|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Delling ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 07-April-2007 kl. 18:21 |
Hejsa alle, Min kæreste og jeg har igennem længere tid diskuteret et nyt fjernsyn. Derudover bruger vi min gamle PS2 som dvd afspiller, den kunne man jo lige så godt få skiftet i samme ombæring. Nu er det gamle så begyndt at larme, så der er lys for enden af tunnelen! Vi vil ca. bruge 10-12.000 på det. Der er bare lige nogle spørgsmål, som vi gerne vil have svar på, de er som følger:
Håber vi kan få nogle gode og konstruktive svar Delling
|
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Ja, med en str. 32" er dit valg "skurmpet" til kun at være iblandt LCD-skærmene... Men der er nu også mange gode, men du skal lede og undersøge for at finde det eneste rigtigte, som lige netop passer for dig/jer. Jeg vil dog gerne anbefale jer èt som mit eget. Billedkvaliten med analog antennesignal, er rigtig god på et JVC. Dette nævnes også ofte i div. test's, hvor JVC deltager. JVC laver efter sigende også rigtig gode Recordere, f.eks. en "MH 300", og den kan så også betjenes med Remoten til TV'et, så vidt jeg da ved. Det nævnte TV, kan fås til en rigtig flot pris her hos (link)> www.godpris.dk firmaet yder også virkelig god service og deres priser er incl. levering. (Psssst, har det int. så prøv at "prutte" lidt om prisen) Dette sidste må du dog ikke sige at jeg har sagt. Held og lykke med dit valg. Redigeret af Pokerface - 07-April-2007 kl. 18:59 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
Delling ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Hejsa, Har kigget lidt på det JVC og synes ikke helt designet tiltaler mig. Kan være det er anderledes at se det rigtigt. Hvordan er det at se sportsudsendelser på et LCD?? Fodbold især, er der efterløb så bolden bliver 20 cm lang på skærmen? Og hvad for en tuner skal der være når man skal have signalet fra Viasat? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er vel sattelit du taler om her, så er det ligemeget, da satmodtageren jo tilsluttes til TV med et Scartkabel og TVet anvendes som monitor, som ve afspilning af DVD. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så ved jeg da det Forresten, har du en anbefaling til et LCD 32"? Redigeret af Delling - 08-April-2007 kl. 23:06 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Kun lige en bemærkning om størrelsen.... min kone syntes også at 42" ville være absolut max hun ville være med til.... jeg købte en 50" og hun er glad for i dag at jeg valgte som jeg gjorde mht størrelsen, for man vænner sig meget hurtigt til størrelsen og når først tvet er kommet på plads er det ikke så slemt..... derfor hav da evt en 37" med i tankerne når tvets primære funktion skal være tvkiggeri, så syntes jeg i skal holde mulighederne åbne for både LCD og Plasma også kigge på begge teknologier og se hvilket kan levere et billede som passer jeres behov, det vil være synd at begrænse sig fra starten alene pga størrelsen I må ud og kigge sørg især for at se noget fodbold og nogle naturlige levende billeder (ikke noget tegnefilm eller animation, for det kan alle tv stort set lave godt), se noget tvavis optag evt nogle af jeres favoritprogrammer eller tag en af jeres film med, tag det med i butikken og kig på det så har i et refference materiale i lettere kan bruge når i nu kommer ind i de forskellige butikker og kigger, sæt jer evt en deadline om i skal se x antal tv gerne både LCD & Plasma sum over det en uges tid.. lav en top 3 og kig på dem igen og vælg derefter udfra det som leverer det bedste billede til den pris i gerne vil have også håber vi på designet også passer til konens stue Husk på 5 ekstra tommer ikke er alverden når først musikken spiller WAF kan jo ændre sig hen ad vejen mht tunere er der ikke hdmi ud på det viasatgrej?, hvis der er skulle jeg da syntes det var vigtigt at der var hdmi mulighed ind og ud for dvdoptageren og ind i skærmen? (eller er det kun hvis det er via kabeltv der er hdmi ud af dekoderboksen?) Redigeret af rhsin - 08-April-2007 kl. 23:23 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej igen. Om du bedre kan lide designet når du ser skærmen live, er jo svært for mig at svare på... Men jeg synes ikke at størstedelen af de billeder jeg gennem tiderne har set af div. skærme, viser skærmene på en ordentlig måde... Så jeg synes helt klart, at I skal ud og kigge. Det der med "komethalen" efter bolden på en LCD-skærm, synes jeg er helt vildt overdrevent... På en "god" LCD-skærm er det på ingen måde værre end på en "gammeldags" CRT-skærm med 100 Hz... Så har du set fodbold på et sådant TV, og kunne leve med det, så kan du også sagtens gøre det på et LCD TV. Jeg ved godt der er skrevet meget om det her på siderne, men jeg synes det meste af det der skrives er vildt overdrevent, og mener slet slet ikke at det er nær så slemt som mange "Plasma-fanatikere" herinde gerne vil gøre det til. Men, nu lagde du jo med at ønske en 32", og så er der jo ikke andre muligheder... Men fra 37" af, skal du da også tage Plasma'erne med i din vurdering. Men jeg synes altså, at du skal ud og kigge selv... Du kan høre om folks erfaringer og meninger herinde, men at købe et TV til mange tusinde kr. baseret "kun" på dem, det synes jeg altså er letsindigt.
Redigeret af Pokerface - 09-April-2007 kl. 11:44 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
![]() |
Så... kæresten har vist accepteret at vi kan gå op i en 37" og så der er jo også mulighed for en plasma. Har læst meget om den nye PX70 fra Panasonic, ser ud til at det er et godt køb, i hvert fra de kommentarer folk kommer med! Må finde et sted hvor vi kan komme ud og se den live. Jeg skal ikke købe noget uden at have set det rigtigt først. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Så kunne du alternativt tage den "gamle" TH37PV60EH model med som tapeconnection har på tilbud her også vælge en hdd dvd optager med indbygget dvb-t tuner samt hdmi ud, som økonomisk alternativ til den nye pana model, (kan iøvrigt findes i tyskland til omkring 1000,- euro hvis du "tør" )
Redigeret af rhsin - 09-April-2007 kl. 12:09 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er forskellen på de 2 tv? Har læst noget om at det nye er med 100 Hz, og er det de gamle ikke? Jeg har heller ikke brug for en DVB-T tuner, da jeg højst sandsynlig kommer til at se tv over parabol med Viasat. |
|
![]() |
|
![]() |
Bare sørg for at hvis du har mulighed at kunne gå ud af din tuner med HDMI over i din skærm, sådan du forbliver digitalt hele vejen, du vil kunne se konverteringer af digitalt signal til analog og tilbage til digitalt. Mht pana modellerne kender jeg dem desværre ikke specifikt nok til at kunne pege på den ene frem for den anden, dog har den nye indbygget dvb-t tuner som du jo ikke får brug for, ellers tag en kigger på dem irl. kan du se forskel og syntes du det er nok til merprisen så vælg den nye, ellers vælg udfra økonomien for måske den "gamle" model fint dækker jeres behov og krav?, men det er klart at nyt jo som regel plejer at være bedre.. men det skal nok ses med egne øjne Ellers syntes jeg du skal have de 3 "Tænks" top 3 skærme i 32" kategorien med i jeres vurdering. de er: Philips 32PF9731D/10 (testvinder i størrelsen) Toshiba 32WL68P JVC LT-32R71BU (kåret som bedste køb i størrelsen) Så kan i joda vægte dem mod jeres behov edit Fokuser især på billed gengivelsen som helhed i normal siddeafstand, evnen til at vise hvid/lys og sort (helt sort) og se billedet fra siden betragtningsvinklen er normalt bedre på Plasma kontra LCD og det er især vigtigt hvis i sætter skærmen et sted hvor i ikke sidder forholdsvist lige foran (eller hvis man har gæster og måske sætter sig mere spredt i stuen), og læg mærke til om i syntes billedet som helhed ser naturtro ud, opløsningen er typisk bedre på en LCD end plasma men igen her er det vigtigst syntes jeg... hvordan ser billedet ud i den normale siddeafstand som i skal sidde fra skærmen (i den afstand lægger man normalt ikke mærke til forskellen i opløsningen, når man går tæt på en plasma skærm kan den godt virke lettere grynet og flimre i hver enkelt pixel, derfor skal man ud og vurdere det på afstand. Og ellers igen vurder skærmen med rigtigt tv signal og rigtige tvbilleder gerne af lidt dårligere kvalitet, så er i forberedt på hvordan det kan se ud hvis ikke inputsignalet er optimalt. Og når du får grejet hjem så køb evt en kalibrerings dvd ala "Digital video essentials" eller "ISF HDTV Calibration Wizard" så du via forklaringer og testpatterns får lavet en ordentlig indstilling af den skærm du ender op med, for typisk er fabriksindstillingerne ikke ret gode.
Redigeret af rhsin - 09-April-2007 kl. 12:56 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Nu er jeg lidt en dør til det her, men det du mener er at den sat modtager jeg evt. for, skal have HDMI udgang, ikke? Hvad skal jeg så sørger for når jeg skal have den DVD afspiller, skal den også have HDMI udgang? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |