|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() Sendt: 22-September-2009 kl. 18:32 |
||
http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=3029
Så er der nogen som snart skal have nyt tv hvis man ikke vil have en box ![]() Men der går nok et stykke tid |
|||
![]() |
|||
viking40 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
||
Dette er godt nok skrevet for et pæn rum tid siden,men her bliver der sagt at den nye standard dvb-c2 skulle komme sidst i år 2009-2010.......................... :-/ http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPI C_ID=2693 |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
DVB-C2 standarden har været færdig siden april og skal nu godkendes som ETSI standard. Det tager et år, men ændre næppe andet end at gøre teksten mere tydelig. Med DVB-T2 skete ikke andet end tekst-edits. Der arbejdes på at kunne vise færdige DVB-C2 chips og prototype bokse til maj 2010 når de tyske kabelselskaber holde messe. DVB-C2 har bla. aktiv støtte hos Sony, Samsung, LG, Thomson, Panasonic. Færdige produktionsbokse og IDTV's forventes omkring september til IFA og IBC 2010. Dvs. det første enheder muligvis kommer til jul 2010. Der er hos flere af kabelselskaberne et stærkt ønske om også, at anvende DVB-C2 i en DOCSIS 4.0 standard, for også at opnå den større kapacitet og download hastighed til internet (Webspeed). Bemærk at DVB-C/C2 bokse ofte leveres gennem kabelselskaberne - som fx youSee har gjort med Samsung. Udover de 9 selskaber, der vil anvende DVB-C2, støtter også Virgin i UK DVB-C2, men Virgin har pt. kapacitet nok i deres net, så de har ikke aktuelt behov. Lars
|
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
||
Ifølge http://www.dvb.org/technology/dvbc2 så giver DVB-C2
en kapacitets forøgelse på mindst 30%. Det er jo fint nok, men ikke i sig selv en grund til at forbrugere gider udskifte eksisterende HD modtagere, som der efterhånden er en del af. For DVB-S2, var introduktionen på markedet noget nemmere, da den faldt sammen med HD kanalernes opstart, folk blev nødt til at opgradere deres udstyr, og gjorde med god grund. |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Se her benytter du en helt igennem - UHÆDERLIG - måde at argumentere på. Når der skrives mindst 30% - så kan du da ikke slutte, at det ikke kan være mere - i nogle tilfælde meget mere. Du har åbenlyst heller ikke læst - og slet ikke forsøgt at forstået - hvad DVB-C2 også indeholder af andre betydelige fordele. Især argumenter som - vender din vej - skal vejes på en guldvægt før du anvender dem. Det er din egen troværdighed, der står på spil. Det er i øvrigt ret ligegyldigt, hvad seerne mener. så længe de blot forsætter som kabel-kunder. Deres private og ofte lidt 'religiøse' krav til hvor længe netop deres ting skal holde - er som oftest ret meget til grin. Rigtigt mange lejer deres youSee bokse. Så er en udskiftning blot en opringning til kundeservice, så kommer der en ny boks. Men det er mest tænkeligt, at DVB-C og DVB-C2 vil eksistere nogle år sammen - som også analogt og digitalt vil. Lars
|
|||
|
|||
![]() |
|||
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
||
Hvis dine kilder siger 'i nogle tilfælde meget mere' end
30%, så er det dig det er uhæderlig ved ikke at angive kilden. Iøvrigt benytter Yousee sig ikke engang af 256QAM, som er en del af DVB-C standarden, hvor man vil kunne have 50mbit på en transponder fremfor 38mbit (for meget støj på kablerne?). Af yderligere modargumenter til DVB-C2 vil jeg nævne: - rigtig mange TV bliver nu solgt med DVB-C tuner, alle disse ejere vil være skuffet over en opgradering. - Fibernetværk må antages at være mere udbredt i fremtiden, og tilbyde bedre kopisikring af HD premium content. I det hele taget er lysleder teknologien noget mere velegnet til digital transmission end analog DVB- C(2). - Det koster Yousee en betragtelig sum at 'udskifte' folks lejede bokse. Jeg synes at DVB-C2 er for lidt og for sent ude på banen, det generer TV distributør og slutbruger, mens hardware producenterne har mest at vinde. Men jeg er åben for oplysning og dybere forståelse ![]() |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Det var da en noget voldsom måde at reagere på - hvad med at argumentere i stedet for at angribe?
YouSee havde før 15/9 ikke voldsomt mange digitalkunder, og nu er der til gengæld kommet liv i alle de tv med DVB-C tunere, så jeg forventer at digitalkunder uden boks vil være den største gruppe fremover. De har nu fået "foræret" digital-tv, og derfor vil det være en PR katastrofe hvis det allerede næste år blev hevet fra dem, medmindre de køber et nyt tv. DVB-C2 kommer nok ikke før der er solgt en væsentlig mængde tv med DVB-C2 tunere. Husk også at YouSee rent faktisk sælger Samsung boksene også - den uden HDD kan ikke engang lejes mere. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
At man kritikløst tager den oprindelige indkaldelse af forslag, hvori der er nævnt at medmindre man kan tilbyde 30% mere capacitet( ved samme kabelforhold) bliver standarden ikke til noget. Den tekst er over 1 år gammel. Det er ikke kildekritisk. Det er 'jeg er ligeglad med kildens kvalitet' blot det støtter min fordom.
Det med at have fokus på allerede købte bokse - giver en helt overdreven værdi til de kunder der allerede har købt. Ofte sker det på bekostning af de kunder som skal købe - som forsætter med at købe den gamle teknologi. Det er de eksisterende kunder der råber op, medens de kommende kunder jo slet ikke ved at de er kunde endnu. Alene af energiøkonomiske grunde bør de Samsung bokse skiftes indenfor 2-4 år. Men jeg tror nu også - og skrev også ovenfor - at DVB-C2 kommer til at leve længe sammen med DVB-C. YouSee kan jo godt få plads til de faste 'pakke' kanaler på DVC-C, medens VOD, internet ol. vil være tidlige kandidater til ny teknologi. "Sker det ikke nu - så sker det dog engang." Lars PS! De nyere kabelsystemer med mere fiber og mindre støj kan netop udnyttes af DVB-C2 til at komme op på høje bit-rater som slet ikke kan opnås med DVB-C . Se fx side 17 her. Edit: Link 'side 17 her' indsat Redigeret af reslfj - 24-September-2009 kl. 00:03 |
|||
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Så forklar dog manden det i stedet for at kalde hans måde at argumentere på for uhæderlig. Det er ikke mange chancer folk får hos dig.
Det kan godt være, men som nævnt vil DVB-C2 være katastrofalt at indføre før mængden af DVB-C2 modtagere er stor nok. YouSee kan sagtens skifte lejeboksen og begynde at sælge DVB-C2 bokse også, men selve teknologien tør de nok ikke udrulle før der er gået noget tid. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
[QUOTE=reslfj]At man kritikløst tager den oprindelige
indkaldelse af forslag, hvori der er nævnt at medmindre man kan tilbyde 30% mere capacitet( ved samme kabelforhold) bliver standarden ikke til noget. Den tekst er over 1 år gammel. Det er ikke kildekritisk. Det er 'jeg er ligeglad med kildens kvalitet' blot det støtter min fordom.[QUOTE=reslfj] Dine konklusioner er besynderlige. Er der en bedre kilde jeg kan tage udgangspunkt i, så synes jeg du skulle præsentere den. Er det ikke snarere dig som kritikløst æder den nye standard råt ? NB: jeg har på intet tidspunkt tvivlet på kildens troværdighed. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den side, du henviser til, er en side fra før DVB-C2 arbejdet rigtigt gik igang. Da DVB udsendte et DVB-C2 Call for Technologies. Den angive ikke hvad som kan opnås, men hvilke krav som mindst skal opfyldes for at forslag til hvordan DVB-C2 anses for acceptabelt og vil blive modtaget (der indkom vist 5 forslag). Nu findes selve DVB-C2 standarden jo også på DVB.ORG's web . Desuden er der DVB-C2 fact sheet , der er kortfattet, men dog skrevet efter DVB-C2 blev færdig. Som du selv nævner anvender youSee 64-QAM fordi kablerne ikke alle steder er helt gode. Hvis du imidlertid betragter side 17 i linken nedenfor, vil du se at 64-QAM DVB-C stort set have samme robusthed (signal/støj) som 256-QAM DVB-C2. Bitraterne er imidlertid 38.4 Mbps og 56.6 Mbps. Når mux bit-raten øges kan der være flere program-kanaler og så virker stat-mux bedre. Især med HD kanaler, hvor der kun kan være få kanaler pr. mux i DVB-T, vil en større bit-rate betyde meget for stat-mux effektiviteten. Lars PS! Denne link var faldet ud i mit sidste inlæg - du skal stadig se side 17. http://www.ict-redesign.eu/fileadmin/documents/090526_DVB-C2 _ANGACable_Cologne_Jaeger_rev1.pdf |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Takker for kilderne, rart med lidt afklaring
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |