recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv til bedsteforældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv til bedsteforældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv til bedsteforældre
    Sendt: 10-November-2011 kl. 10:36
Ja som der står i overskriften er jeg blevet "konsulent" på skærmkøb til den ældre del af familien.

Størrelsen er umiddelbart 32", jeg lobbyer dog fortsat for at kigge på noget større Wink

Budgettet er i den lave ende, max 3-3,5k (kan måske strækkes til 4k i forbindelse med en evt. 40")  så det begrænser jo udvalget noget. Der er ingen ønsker om diverse features, det skal bare kunne vise tv.

Jeg har bl.a. kigget på Samsung 32/40UE5004 32/40UE5005 og Grundig 32VLC6123T2

Nogen der har nogle gode råd, prioriteten er god billedkvalitet, features er ikke en prioritet. Det ender nok med en 32", så det er primært det i skal forholde jer til (men hvem ved måske kan man snige en 40" ind).

Noget der er bedre en de nævnte? Hvilket er bedst indenfor budgettet 32" til max 3-3,5k?

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 11:16
Hvordan modtager de deres tv signal? Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

De har en meget lille lokal antenneforening, hvor de fordeler Boxer fra en central antenne (DVB-T)
(Samtidig får de et analogt signal ind fra en parabol med TV3Cry  (så skiftet mellem analog/digital er en potentiel udfordring, men har spurgt specifikt om dette og TV3 har ingen interesse overhovedet, så bare overse dette)).

HD kanaler er i øvrigt heller ikke en prioritet, så T2 tuner er ikke et krav (men det er selvfølgelig ok at få den med, men det er vist kun Grundig der har det i den prisklasse).
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

De har en meget lille lokal antenneforening, hvor de fordeler Boxer fra en central antenne (DVB-T) ....
HD kanaler er i øvrigt heller ikke en prioritet, så T2 tuner er ikke et krav (men det er selvfølgelig ok at få den med,)

Du skal op i mindst 40", hvis der ikke er helt særlig grunde til andet.  Jeg ville nu nok overveje, at finde et par tusinde mere og ikke købe de helt billige tilbud.

Og du skal bestemt ikke købe noget nyt til antennefjernsyn uden det har  DVB-T2  og CI+. 

Når Boxer omlægger sine 3 DVB-T muxer til 2 DVB-T og ombygger den tredie til DVB-T2  pr. 1 april, så bliver den nuværende billedkvalitet på TV2 ikke just bedre - der bliver skruet op for billedkomprimeringen og det vil kunne ses.

Boxer får fra 1 april ca 45% af sin kapacitet via DVB-T2 - og så skal man ikke være den store spåmand for at se, hvor nye tilbud og bedre billedkvalitet vil komme hos Boxer - klart via DVB-T2.

Boxer har frekvenser til en mux yderligere, men har endnu ikke købt sendeudstyr. Den mux vil helt sikkert også anvende DVB-T2, når den blive bygget.  Når det sker vil over 62% af Boxers kapacitet være via DVB-T2. 

DR1 og  TV2 regionerne (Lorry, TV MidtVest ....)  bliver derimod sendt med en klart bedre HD kvalitet allerede fra 10 januar.  Det vil således blive en meget større og mere mærkbar forskel på DR1's og TV2's   kvalitet til næste år, medmindre man ser TV2 HD kanalen.

Det er muligt, at de helt billige apparater endnu er uden DVB-T2 - men det er kun en meget kort tid - branchen  (siger selv at dem) arbejder kraftigt på at øge udbuddet af DVB-T2 udstyr - både bokse og fjernsyn med DVB-T2. 

Du kan regne med, at DR - som offentligt siger, de ingen planer har - helt sikkert er i tænkeboksen mht. at bruge DVB-T2.  Men heller ikke jeg tror, det bliver allerede i 2012. 

...TV3 har ingen interesse overhovedet, så bare overse dette
My kind of people  Thumbs Up  

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 19:54
@RESLFJ:

Enig, 40" burde være minimum og budgettet kunne også være lidt højere,  hvis det stod til mig.
Men tror ikke det får lov at blive større end 32" og budgettet bliver helt sikkert ikke hævet, så må arbejde med det som det er!

Så hvad siger i? Skærmen med bedst billede indenfor budgettet er......?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 20:40

Så hvad siger i? Skærmen med bedst billede indenfor budgettet er......?

Panasonic plasma......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 00:45

@RESLFJ:

Enig, 40" burde være minimum og budgettet kunne også være lidt højere,  hvis det stod til mig.
Men tror ikke det får lov at blive større end 32" og budgettet bliver helt sikkert ikke hævet, så må arbejde med det som det er!

Undskyld jeg siger det - det er noget fornæret sludder.   Hvis de gamle ikke vil finde pengene, så må du  fortælle dem, at de skal eller også betale selv.

Fjernsyn koster jo nu kun omkring det halve af prisen for 3 år siden -  naturligvis har alle mulighed for at  købe et rimeligt fjernsyn evt. efter nogle få måneders opsparing.

Lars   Smile  

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 18:20
Fornæret sludder eller ej.....

Nogen der har yderligere råd???
Til top
McNiklas Se dropdown menu