recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv - Ultra tynd  - hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv - Ultra tynd - hvilket ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
luxhoj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg KAN simpelt hen ikke forstå hvorfor et tv nu absolut skal være 7 mm. tyndt. Jeg har selv en kammerat der har købt det nye Samsung "LED TV", og det vigtigste parameter for ham var også dybten på det nye tv, og JO det ser da smart ud...... når man står og betragter det oppefra...... eller helt ude fra siden, men så kan man desværre IKKE se billedet da det er et LCD med en begrænset betragtningsvinkel. Ydermere har HAN valgt at lade de fabriksindstillede farver,kontraster osv. være uændret, hvorfor der nu spilles fodboldkampe på neongrønt græs.

Alt i alt er fokusområdet fjernet fra billedekvalitet til skærmdybte...

KOM NU IND I KAMPEN  Stil dog lidt krav til kvalitet i stedet for at gå ind i kapløbet om det tyndeste tv. DET ER sgu DA LIGEGYLDIGT OM DET ER 7 CM ELLER 7 MM.   Det er BILLEDET det drejer sig om.

Bare en tanke, måske en provokation....

Ja sådan en provokation kræver jo et svar.

Jeg har altid været meget kritisk med billede og lyd. Har ejet diverse båndhøjtallere, rørforstærkere mv. og har nu anskaffet mig min første fladskærm. Har været ude at kikke på adskillige skærme både plasma og LCD.

Valget faldt efter mange overvejelser på et Samsung 46B7020 og mener selv det er et godt kompromis mellem billedkvalitet og design. Tv'et kan jo ikke gøre for at din kammerat skamferer billedet med dårlige indstillinger. Jeg er faktisk imponeret over billedkvaliteten på dette LCD tv (har brugt indstilligerne fra testen på flatpanels.dk), betragtningsvinklen er udmærket og lyden sendt ud gennem mine Piega højttalere er fremragende

Redigeret af luxhoj - 03-Juni-2009 kl. 10:09
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:17
luxhoj

Du har jo netop gjort et kompromis. Men trådstater vil jo have det hele.
have samme billedekvalitet som mit pio 500M og en vægt på 10 kilo eller under. Samt et ultra tyndt design. Jeg skrev netop også et 7070 i starten, men det opfylder jo heller ikke hans krav. Så ergo må der gøres et kompromis eller intet tv.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af luxhoj luxhoj skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg KAN simpelt hen ikke forstå hvorfor et tv nu absolut skal være 7 mm. tyndt. Jeg har selv en kammerat der har købt det nye Samsung "LED TV", og det vigtigste parameter for ham var også dybten på det nye tv, og JO det ser da smart ud...... når man står og betragter det oppefra...... eller helt ude fra siden, men så kan man desværre IKKE se billedet da det er et LCD med en begrænset betragtningsvinkel. Ydermere har HAN valgt at lade de fabriksindstillede farver,kontraster osv. være uændret, hvorfor der nu spilles fodboldkampe på neongrønt græs.

Alt i alt er fokusområdet fjernet fra billedekvalitet til skærmdybte...

KOM NU IND I KAMPEN  Stil dog lidt krav til kvalitet i stedet for at gå ind i kapløbet om det tyndeste tv. DET ER sgu DA LIGEGYLDIGT OM DET ER 7 CM ELLER 7 MM.   Det er BILLEDET det drejer sig om.

Bare en tanke, måske en provokation....

Ja sådan en provokation kræver jo et svar.

Jeg har altid været meget kritisk med billede og lyd. Har ejet diverse båndhøjtallere, rørforstærkere mv. og har nu anskaffet mig min første fladskærm. Har været ude at kikke på adskillige skærme både plasma og LCD.

Valget faldt efter mange overvejelser på et Samsung 46B7020 og mener selv det er et godt kompromis mellem billedkvalitet og design. Tv'et kan jo ikke gøre for at din kammerat skamferer billedet med dårlige indstillinger. Jeg er faktisk imponeret over billedkvaliteten på dette LCD tv (har brugt indstilligerne fra testen på flatpanels.dk), betragtningsvinklen er udmærket og lyden sendt ud gennem mine Piega højttalere er fremragende

Jeg skriver heller ikke at det er et dårligt tv, men oppunerer mest af alt imod den vigtighed det tilskrives at det absoult skal være så fladt som muligt, og ikke at man lægger vægten på biledekvaliteten

Mange af udviklingspengene er gået til at opnå et ultrafladt tv, hvor imod jeg ville foretrække at man brugte pengene på at udvikle det bedste tv på lyd/billedesiden.

Jeg tvivler ikke på at man kan indstille de fleste fladskærme til et fornuftigt billede, men der er stadig laangt fra det middelmådige til det bedste.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
luxhoj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:49
Xcardman : enig i at alle trådstarters krav ikke kan opfyldes med noget tv på markedet pt. men som du selv skrev er B6000-7000 det bedste bud

Skyrum : middelmådig vil jeg ikke kalde billedet på 7020, men det kan vi nok ikke blive enige om selv om vi skrev 100 indlæg her på siden
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu