|
Nyt TV om en månedstid |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Diamanten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 8 timer 32 minutter siden kl. 14:18 |
Hej,
Det er ved at være en del år siden jeg var aktiv herinde. Nok omkring 10 år da jeg i mellemtiden er flyttet fra Danmark. Nuvel, situation er den at vi efter en periode på omkring 3 år uden TV, nu skal ud og finde et nyt. Vores sidste TV var et 65 tommer Samsung af den buede model (Som heldigvis ikke er moderne mere). Men netop det TV blev jeg aldrig gode venner med og derfor søger jeg råd herinde for mit næste TV. Men I modsætning til de mange andre emner så ønsker jeg med denne tråd at fokusere på brugervenlighed samt kompabilitet. Med andre ord operativsystemet i de forskellige TV. Jeg har identificeret disse systemer:
TV'et bliver højst sandsynligt baseret på OLED teknologi. Men ovenstående vægter også højt. Her er mine krav:
Håber mit opslag giver mening
![]() |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb et Apple TV og så en OLED skærm til at tilslutte det til.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12354 |
Ja, drop fokus på "smarte" funktioner; det er det værste parameter at købe TV ud fra. Fokusér på billedkvalitet og tilslutningsmuligheder. Eventuelt også lydkvalitet, men sådan noget gøres, ligesom smarte funktioner, altid bedst eksternt...
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
Diamanten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Jeg har allerede et Apple TV, men synes ikke rigtig det afløser selve kerne TV funtionen
Redigeret af Diamanten - 8 timer 5 minutter siden kl. 14:45 |
|
![]() |
|
Okay jeg kan godt se at mit opslag kan misforståes!
Jeg er IKKE som sådan ude efter mange smarte funktioner, men blot et TV som er intuitivt og super bruger venligt Efter at have levet som digital nomade de sidste 3 år og i den forbindelse har boet rigtig mange steder med rigtig mange forskellige TV (læs lorte TV). Så er jeg bare kommet dertil at livet er for kort til TV med håbløs bruger interface. Mit gamle Samsung var mildest talt meget LIDT bruger venligt. Deimod oplevede mine tidligere Sony TV som værende mere intuitive. Men da jeg som sagt ikke har ejet et TV i nu 3 år så har jeg ingen iden om hvordan teknologien har udviklet sig på den front
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12354 |
Du har jo ikke rigtig brug for andet end valg af inputs, i hvert fald når de forskellige grundlæggende indstillinger er på plads.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19597 |
Har et Sony OLED TV. Det virker ret godt sammen med min B&O fjernbetjening og AppleTV.
Det er hurtigt til at starte og slukke, har udemærket lyd og et godt billede. Bruger aldrig smart TV delen, men menuerne i selve TV, er ret overskuelige. Klaus
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1056 |
Hvis du har et Apple TV, forstår jeg ikke du efterlyser brugervenlighed i TV'et.
Apple TV er det absolut bedste og mest intuitive til alle TV, der er ingen indbyggede der når det til sokkeholderne. Så derfor, som en anden også skrev... OLED og på med Apple TV, så er du kørende. |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4924 |
Køb et Panasonic Oled TV, som har markedets mest naturligt udseende Oled billede. Og mit 6 år gamle Panasonic 65GZ 2000E er netop valgt ud fra dine kriterier. Og er nu smeltet sammen med et Apple TV 4K 4.Gen. Det kan ikke gøres bedre
![]()
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Ddur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2025 Status: Offline Point: 14 |
Den optimale løsning er i udgangspunktet et OLED-tv kombineret med en Apple TV 4K. Apple TV tikker alle dine krav af, og du behøver aldrig at anvende det indbyggede styresystem eller tv’ets fjernbetjening. Udover opfyldelse af de oplistede krav, kan det også tilføjes, at man med Apple TV slipper for sporing og reklamer i brugerfladen. Anvender selv LG G4 OLED med Apple TV 4K.
Det eneste scenarie, som jeg umiddelbart kan komme i tanke om, hvor ovenstående ikke er det optimale, er, hvis man anvender antenne-tv, kabel-tv eller satellit-tv. Her vil OLED tv med indbygget Google TV være det foretrukne ud fra dine kriterier.
|
|
![]() |
|
Okay jeg kan godt høre budskabet er rimeligt overbevisende
![]() Konklusion: Et godt TV med Apple TV bliver løsningen Vi har I øvrigt kabel TV. Desuden har vi et Sonos lyd system som skal tilsluttes
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4924 |
Drop da det kabel TV og nyd streaming. Alle TV programmer kan streames, og man kan lettere fravælge overflødige kanaler. Og så giver det iøvrigt en frihed til selv at bestemme hvornår man vil se det der betyder noget.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |