forskellige billeder? Den må du altså lige under-bygge din påstand, f.eks. med de påståede test du har læst.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 22:51
hvis anders And er på skærmen, så er han på begge skærme.
Men ulemperne og fordele på en plasma skærm og lcd skærm, vil påvirke billedet i hver sin retning.
også med en ISF kalibrering.
samt sony og panasonic heller ikke har helt de samme billedekredsløb og indstilling til en korrekt film gengivelse.
jeg vil ikke sammenligne en x10Y med en sony w5500.

Den skal helt klart sammenlignes med en g10. Hvor netop gamma kan indstilles til 2.2 og det gør en meget stor forskel fra deres tidligere modeller som kan virke lidt mælkehvidt eller i den dur.
har ikke lige det rigtig ord, men det alså en stor forskel
Rasmus fra flatpanels har netop måleudstyr, som jeg ikke har. Men har da klart den holdning en g10 giver bedre billedekvalitet for pengene.
har godt nok kun sammenlignet min egen 32 version af w5500 og en g10.
der kan jeg faktisk ikke forstå nogen kan være i tvivl om hvilken skærm er bedst.

Ingen af dem opfylder mine krav til et primære tv, men havde helt klart taget en g10, eller en sharp
705S som jeg faktisk er meget imponeret over. Især hvor er det bare dejligt og se en lcd skærm uden at give et grå skær i hjørnerne om aften.
Ved godt jeg ikke er helt neutral, for synes faktisk ikke sony har rykket sig en meter fra deres w4500 og z4500 serie 2008. Næsten omvendt
godt være en w5500 er billige, men må sige det er vil kun fordi den hedder sony.

Redigeret af xcardman - 05-Februar-2010 kl. 22:57
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 23:16

hvis anders And er på skærmen, så er han på begge skærme.
Men ulemperne på en plasma skærm og lcd skærm, vil påvirke billedet i hver sin retning.
også med en ISF kalibrering.
samt sony og panasonic heller ikke har helt de samme billedekredsløb og indstilling til en korrekt film gengivelse.
jeg vil ikke sammenligne en x10Y med en sony w5500.

Den skal helt klart sammenlignes med en g10. Hvor netop gamma kan indstilles til 2.2 og det gør en meget stor forskel fra deres tidligere modeller som kan virke lidt mælkehvidt eller i den dur.
har ikke lige det rigtig ord, men det alså en stor forskel
Rasmus fra flatpanels har netop måleudstyr, som jeg ikke har. Men har da klart den holdning en g10 giver bedre billedekvalitet for pengene.
har godt nok kun sammenlignet min egen 32 version af w5500 og en g10.
der kan jeg faktisk ikke forstå nogen kan være i tvivl om hvilken skærm er bedst.

Ingen af dem opfylder mine krav til et primære tv, men havde helt klart taget en g10, eller en sharp
705S som jeg faktisk er meget imponeret over. Især hvor er det bare dejligt og se en lcd skærm uden at give et grå skær i hjørnerne om aften.
Ved godt jeg ikke er helt neutral, for synes faktisk ikke sony har rykket sig en meter fra deres w4500 og z4500 serie 2008. Næsten omvendt
godt være en w5500 er billige, men må sige det er vil kun fordi den hedder sony.

Det er korrekt, at en W5500 skal sammenlignes med en G10, og her er jeg heller ikke i tvivl om, at G10 er bedre. Men nu falder sammenligningen med en X10, og her falder den altså efter min overbevisning ud til W5500 fordel, selvom andre fastholder anderledes. Det "mælkehvide" er bestemt noget jeg har lagt mærke til på X10, hvilket skyldtes, som du siger, at Gamma ikke er korrekt, og det er virkelig noget som jeg føler mig generet af, og som har en negativ indflydelse på billedet. Fastholdt med middelmådig farvegengivelse, så ville jeg ikke tøve med at give ekstra og købe G10. Jeg har jo selv påpeget, at X10 giver mere billedkvalitet for pengene end f.eks. W5500, og det samme vil jeg sige om G10, som i sin prisklasse billedmæssigt er det bedste køb, uden dog at have nær-studeret det på samme måde som X10.

Men ellers er jeg da positiv overrasket over din rosende ord omkring Sharp. Jeg er dog ikke enig i, at Sony ikke har rykket sig i forhold til deres ældre modeller. Man kunne måske have håbet på lidt mere, men I W4500 var der f.eks. ingen RGB-Justering, hvilket der er i W5500, som i sidste ende, hvis man gider kalibrere det, resulterer i markant bedre og mere korrekt farvegengivelse.

Til sidst må man jo så le af folk, som har den opfattelse, at man skal give over 10.000 Kr. for et LCD, for at få samme billedkvalitet som X10.

Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 23:36
ville i anbefale et g10 hvis man udelukkende skulle bruge det til streaming og afspillning af film, ps3 spil, og almindelig tv kiggeri?

NB: er der fare for burn in ved brug af ps3 hvis den bare står i menuen ?

Redigeret af Jepzy - 05-Februar-2010 kl. 23:37
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu