Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pharaoh
Ny bruger
Oprettet: 19-April-2010
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: nyt tv maks 37 tommer til bedstemor Sendt: 28-September-2011 kl. 19:02 |
Min bedstemor har brug for et nyt tv, hun vil dog maks have en på 37 tommer, så der er desværre ikke rigtig nogen i købsanbefalinger i den størrelse, som der er lavet test på.
Så håber på at der er en som kan anbefale et godt tv. hun har ikke givet mig en maks pris men vil tro maks 8k Men mindre kan også gøre det.
|
 |
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 19:13 |
Ingen grund til at ofre så mange penge, for at få et godt tv. Prøv at se, om du ikke kan overbevise hende om, at gå en størrelse op. Her er udvalget større, og hun vil blive glad for de ekstra tommer. Det med størrelsen, er oftest bare noget, de husker fra dengang, hvor 32 " var et STORT tv til stuen...
Redigeret af Supergris - 28-September-2011 kl. 20:54
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 19:31 |
Pharaoh skrev:
Så håber på at der er en som kan anbefale et godt tv. hun har ikke givet mig en maks pris men vil tro maks 8k |
Hvad skal hun se? Hvordan modtager hun tv i dag? Hvad har hun af ekstraudstyr der skal kobles til? Klaus
|
|
 |
Pharaoh
Ny bruger
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 19:51 |
hun skal stort set kun se tv, ikke noget sport.
hun har ingen ekstra udstyr. Hun modtager tv fra yousee, hun har ingen boks eller noget.
Hun vil ikke en størrelse op i størrelse, hun har set mit tv og hun syndes det er for stort til hende.
|
 |
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 20:29 |
Jamen så må du overbevise hende om at det er for småt, + at der ikke er særlig mange gode 37" skærme. Min gamle mor på snart 90 mente også hun skulle have et 32", men jeg fik hende overtalt til at få et 40". Det er hun rigtig glad for i dag. Et SONY ex 500 f.eks. kunne være en mulighed.
carsten
|
 |
Supergris
Guld medlem
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 20:55 |
NETOP. Der er jo ikke hende, der er eksperten. Hun " tror " hun ved!
Ellers kan hun jo bare lade være med, at bede om råd...
Har selv købt og installeret et 42 " Panasonic til en dame, der nu er 92. Hun er meget glad for det, selv om hun ikke først var med på ideen... Til KlausDM: Hvorfor er det vigtigt at vide hvad hun ser, og hvad hun skal koble til det? Jeg kender ikke nogle tv i dag, der ikke har de nødvendige tilslutningsmuligheder, selv budget-modellerne...
Redigeret af Supergris - 28-September-2011 kl. 21:00
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9422
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 21:04 |
Pharaoh skrev:
hun skal stort set kun se tv, ikke noget sport.
hun har ingen ekstra udstyr. Hun modtager tv fra yousee, hun har ingen boks eller noget.
Hun vil ikke en størrelse op i størrelse, hun har set mit tv og hun syndes det er for stort til hende.
|
Hun skal vel bare have et tv med DVB-C. Hvis man checker priser, så er en model i 40" eller 42" ofte billigere end et 37". Men hvis hun gerne vil betale ekstra så er 37" vel fint nok.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 21:51 |
Supergris skrev:
Til KlausDM: Hvorfor er det vigtigt at vide hvad hun ser, og hvad hun skal koble til det? Jeg kender ikke nogle tv i dag, der ikke har de nødvendige tilslutningsmuligheder, selv budget-modellerne...
|
Når hun har kabeltv, er det relevant at det har DVB-C tuner, så hun kan få opimalt billede. Hvis hun have en PC hun koblede till, vil FullHD være relevant, ser hun kun "fjernsyn" er det lige meget om det er FullHD eller bare HD. Det er ikke om stikkene er der, men om hvad fjernsynet er optimalt gearet til. Personligt ville jeg anbefale et Panasonic plasma, "tumpedum" fjernbetjening med store taltaster og en rimeligt overskuelig menu. Mine forældre købte et til dem selv og til min (nu afdøde) morfar. Desværre fås de ikke i 37" længere - dertil skal det siges at min forældre syntes at min 42" var kæmpestort og ville gå efter 32" eller 37". Jeg var med dem i butikken da de var ude for at købe (holdt min kæft, det var butikken der skulle vejlede og ikke mig), da de valgte et 37" og var på vej til at handle, bad jeg dem om at sætte sig i normal se-afstand til det 37" og 42" der stod ved siden af hinanden og så se lidt på det ene og det andet. De endte med at nappe et 42" og det har de ikke fortrudt. Nu ved jeg ikke, hvor gammel din bedstemor er? Klaus
|
|
 |
Supergris
Guld medlem
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 23:05 |
Alle tv har i dag minimum DVB-C tuner, så det skal der ikke tænkes over. Mon en bedstemor kobler sin PC til tvét??? Bortset fra det, endte det også med et Panasonic 42 " plasma til min kammerats bedstemor. Det leverer et fint billede, er nemt at betjene og prisen er rigtig. Dette tv er jeg sikker på bedstemor vil være mere end tilfreds med, og så kan hun jo være glad for alle de penge, hun har sparet i forhold til de 8.000 kr., hun var villig til at spendere...
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 28-September-2011 kl. 23:08 |
Supergris skrev:
Alle tv har i dag minimum DVB-C tuner, så det skal der ikke tænkes over. Mon en bedstemor kobler sin PC til tvét??? |
De findes! I min omgangskreds er der en ældre dame (over 70), som har ip telefoni, selv programmerer sin SmartHouse lysstyring, redigerer video osv osv. Klaus
|
|
 |
Pharaoh
Ny bruger
|
Sendt: 29-September-2011 kl. 20:22 |
er der slet ingen tv i 32-37 tommer som kan anbefales overhovedet? kan sagtens siger hun bør gå højre op, men ville jo være fint at kunne fremvise de "bedste" i de størrelse og så vise hende en i 40 tommer så hun kan se forskel.
|
 |
Supergris
Guld medlem
|
Sendt: 30-September-2011 kl. 13:50 |
Der er størrelsen til forskel, så det er nemt at få øje på....
|
 |