recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til under 6.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV til under 6.000?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV til under 6.000?
    Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 13:44
Mit 4 år gamle Philips Essence er stået af - reparationstilbud 4.500

Så jeg leder efter en afløser...

Jeg har kigget på et Philips 42PFL6008, som kan fås for DKK 5.500 og ser ud til at opfylde vores behov. Inden jeg springer ud og investerer vil jeg dog lige høre, om der er værdige modkandidater i det prisleje?

Behovet ridset kort op:

• 42" eller 47".

• God billedkvalitet (2D. 3D er inderligt ligegyldigt!).

• Tunerkvalitet er ikke væsentlig, da alt går via HTPC eller BD-afspiller.

• Menukvalitet er ikke væsentlig, da det stort set altid står på "HDMI 1".

• Rimelig lyd, da vi ikke har mulighed for eksterne højttalere.

• Skal som minimum have 1 HDMI (til HDMI switch) og 1 component indgang (til Wii).

• Smart-TV er ikke væsentligt.

• Pænt/diskret design - lille dybde, smal ramme, tilslutninger, der spiller sammen med et meget fladt vægophæng.

Altså et TV, hvor pengene så vidt muligt går til billede, lyd og design - ikke til gimmicks som 3D og Smart-TV!

Edit: 6.000 er i øvrigt den absolutte smertegrænse, så det må meget gerne være billigere, forudsat kvaliteten er i orden!

Redigeret af ThomP - 28-Oktober-2013 kl. 14:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 14:43

Hvis ikke der bruges et eller andet til lyden, så er der ikke noget videre, Fladskærme og god lyd hænger ikke sammen. Du er også i den lavere prisklasse, det gør det ikke bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 15:07
Ved godt jeg ikke får biograf-lyd for det budget - når der for alvor ses film sker det alligevel på projektoren og over anlægget, så det er mere det daglige tv-kiggeri, der skal understøttes
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 17:33
Nu du har erfaringer med med den "kvalitet" Philips leverer, vil du så købe et Philips igen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 19:13
Tja... Har tænkt tanken, men mistænker, at de andre ikke er bedre. Er der specielt dårlige erfaringer med Philips holdbarhed i forhold til andre lcd-tv?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 19:31
Jeg ser generelt flere problemer med Philips end ved andre producenter.
Til top
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kralle7800 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 19:41
Hvad med det her?

http://www.expert.dk/tv/sonykdl50w685/p/11293/?q=KDL-50
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Kralle7800 Kralle7800 skrev:

Hvad med det her?

http://www.expert.dk/tv/sonykdl50w685/p/11293/?q=KDL-50

Har svært ved at finde tests af det - er det et bedre TV? Og er Sonys kvalitet bedre end Philips'?
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 11:33
Har fundet et inverter-sæt til det gamle TV på ebay til 145€ - noget billigere end det reparationstilbud jeg havde fået på 4.400 kr.

Så nu er købet af nyt tv (forhåbentlig) udskudt lidtSmile
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 15:05
Hvis det skulle blive aktuelt på et tidspunkt igen:

http://www.hifiklubben.dk/Products/panasonic-tx-p42st60y-plasma-tv-57699/

Hvis det ikke absolut skal være LCD, så er ovenstående vist en god mulighed :) Panasonic St60, 5500kr i 42".

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 16:42
Bruger stadig mit 'gamle' Philips plf65030,,, kanon billede, men intet tuner eller 3D, så tuner kræves, bruger YS boksen, står hammer flot stadig....
Så det kunne jo også være en mulighed, i stedet for at købe et nyt, når du alligevel ikke skal bruge de funktioner de normalt har...(mit er ikke til salg  Big smile )
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu