|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KennyJ ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 27-December-2009 kl. 13:39 |
Mit 4-5år gamle 42"LG plasma panel er gået i stykker. Jeg har skimmet indlæggene her på recodere og på hifi4all og kan se at W5500 anbefales. Men er der andet der kan anbefales nu tilbudskrigen er startet og w5500 åbenbart ikke er med i krigen. Mit budget er er 5-7k absolut max 8k,
Jeg har set lidt i butikkerne. Men billedet ligner jo mere eller mindre hinanden når de ikke er indstillet korrekt. Er forskellen på v5500 og w5500 værd at betale ekstra for? 50Hz vs 100Hz og lidt bedre dynamisk kontrast er de forskelle jeg umiddelbart kan se på de to skærme. Hvis 100 er så meget bedre end 50, så skal jeg måske se efter et 200Hz i stedet ? Jeg har som sagt plasma. Da jeg i sin tid købte plasma, havde plasma sort-sort og lcd havde noget mørkegråt. LCD var også meget grovkornet/kantet at se på. Er det stadig forskellene eller er LCD kommet efter det. De sidste 5år? |
|
![]() |
|
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Elgiganten har tilbud på et panasonic g10 til 6999,-
-> Det ville jeg købe...
|
|
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60 Yamaha rxv663 Dynaudio Focus 140 QED HDMI- og højtalerkabler |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
PT ville jeg stadig vælge plasma som primært tv, men hvis jeg eks. skulle supplere med en projektor kunne jeg måske overveje en LCD/LED til tv-avisen, og så ofre noget mere på projektorsiden.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Bare husk at plasma også er blevet noget bedre end dit LG og hvis du har været tilfreds med.
så havde jeg købt en panasonic 42x10y og beholdt det nogle år. 5000 kr for et tv, som faktisk er lige så godt som de fleste tv til langt mere. Men mindre du gerne vil have et større tv. LCD sony har desværre mange af samme ulemper et lcd altid har haft. så skulle du måske heller kigge på noget sharp eller LG LED. De er efter min mening bedre end sony. men koster også noget mere Redigeret af xcardman - 27-December-2009 kl. 16:12 |
|
![]() |
|
KennyJ ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
@miffe2507 Nogen særlig grund?
@Skyum Det skal hænge i stuen. Og været det eneste tv i huset. @Skyum 42x10y koster det samme som g10 hos elgiganten. Jeg har endnu ikke tjekket andre forhandlere. Når jeg alliigevel skal have nyt tv må det da gerne være bedre end det gamle. HD tv, spil og film er alligevel mere fremme end for 5år siden. Hvad er Moving Picture Resolution for noget. x10 har 720 lines s10 har 900 g10 har 1080 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg kan med sikkerhed sige dig at Sony V5500 ikke er i nærheden af at performe - almen tv og film - så godt som mit 4 år gamle Pana600 .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
Du kan roligt købe pana g10. Det er et rigtigt godt tv, og jeg var meget glad for mit.
Jeg ville holde mig fra sonys w5500 og specielt v5500. Personligt er jeg ikke imponeret over de to tv. Hvis jeg var dig, ville jeg læse nogle anmeldelser på flatpanels.dk, og så tage ud og kigge på dem, som du finder tiltalende. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for linket. Der er et par timers læsning.
Jeg har CD med HD-HDD box. Skal mit tv have DVB-S tuner eller er T/V som de fleste har, fint. Mit nuværrende tv er som sagt et panel og har slet ikke tuner. Så jeg går ud fra at det er lige meget med DVB-S når jeg bruger HDMI. Men har jeg ret ? |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
![]() |
Det kommer jo an på hvor du får tv-signal fra.. om det er parabol DVB-S eller egen antenne DVB-T eller kabeltv DVB-C
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
DVB-S er en sat tuner, der kan være indbygget i et tv. foreksempel til canal digital. Det har intet med hdmi at gøre. Men næsten ingen tv har det og ikke under 10000 kr
når du har en CD med HD-HDD box, fører du bare et hdmi kabel til dit tv og wupti du har billede. Redigeret af xcardman - 27-December-2009 kl. 23:25 |
|
![]() |
|
![]() |
I er satme hurtige til at svare. Tak for god service.
Sjovt der i G10 testen hele tiden henvises til at Pioneer er ohh så godt. Men de har ikke testet andet end reference skærmene. Som jo er i 50" |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
De blev ikke lavet mindre.
Pioneer er kongen, men de bliver ikke lavet mere, de skulle være ret svære at få fingrene i. Men de er vist også nogle tusind over dit budget anyway. denne liste kunne have din interesse. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |