|
Nyt TV til svigerforældrene |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis bekymringen over strømforbrug går på ekstraudgiften,. så synes jeg det er værd at nævne, at den nævnte plasmaskærm kun bruger 28 watt mere i timen. Det betyder, at merprisen på det (i øvrigt lækre!) LED-TV, du har fundet, først er tjent ind, når det har været tændt i omkring 100.000 timer. Det vil sige godt 11 års TV-kigning i døgndrift. Gætter på at TV'et er afgået ved døden længe inden da ;-) Redigeret af longjohn2 - 24-Januar-2014 kl. 12:00 |
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
God pointe, og jeg gav faktisk svigerforældrene denne option også, fordi det netop ser ud som om man får ganske meget TV og i god kvalitet, for pengene. I sidste ende syntes de dog det var for tykt, da de ønskede sig et tyndt LED TV. Derfor har de nu bestilt et Samsung UE46F6475. Da jeg var i elgiganten, snakkede de en del omkring kalibrering af TV'et, og at de ville sælge en kalibrering for 800 kr. Jeg har også læst en del om at netop kalibrering er vigtig på især Samsung skærme. Spørgsmålet er bare hvor vigtig? Er det noget som ganske almindelige TV kiggere kan se forskel på, når der ikke lige er tale om A-B test.? Mvh, Martin
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
I forhold til prisen på TV'et vil jeg mene, at det er overkill - selv om de nu nok skal kunne se forskel fra fabriksindstillingerne, hvor der er en tendes til bare at skrue op for alt og slå alle billedforbedringskredsløb til (der giver får fuld knald på alt, men sjældent ser særlig naturligt ud ud). Men man kan altså også opnå en meget stor forbedring ved blot at bruge nogle af de "lægmands"-indstillinger, man kan finde i diverse fora rundt omkring på nettet - eller blot ved at spørge her på Recordere, om hvordan andre har indstillet deres. Alternativt kan man købe DVD/BD- skiver til gør-det-helt-selv indstillinger.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |