recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV - PLasma eller LED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV - PLasma eller LED?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Qnap newbie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV - PLasma eller LED?
    Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:48
Hej alle

Jeg håber at kunne få lidt kyndig vejledning til mit valg at nyt stue alter Smile

Indledningsvis vil jeg sige at størrelsen på det nye tv skal være 55" +, altså minimum 55" da vi kommer til at sidde ca 4,5 meter fra TV'et. (så minimum 55" ik?)
Prisen er godkendt af "finansministeren" til maks at være 15.000,-

Kogt ned til : minimum størrelse 55", max pris 15.000 Big smile
Mit udgangspunkt er at få så godt et TV (billedmæssigt) som muligt til prisen og jeg er egentlig ligeglad med alle de her smart funktioner og muligheder på den front.
TV signalet kommer fra en TDC Home Trio boks alt andet fra en tilsluttet Win 7 MediePc til film og whatnot fra min Qnap NAS og det indbyggede BlueRay dvd drev

Jeg har PT følgende i kikkerten :

Pris : 14.899,-

Pris : 13.599,-

Pris : 14.999,-

Sidstnævnte kan jeg kun finde til salg hos Redcoon.dk men har ingen erfaring med dem.
Så jeg hører gerne fra andre der evt. har handlet her. Pros and cons Smile

Jeg er klar over Plasma bruger mere strøm, det er ligeledes godkendt fra højere instansSleepy

Kan i hjælpe en novice her så jeg får bedst mulige nye TV til både alm. TV samt film

Pft
Thomas

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:35
Bedste billede får du ved Samsung PS64D8005.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:47
@mkirkelund
okay?...
Jeg troede faktisk at Panasonic'en var bedre rent billed mæssigt?.. Smile

Hvad er din bevæggrund for at sige Samsung plasma'en?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Qnap newbie Qnap newbie skrev:

@mkirkelund
okay?...
Jeg troede faktisk at Panasonic'en var bedre rent billed mæssigt?.. Smile

Hvad er din bevæggrund for at sige Samsung plasma'en?

Jeg skal prøve at se om jeg kan gennemsøge nettet efter test. Har tidligere undersøgt det. D-serien ligger sig meget op af E-serien og fra E-serien til VT50 er det ikke det helt store spring. De har hver deres fordele og ulemper. 

ST50 er noget af et stykke fra Pana's topmodel, hvor Samsung D8-serien er topmodellen fra 2011.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:55

så hvordan ville din prioriterings rækkefølge ligge på de tre TV?

Og har du andre gode eller bedre bud indenfor denne prisklasse/størrelse
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:09
Samsung PS64D8005
Panasonic 65ST50
Samsung UE55ES8005

Jeg ville personligt ikke vælge Panasonic grundet de store problemer med retention som bliver længe. Alternativet kunne være et Samsung PS64E8005 hvis pengepungen er til det.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:19
har allerede luret på PS64E8005 og fået thumps down på mer prisen.. *GG*..
Så den absolutte smertegrænse er 15.000,-

og efter at have brugt et par aftener på researche fandt jeg frem til de 3 nævnte.

Men jeg er bestemt åben for bud på andre muligheder i prisklassen.
Og som nævnt så søger jeg efter "best buy" med hovedvægten på billed kvaliteten fremfor design og features :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu