recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV om en månedstid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV om en månedstid

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV om en månedstid
    Sendt: 5 timer 1 minutter siden kl. 14:18
Hej, 

Det er ved at være en del år siden jeg var aktiv herinde. Nok omkring 10 år da jeg i mellemtiden er flyttet fra Danmark.

Nuvel, situation er den at vi efter en periode på omkring 3 år uden TV, nu skal ud og finde et nyt. Vores sidste TV var et 65 tommer Samsung af den buede model (Som heldigvis ikke er moderne mere). Men netop det TV blev jeg aldrig gode venner med og derfor søger jeg råd herinde for mit næste TV. 

Men I modsætning til de mange andre emner så ønsker jeg med denne tråd at fokusere på brugervenlighed samt kompabilitet. Med andre ord operativsystemet i de forskellige TV. Jeg har identificeret disse systemer:

• Google TV
  • LG Web OS
  • Samsung Tizen
  • Roku
  • Fire TV

TV'et bliver højst sandsynligt baseret på OLED teknologi. Men ovenstående vægter også højt. Her er mine krav:
  1. Bruger venlighed 
  2. Intuitiv
  3. Spontan og hurtig
  4. Kompabilitet 
  5. App Store
  6. Endelig skal det have høj kompabilitet til Apple økosystem idet vi bruger Apple RIGTIG meget
  7. Lækker og brugervenlig fjernbetjening

Håber mit opslag giver mening Smile
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Status: Offline
Point: 1416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 49 minutter siden kl. 14:30
Køb et Apple TV og så en OLED skærm til at tilslutte det til.
Mvh Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 41 minutter siden kl. 14:38
Ja, drop fokus på "smarte" funktioner; det er det værste parameter at købe TV ud fra. Fokusér på billedkvalitet og tilslutningsmuligheder. Eventuelt også lydkvalitet, men sådan noget gøres, ligesom smarte funktioner, altid bedst eksternt...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 41 minutter siden kl. 14:38
Jeg har allerede et Apple TV, men synes ikke rigtig det afløser selve kerne TV funtionen

Redigeret af Diamanten - 4 timer 34 minutter siden kl. 14:45
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 35 minutter siden kl. 14:44
Okay jeg kan godt se at mit opslag kan misforståes!

Jeg er IKKE som sådan ude efter mange smarte funktioner, men blot et TV som er intuitivt og super bruger venligt

Efter at have levet som digital nomade de sidste 3 år og i den forbindelse har boet rigtig mange steder med rigtig mange forskellige TV (læs lorte TV). Så er jeg bare kommet dertil at livet er for kort til TV med håbløs bruger interface. Mit gamle Samsung var mildest talt meget LIDT bruger venligt. Deimod oplevede mine tidligere Sony TV som værende mere intuitive.

Men da jeg som sagt ikke har ejet et TV i nu 3 år så har jeg ingen iden om hvordan teknologien har udviklet sig på den front
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 13 minutter siden kl. 15:06
Du har jo ikke rigtig brug for andet end valg af inputs, i hvert fald når de forskellige grundlæggende indstillinger er på plads.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19595
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 11 minutter siden kl. 15:08
Har et Sony OLED TV. Det virker ret godt sammen med min B&O fjernbetjening og AppleTV.
Det er hurtigt til at starte og slukke, har udemærket lyd og et godt billede.
Bruger aldrig smart TV delen, men menuerne i selve TV, er ret overskuelige.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 31 minutter siden kl. 15:48
Hvis du har et Apple TV, forstår jeg ikke du efterlyser brugervenlighed i TV'et.
Apple TV er det absolut bedste og mest intuitive til alle TV, der er ingen indbyggede der når det til sokkeholderne.

Så derfor, som en anden også skrev... OLED og på med Apple TV, så er du kørende.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4923
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 31 minutter siden kl. 16:48
Køb et Panasonic Oled TV, som har markedets mest naturligt udseende Oled billede. Og mit 6 år gamle Panasonic 65GZ 2000E er netop valgt ud fra dine kriterier. Og er nu smeltet sammen med et Apple TV 4K 4.Gen. Det kan ikke gøres bedre Smile

1. Bruger venlighed 
  2. Intuitiv
  3. Spontan og hurtig
  4. Kompabilitet 
  5. App Store
  6. Endelig skal det have høj kompabilitet til Apple økosystem idet vi bruger Apple RIGTIG meget
  7. Lækker og brugervenlig fjernbetjening

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Ddur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 29 minutter siden kl. 17:50
Den optimale løsning er i udgangspunktet et OLED-tv kombineret med en Apple TV 4K. Apple TV tikker alle dine krav af, og du behøver aldrig at anvende det indbyggede styresystem eller tv’ets fjernbetjening. Udover opfyldelse af de oplistede krav, kan det også tilføjes, at man med Apple TV slipper for sporing og reklamer i brugerfladen. Anvender selv LG G4 OLED med Apple TV 4K.

Det eneste scenarie, som jeg umiddelbart kan komme i tanke om, hvor ovenstående ikke er det optimale, er, hvis man anvender antenne-tv, kabel-tv eller satellit-tv. Her vil OLED tv med indbygget Google TV være det foretrukne ud fra dine kriterier.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 minutter siden kl. 18:49
Okay jeg kan godt høre budskabet er rimeligt overbevisende LOL

Konklusion: Et godt TV med Apple TV bliver løsningen 

Vi har I øvrigt kabel TV. Desuden har vi et Sonos lyd system som skal tilsluttes
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu