Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 15:51 |
for 1000 kr ekstra havde jeg skiftet.
|
 |
oo27
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 15:51 |
Jo helt sikkert - men næsten tyveri hvis du får 4k for X80 Har selv købt et 37X10Y til at afløse mit Sony LCD i soveværelset.
Det er et super billede og kanon dejligt at slippe for en ekstern Zaptor/YouSee box.
Designet er IMHO også væsentligt pænere end PX80, så jeg ville bestemt skifte hvis du kan slippe med 1-2k extra.
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 16:06 |
Shiva skrev:
Firebird skrev:
Jeg ville i dit sted spare lidt ekstra op de næste 8 til 10 måneder, og så evt. købe afløseren af V10 i stedet for, hvis det skal være Panasonic igen. |
Afløseren til V10 for 5-6000 kr.??? Der er nok større sandsynlighed for at få et BJ af Charlize Theron.
|
Det ville jo netop ikke være et tv i denne prisklasse mere, hvis man sparede op til f.eks efterfølgeren af V10, hvad jeg ville gøre, hvis jeg var i trådstarterens sted. Det var såmænd bare dét jeg skrev. Jeg skrev intet om, at man kunne købe afløseren af V10 til 5-6.000 kr. Hvor læste du dog dét henne?
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 16:07
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 16:19 |
Evt. spare op til afløseren af V10 i stedet for! Dét ville jeg gøre, hvis jeg havde et PX80 og ville afløse det med et andet Panasonic. Det var jo dét jeg skrev. Selvfølgelig skrev jeg ikke en skid om, at det kunne købes til 5-6.000 kr, for så skulle der jo ikke spares flere penge op, vel? Så, hvad var Shivas "sjove" pointe? Shiva havde slet ikke en pointe. 
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 19:12
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 18:40 |
Nu ikke så nærtagende. Det var bare en joke.
Trådstarter har 5-6K til en ny skærm og vil gerne rådgives. Så er det da en
nitte at få at vide, at han skal vente og spare et år mere. Desuden aner vi jo
ikke, om han overhovedet KAN spare 10-15K op på et år. Jeg synes ikke, det
er en stor hjælp at bede manden om at spare, for det tror jeg godt selv, han
kan regne ud.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 19:11 |
Shiva skrev:
Nu ikke så nærtagende. Det var bare en joke.
Trådstarter har 5-6K til en ny skærm og vil gerne rådgives. Så er det da en nitte at få at vide, at han skal vente og spare et år mere. Desuden aner vi jo ikke, om han overhovedet KAN spare 10-15K op på et år. Jeg synes ikke, det er en stor hjælp at bede manden om at spare, for det tror jeg godt selv, han kan regne ud. |
Ja, trådstarter ville jo vide om det kunne betale sig at skifte.
Jeg skrev jo bare, hvad jeg ville gøre i hans sted. Om han kan bruge det til noget, ved jeg ikke. Gør du?
Jeg skrev evt. købe afløseren af V10. Nej, ikke nødvendigvis afløseren af V10. Det kunne jo evt. også være afløseren af G10 for den sags skyld. Da vi mennesker heldigvis er forskellige, ville vi nok ikke alle træffe det samme valg i trådstarters situation.
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 23:01
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 19:18 |
xcardman skrev:
du vil opleve en rimelig stor forbedring med en g15 eller v10. i sær kontrasten er blevet meget bedre med et neopanel. Det ses tydelig om aften. hvor sort er blevet noget bedre. men nær en kuro er den stadig ikke
har selv haft en px80 og haft en kigget på en g10 i nogle dage. en g10 vil jeg ikke købe så længe der ikke er nogen løsning på 24P problemet.
Men til 6000 kr havde jeg beholdt mit px80 og ventet til næste år
|
Det havde jeg også.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 19:21 |
xcardman skrev:
.
mit råd spare op og køb en ny til næste år. Der er ikke sket noget større spring mellem en x10 og px80.
|
Godt råd efter min mening, men jeg tror sgu ikke Shiva er enig med mig. 
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 08:21 |
Firebird skrev:
xcardman skrev:
.
mit råd spare op og køb en ny til næste år. Der er ikke sket noget større spring mellem en x10 og px80.
|
Godt råd efter min mening, men jeg tror sgu ikke Shiva er enig med mig. 
|
Jo jo...jeg er i princippet ikke uenig, men hvis jeg skulle vælge noget her og nu, ville jeg tage en PZ85 til 5K...og så løse DVB-C tuner problemet på anden måde. Den har IMO et noget bedre billede end X10, som bare er en træde-vande-skærm.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 09:37 |
Shiva skrev:
.....end X10, som bare er en træde-vande-skærm. |
Synes det er lidt en højrøvet mening at X10 er halvsølle(et af dine tidligere indlæg i tråden) og en træde-vande-skærm, som du giver udtryk for.
Det er muligvis en ringe skærm for dig, såfremt du er villig til at investere 15-20k på en skærm, men for trådstarter er det tilsyneladende ikke det budget han opererer med.
Ud fra et "kvalitet kontra pris" synspunkt er både PX80 og X10 nogle rigtig gode skærme, hvor man får rigtig meget for pengene, så synes din kommentarer rammer lidt ved siden af.
Jeg ville, som andre har skrevet beholde PX80, medmindre tunerne i X10 har stor betydning. Forskellen på de to skærme er lille og ikke en udskiftning værd efter min mening.
Redigeret af thor-thor - 07-August-2009 kl. 09:38
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 10:12 |
thor-thor skrev:
Shiva skrev:
.....end X10, som bare er en træde-vande-skærm. |
Synes det er lidt en højrøvet mening at X10 er halvsølle(et af dine tidligere indlæg i tråden) og en træde-vande-skærm, som du giver udtryk for.
Det er muligvis en ringe skærm for dig, såfremt du er villig til at investere 15-20k på en skærm, men for trådstarter er det tilsyneladende ikke det budget han opererer med.
Ud fra et "kvalitet kontra pris" synspunkt er både PX80 og X10 nogle rigtig gode skærme, hvor man får rigtig meget for pengene, så synes din kommentarer rammer lidt ved siden af.
Jeg ville, som andre har skrevet beholde PX80, medmindre tunerne i X10 har stor betydning. Forskellen på de to skærme er lille og ikke en udskiftning værd efter min mening.
|
Det er skam ikke for at træde X10 ejere over tæerne. 'Halvsølle' var nok også et forkert ord at bruge, for den er selvfølgelig bedre end langt de fleste andre skærme i den prisklasse.
En træde-vande-skærm er den til gengæld, fordi den knap nok er en opgradering over sidste års modeller. Jeg synes f.eks. at billedet på en PZ85 fra 2008 er noget bedre.
|
|
 |
matv88
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 11:06 |
Hvis jeg skifter til en Panasonic X10, er det så muligt at sætte sit zaptor kort i tv'et og få det til at virke selvom det er et parallelimporteret tv?
Og er det parallelimporteret lcdplanet.dk har?
Redigeret af matv88 - 07-August-2009 kl. 11:07
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
 |