recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv: Pio G8/Pana Z700/Samsung F8/-M8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv: Pio G8/Pana Z700/Samsung F8/-M8

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv: Pio G8/Pana Z700/Samsung F8/-M8
    Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:21

D'Herre

Jeg er ved at vælge et nyt fjernsyn og er kommet frem til, at jeg muligvis står med krav der ikke kan mødes. Derfor søger jeg hjælp her.

Mine behov er som følger:

1 - Det skal primært bruges til helt almindeligt analogt TV kiggeri med masser af kanalskifte. Gengivelsen af analogt signal er meget vigtig. Endvidere er et hurtigt kanalskifte med den analoge tuner ligeså vigtigt, men nok svært opnåeligt.

2 - Det skal kunne bruges til PC-spil (krævende og hurtige spil) og mediacenter i samspil med en PC. Ghost, trails osv. må i så vidt muligt omfang ikke forekomme.

3 - Tv'et skal være en æstetisk fornøjelse, når det er slukket. Designstilen der ønskes ligger i tråd med designet på Pio G8, Pana Z700, Samsung F8/M8. Findes der andre TV i samme kvalitetsklasse med lign. designs er de meget velkomne som forslag.

4 - Af og til skal det bruges til helt almindelig DVD, men ikke noget mere avanceret end det.

De 3 første behov prioriteres på lige fod. Jeg har med vilje ikke taget stilling til LCD / Plasma problematikken. Jeg hælder nok lidt til Plasma, men behovenes opfyldelse kommer før nogen kategorisering. Jeg søger hjælp her, fordi jeg ikke kan skabe mig et ordentligt overblik over hvilket TV der opfylder mine behov bedst.

Venlig hilsen

Iver

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 13:59
Hvis du skal bruge det til "meget" alm. tv analogt kiggeri, så er plasma bedre end LCD!

Det ultimative våben er jo at vælge PIO G8 skærmene. De kan simpelthen klare det meste, og alt. Panasonics skærme er også gode, samsung kender jeg ikke så meget til. Men der bliver jo talt pænt om deres nye skærme.

Dog er jeg SLET ikke i tvivl om at det bedste TV du kan købe er Pioneers nye skærme. De er ikke det bedste køb til prisen, men de er klart det bedste man kan få for penge!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hvis du skal bruge det til "meget" alm. tv analogt kiggeri, så er plasma bedre end LCD!


Plasma er bedre end LCD til alt. På nær måske hvis TV'et skal bruges som kæmpe computerskærm.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 14:37

Mange tak Naiera, turde ikke selv sige det...
Der er jo nogle LCD-fanboys der nakker en på det!!

MVH

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 16:31
Hvordan klarer Pio G8 gaming og multimedie? Jer under den opfattelse, at Plasma ikke løfter den opgave særligt imponerende - Er det forkert?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:41

Analogt signal er jo snart en død sild, -men hvis det vægter meget er plasma klart bedst på det punkt.

Pioneer er indiskutabelt markedets bedste all-round tv, - og vel også mellem de designmæssigt pæneste. Så . . .

Skal det være Samsung,så gå efter F, -  M er ikke noget at skrive hjem om , - når de bliver tændt 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Hvordan klarer Pio G8 gaming og multimedie? Jer under den opfattelse, at Plasma ikke løfter den opgave særligt imponerende - Er det forkert?


Det er forkert.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Hvordan klarer Pio G8 gaming og multimedie? Jer under den opfattelse, at Plasma ikke løfter den opgave særligt imponerende - Er det forkert?


Det er forkert.


Ja, det er HELT forkert.
Selv mit PX700 gør det godt!! 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 19:11
Smukt! Så falder valget på Panasonic TH-42PZ00E. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor modellen benævnes med og uden E?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 08:48
E står for Europa, så det er noget med landekoder at gøre...
Det kan evt. være parallelimporteret hvis det har en masse "mærkelige" bogstaver efter navnet!

Hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 08:57
Obs. Det KAN også have noget at gøre med hvilke features som TV´et har.
De diskuterer stadig hvorvidt PZ70(0)EA kan vise 24 fps. eller om det kun kan modtage. Jeg ville ikke bestille før jeg vidste hvordan det ender med panasonic!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 13:43
Jeg har idag lige modtaget et TH-42PZ700EA ... Kan endnu ikke stille det op da jeg er ved at flytte (suk ..) men skal nok vende tilbage når jeg ved om det kan vise 1080 i 24Hz .. :)


Men damn .. Det lader til at være et lækkert TV, lige meget hvad ..! Er bestilt fra Tyskland ..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu