recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - med MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV - med MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wichmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV - med MCE
    Sendt: 26-August-2008 kl. 23:44
Jeg står overfor at skulle købe et nyt TV, men vil gerne beholde mit (ret) gamle mediecenter da det fungerer fint (en gammel Zitech-model).

Jeg er lidt i tvivl om hvad man skal være opmærksom på hvad angår valg af TV når man gerne vil køre med et mediecenter.

F.eks. mener jeg at have læst, at plasma-tv generelt performer dårligere end LCD. Er det korrekt? Er der nogen god grund til f.eks. ikke at vælge et PX80?
Jon...
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 00:24
Har lige fået et plasma på arbejdet, det varmer så meget at man kan mærke det på ansigts huden 1 meter væk - jeg har ikke tjekket specs, men vil tro det brænder 600Watt af i timen, hvilket på et år godt kan blive til en del kr i strøm.
Hvis du istedet kan finde et tv som bruger det halve er det også værd at tage med i dit personlige budget + gavn for miljøet.
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 12:47
Vi har et PX70 som vi bruger med et Vista media center. Det fungerer helt fint. Det er en 42" og vi savner ikke Full HD.

Husk at strømforbruget for et plasma er variabelt, hvor det er konstant for LCD. Hvis det plasma som Niels Chr snakker om f.eks. har været brugt til computer med f.eks. et hvidt vindue, så har plasma'et skulle trække næsten max watt.

Dit PX80 trækker max 255W (hvis det er 42").
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu