recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv setup...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv setup...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv setup...
    Sendt: 14-Juli-2011 kl. 23:36
Hej alle. Jeg har truffet det valg at droppe et abonnement hos udbyder af tv. Så farvel til canal digital. Jeg ser meget tv og kan pt. sagtens være tilfreds med dr, tv m.m. Det ser jeg over nettet.

Dertil vil jeg så anskaffe mig et godt tv med dlna mulighed så jeg kan streame tv og nettet. Dertil ønsker jeg også at streame fra NAS - her tænker jeg på den her;

SYNOLOGY DISK STATION DS411J

Og videre kunne det være fedt hvis også ipad 2 kunne tale med tv'et.

Mht. tv'et ønsker jeg at finde det bedste til prisen under 10.000 kr. Det kunne være vildt godt hvis det også var muligt at have intern hdd i tv, men her strammer jeg den nok. Håber nogen kan komme med nogle gode ideer! Der er jo meget at vælge imellem. Af mærker hælder jeg mest til panasonic ift. plasma og LG ift lcd, led....

Takker..!
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 00:00
Ps... eller er det bedre at tilkoble anden medieserver til mit eksisterende tv... Tænker popcornhour osv... Der er jo måske problemer med at finde et tv der kan klare alle formater..?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Hej alle. Jeg har truffet det valg at droppe et abonnement hos udbyder af tv. Så farvel til canal digital. Jeg ser meget tv og kan pt. sagtens være tilfreds med dr, tv m.m. Det ser jeg over nettet.

Jeg ser tit DR over nette på en 20" skærm. Det kunne jeg altså ikke tænke mig at se på en større skærm, det er kvaliteten for ringe til......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 08:00
Hvorfor prøver du ikke med DVBT?

Kvaliteten på nettet er så ringe, at det er ligegyldigt hvilket TV du bruger.

SmileSmileSmile
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 18:52
Ok. Hvordan fungerer det med dvbt? Jeg har ingen antenne el parabol. Og forbinder man bare dvbt modtager og så er der hul? Man skal vel have en antenne og kan man så efterfølgende bruge ex sputnik og dr over nettet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 18:58

Du skal selvfølgelig opsætte en antenne til det, ganske som du jo også skulle have en parabol til din tidligere udbyder.
Du vil så, medmindre der vælges Boxer kunne se DR kanalerne, og indtilo næste år TV2. De vil som bekendtgjort overgå til Boxer næste år, så der skal til den tid betaling og et programkort for at kunne modtage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Ok. Hvordan fungerer det med dvbt?

Man finder en antenne og sætter den til ens fjernsyn og så er der 6 gratis kanaler (incl DR-HD, som du ikke kan få via nettet.

TV-2 er gratis lige nu, men om 5½ måned går det over til at blive betalingstv.

Hvis du kobler en antenne til dit kommende tv, vil du stadigvæk kunne sætte din PC til og se tv den vej.

At købe et tv ud fra netværksafspiling er i følige mine øje for tåbeligt, da måden der transmitteres på ændres hurtigere end du køber nyt tv. Sats i stedet på at få en god billedfremviser og køb så en ekstern "netafspiller", da du så kun skal skifte afspilleren og ikke hele fjernsynet, når der kommer en ny tjeneste.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 15:10