Hej alle
Jeg er på udkig efter en ny skærm til soveværelset.
Krav:
Størrelse: 32 tommer
Tuner: DVB-C / Mpeg4 (Stofa)
Budget: ca. 5000kr (og gerne billigere)
Der er ikke noget specifikt ønske om teknologi. Emnet er placeret her udelukkende på baggrund af at 32 tommer vil være den optimale størrelse, og så vidt jeg kan se starter plasmamodellerne fra ~37 tommer.
Der skal som udgangspunkt ikke tilsluttes andet udstyr, så selve tv'et må gerne have en lydkvalitet over middel. Lige nu har vi et billigt Viewsonic 22 tommer, og det lyder hæsligt. Lige pt. har jeg en YouSee boks på som tuner, men da vi skal flytte og i stedet får Stofa vil jeg lige vente med at købe en ekstra Zapter boks før jeg er sikker på om det er noget jeg kan leve med. Derudover har jeg en ide om, at det ikke vil være nødvendigt med sådan en i soveværelset nu hvor jeg har mulighed for at få en skærm med indbygget digital tuner. Det vigtigste er faktisk her, at EPG funktionen fungerer nemt og overskueligt.
Billedekvalitet er ikke det vigtigste parameter, da det primært skal benyttes til en gang tv2 news om morgenen eller en gang Mythbusters ved sengetid. Derfor er budgettet også sat forholdsvis lavt. På den anden side skal det også være i orden, og jeg vil være træt af at få en model med backlight bleeding osv. Det skal helt være et godt allround tv, hvor byggekvalitet, billedekvalitet og betjening går op i en højere enhed :)
Nogle forslag/erfaringer indenfor rammerne?
Redigeret af tobywan - 26-Juli-2010 kl. 12:24