recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv (lyd og atv haves) til ca 5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv (lyd og atv haves) til ca 5000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv (lyd og atv haves) til ca 5000
    Sendt: 23-Marts-2025 kl. 18:12
Jeg er lidt træt af mit Philips som har nogle forskellige irritationsmomenter, så jeg kigger lidt efter en ny skærm.
Jeg har i forvejen aktive højttalere sat til, samt et Apple TV - hvad vil I foreslå under 55" og ca 5000 kroner?
Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 18:33
Hvad er du irriteret over?

Så længe du ikke fortæller det, ender det jo bare med at vi anbefaler et TV med samme irritationsemner….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Point: 716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så længe du ikke fortæller det, ender det jo bare med at vi anbefaler et TV med samme irritationsemner….

Klaus

Det er ting som: Når jeg tænder Apple TV, bør fladskærmen også tænde - det sker bare ikke hver gang.
Hvis skærmen tænder, så slukker den sommetider af sig selv igen efter et par sekunder.
Sommetider når skærmen tænder, er der “sort skærm” i 5-10 sekunder før der kommer billede på.
De aktive højttalere jeg har sat til, aktiveres jævnligt af fladskærmen - så der der fx er slukket for alt, sender fjernsynet et lille signal til højttalerne….med et lille hørbart bump.
Jeg ved ikke om TV eller højttalere har skylden for det sidste, men hører jeg musik på højttalerne via Bluetooth, så slukker de af sig selv efter 5-10 minutter.

Mht ny fladskærm, så går jeg mest op i god billedkvalitet
Steen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2025 kl. 08:36
Altså, hvis du vil smide lidt oveni og det gerne må være et 55", så vil jeg da klart anbefale LG B4, som p.t. kan købes til kr. 6999.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4979
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2025 kl. 09:58
Hvis du går op i god billedkvalitet, skal du kigge efter 48” LG C4 til 7000,-

Ellers er der 55 G3 til 10.000,- hvis du har plads til den.

Redigeret af Munch - 25-Marts-2025 kl. 10:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2025 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Uden at vide det (jeg har selv et Philips TV), så er det bl.a. følgende:
Meget lang reaktionstid på kanalskift.
Der går 30-40 sekunder efter at TV'et er tændt før man kan skifte kanal.
Lyd forsvinder når man går ind i guiden.
Ovenstående gælder alle Philips TV af lidt ældre årgang. Ved ikke om de nye også har disse skavanker.
Heldigvis har jeg et Samsung TV som hoved TV.

Flemming

Redigeret af fltk - 25-Marts-2025 kl. 10:55
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu