recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til 7000-8000  og et forsikring spørgsmål ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV til 7000-8000 og et forsikring spørgsmål ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jiggaboi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jiggaboi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV til 7000-8000 og et forsikring spørgsmål ?
    Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 14:06
Hello

Da mit gammel samsung  fjernsyn er gået istykker, skal jeg købe en ny.

Kan eksperterne anbefale et godt  min 40. tommer tv til 7000-8000 kr.

Et andet spørgsmål: Da mit fjernsyn er blevet erklæret total skadet vil de gerne give mig et nyt fjernsyn til 6000 kr. 

Jeg gav dog 9000 kr. for mit gamle fjernsyn. Jeg har en specielsikring hvor der står, at der ikke bliver afskrevet  på apparatets værdi i dækningsperioden. Så jeg burde få 9000kr?

forsikringsbetingelserne 

Redigeret af Jiggaboi - 29-Oktober-2012 kl. 19:12
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 14:38
Venlig hilsen
KB
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af Jiggaboi Jiggaboi skrev:

Jeg gav dog 9000 kr. for mit gamle fjernsyn. Jeg har en specielsikring hvor der står, at der ikke bliver afskrevet  på apparatets værdi i dækningsperioden. Så jeg burde få 9000kr?

Nej, du får et nyt TV af tilsvarende kvalitet som det du købte i sin tid. Det er muligt at de generelle prisfald på området betyder at et sådant TV kan købes til 6000 kr.

Afskrivning er i forhold til nyværdi på tilsvarende genstand. Ingen afskrivning betyder et tilsvarende TV, eller værdien af det (hvis du kan få kontanter, det kan man ikke altid med disse forsikringer).

Skadesforsikring kan aldrig give dig mere end nyværdien af den skadede genstand, uanset hvad der måtte være aftalt (står i forsikringsaftaleloven). Hvis du læser dine forsikringsbetingelser er det også hvad der står.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 11:49
Dejligt med alle de forsikringskrøller! Man ved sq aldrig hvor godt man er dækket ind, før skaden ER sket. Ikke så sært at populariteten er så lav blandt forsikringsselskaber.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 13:14
Det er da ikke en forsikringskrølle Dead

Eksempel: Du totalskader din helt nye VW Polo, som du gav kr. 210.000 for.
I mellemtiden er bilen faldet til kr. 200.000. Forventer du så at forsikringsselskabet giver dig en ny Polo, plus kr. 10.000 i hånden, eller forventer du "kun" at få en ny Polo ????
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu