|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
||
slettet Redigeret af kbking - 05-Februar-2010 kl. 13:48 |
|||
![]() |
|||
Uptix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
||
Nej det rigtigt :) Har kun set dem i bilka og føtex. Hvor det ikke er det samme... Men her sparer jeg penge, og får et fantastisk billed...
Og vi alle ved at for flere penge, kan man sætte større krav til fjernsynet. Og det er et flot billed til pengene, i forhold til det andet jeg havde, og det vi har i stuen.. og mine venners :) |
|||
![]() |
|||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
||
Mit umiddelbare gæt ville være at du mindst skulle op og give imellem 10.000 - 12.000 kr. for at få et ligeså godt billede på lcd...
|
|||
![]() |
|||
Uptix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
||
Okay.. hvis jeg skal give 12k for et fjernsyn skal jeg kunne se 3D på det...
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
en overset model, i forhold til sony samsung og o.s.v en test på flatpanels http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 så det vil jeg give dig ret i Redigeret af xcardman - 05-Februar-2010 kl. 15:05 |
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Ingen af disse Tv er perfekte og der er også en grund til, at jeg også kun har dem begge som soveværelses-tv (X10 er købt til søsteren).
|
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Fair nok, at du har indstillet skærmen, men hvordan foretog du denne indstilling?
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
har også haft et kigge på et panasonic g10 i år.
de to viser alså ikke samme billede udanset hvad Der er forskel om man instille et tv med lcd og plasma panel. men er meget overrasket over billedekvalitet på en sharp i forhold til en w5500 og en samsung 7070 jeg har set i en stue. sharp er helt sikkert noget længere på en del områder. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du svarer ikke på mit spørgsmål. Hvori ligger forskellen, og hvilke billedparametre er det, hvori du ser forskellen? Selvfølgelig kan der være billedmæssige forskelle, men ligefrem to helt forskellige billeder? Den må du altså lige under-bygge din påstand, f.eks. med de påståede test du har læst. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
hvis anders And er på skærmen, så er han på begge skærme.
Men ulemperne og fordele på en plasma skærm og lcd skærm, vil påvirke billedet i hver sin retning. også med en ISF kalibrering. samt sony og panasonic heller ikke har helt de samme billedekredsløb og indstilling til en korrekt film gengivelse. jeg vil ikke sammenligne en x10Y med en sony w5500. Den skal helt klart sammenlignes med en g10. Hvor netop gamma kan indstilles til 2.2 og det gør en meget stor forskel fra deres tidligere modeller som kan virke lidt mælkehvidt eller i den dur. har ikke lige det rigtig ord, men det alså en stor forskel Rasmus fra flatpanels har netop måleudstyr, som jeg ikke har. Men har da klart den holdning en g10 giver bedre billedekvalitet for pengene. har godt nok kun sammenlignet min egen 32 version af w5500 og en g10. der kan jeg faktisk ikke forstå nogen kan være i tvivl om hvilken skærm er bedst. Ingen af dem opfylder mine krav til et primære tv, men havde helt klart taget en g10, eller en sharp 705S som jeg faktisk er meget imponeret over. Især hvor er det bare dejligt og se en lcd skærm uden at give et grå skær i hjørnerne om aften. Ved godt jeg ikke er helt neutral, for synes faktisk ikke sony har rykket sig en meter fra deres w4500 og z4500 serie 2008. Næsten omvendt godt være en w5500 er billige, men må sige det er vil kun fordi den hedder sony. Redigeret af xcardman - 05-Februar-2010 kl. 22:57 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er korrekt, at en W5500 skal sammenlignes med en G10, og her er jeg heller ikke i tvivl om, at G10 er bedre. Men nu falder sammenligningen med en X10, og her falder den altså efter min overbevisning ud til W5500 fordel, selvom andre fastholder anderledes. Det "mælkehvide" er bestemt noget jeg har lagt mærke til på X10, hvilket skyldtes, som du siger, at Gamma ikke er korrekt, og det er virkelig noget som jeg føler mig generet af, og som har en negativ indflydelse på billedet. Fastholdt med middelmådig farvegengivelse, så ville jeg ikke tøve med at give ekstra og købe G10. Jeg har jo selv påpeget, at X10 giver mere billedkvalitet for pengene end f.eks. W5500, og det samme vil jeg sige om G10, som i sin prisklasse billedmæssigt er det bedste køb, uden dog at have nær-studeret det på samme måde som X10. Men ellers er jeg da positiv overrasket over din rosende ord omkring Sharp. Jeg er dog ikke enig i, at Sony ikke har rykket sig i forhold til deres ældre modeller. Man kunne måske have håbet på lidt mere, men I W4500 var der f.eks. ingen RGB-Justering, hvilket der er i W5500, som i sidste ende, hvis man gider kalibrere det, resulterer i markant bedre og mere korrekt farvegengivelse. Til sidst må man jo så le af folk, som har den opfattelse, at man skal give over 10.000 Kr. for et LCD, for at få samme billedkvalitet som X10. |
|||
![]() |
|||
Jepzy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
||
ville i anbefale et g10 hvis man udelukkende skulle bruge det til streaming og afspillning af film, ps3 spil, og almindelig tv kiggeri?
NB: er der fare for burn in ved brug af ps3 hvis den bare står i menuen ? Redigeret af Jepzy - 05-Februar-2010 kl. 23:37 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |