recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til svigerforældrene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV til svigerforældrene

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2014 kl. 11:59
Hvis bekymringen over strømforbrug går på ekstraudgiften,. så synes jeg det er værd at nævne, at den nævnte plasmaskærm kun bruger 28 watt mere i timen. 

Det betyder, at merprisen på det (i øvrigt lækre!) LED-TV, du har fundet, først er tjent ind, når det har været tændt i omkring 100.000 timer. Det vil sige godt 11 års TV-kigning i døgndrift. 

Gætter på at TV'et er afgået ved døden længe inden da ;-)

Redigeret af longjohn2 - 24-Januar-2014 kl. 12:00
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Hvis bekymringen over strømforbrug går på ekstraudgiften,. så synes jeg det er værd at nævne, at den nævnte plasmaskærm kun bruger 28 watt mere i timen. 

Det betyder, at merprisen på det (i øvrigt lækre!) LED-TV, du har fundet, først er tjent ind, når det har været tændt i omkring 100.000 timer. Det vil sige godt 11 års TV-kigning i døgndrift. 

Gætter på at TV'et er afgået ved døden længe inden da ;-)

God pointe, og jeg gav faktisk svigerforældrene denne option også, fordi det netop ser ud som om man får ganske meget TV og i god kvalitet, for pengene. I sidste ende syntes de dog det var for tykt, da de ønskede sig et tyndt LED TV. 

Derfor har de nu bestilt et Samsung UE46F6475. 

Da jeg var i elgiganten, snakkede de en del omkring kalibrering af TV'et, og at de ville sælge en kalibrering for 800 kr. Jeg har også læst en del om at netop kalibrering er vigtig på især Samsung skærme. Spørgsmålet er bare hvor vigtig? Er det noget som ganske almindelige TV kiggere kan se forskel på, når der ikke lige er tale om A-B test.?

Mvh,
Martin
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Da jeg var i elgiganten, snakkede de en del omkring kalibrering af TV'et, og at de ville sælge en kalibrering for 800 kr. Jeg har også læst en del om at netop kalibrering er vigtig på især Samsung skærme. Spørgsmålet er bare hvor vigtig? Er det noget som ganske almindelige TV kiggere kan se forskel på, når der ikke lige er tale om A-B test.?

I forhold til prisen på TV'et vil jeg mene, at det er overkill - selv om de nu nok skal kunne se forskel fra fabriksindstillingerne, hvor der er en tendes til bare at skrue op for alt og slå alle billedforbedringskredsløb til (der giver får fuld knald på alt, men sjældent ser særlig naturligt ud ud).

Men man kan altså også opnå en meget stor forbedring ved blot at bruge nogle af de "lægmands"-indstillinger,  man kan finde i diverse fora rundt omkring på nettet - eller blot ved at spørge her på Recordere, om hvordan andre har indstillet deres.  

Alternativt kan man købe DVD/BD- skiver til gør-det-helt-selv indstillinger.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu