|
Nyt tv |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Frisko15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit Panasonic 50 tommer PZ800 , det er også tændt ca 12-15 timer i døgnet..
Det har jeg målt og det har brugt 350 kWh på 2 måneder... altså for ca. 350 kr. strøm om måneden.. hvis man siger ca 2 kr. pr kWh.. Så jeg går hvertfald også og spekulerer på og købe nyt.. Men Panasonic plasma er altså nogle strømslugere.. hvis Panasonic plasma ikke slugte så meget, så var jeg ikke i tvivl..
|
||
![]() |
||
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
|
Frisko. Hvor har du fået sådan en "måler" - hvad hedder sådan en fætter?
En anden ting som jeg synes er ved mit plasma, er den varme som det udleder. Efter det har været tændt i kort tid, kan man ligefrem "varme sig" ved at stille sig foran det, hvilket jeg også synes er generende med det, men som du selv er inde på. Havde et plasma i den størrelse ikke det problem med strømmen så havde jeg også valgt at lade være med at spekulere i nyt
![]() |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Nu er der sket meget med forbrug af strøm siden PZ800. Et moderne plasma tv bruger omkring en fjerdedel sammenlignet med en PZ800.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
|
Til sammenligning kan man vel tage Panasonics 50" ST60 og regne lidt på ud fra effektforbruget oplyst i den test på flatpanels hvor den i deres kalibrerede profil bruger 156 W til at vise SD+HD.
Hvis vi så siger 30 dage på en måned, 12 timer hver dag så ender vi på: 30*156*[W]*12 [h] = 56.16 [kWh] Ikke-kalibreret er forbruget 131 W Redigeret af Nico89 - 21-Oktober-2013 kl. 18:44 |
||
![]() |
||
Frisko15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
|
Ja det er nemlig vildt, at man kan bruge sin skærm til og opvarme sin bolig.. ![]() jeg har målt med en amatør strømmåler, som ligner den her i udseende http://www.greenline.dk/Diverse-elartikler-6/Plug-doegnureelmaaler-250/Elmaaler---230V-til-stikkontakt-ujord-985 Jeg mener ,at jeg købte min i føtex dengang? jeg er ikke sikker.. ![]() men du låne elmåler gratis hos dit el selskab og de er vist mere præcise end dem du køber.
![]() |
||
![]() |
||
|
er det bare sådan at man regner det ud?? ![]() Så bruger min PZ800, hvis vi siger 14 timer om dagen 350000:divideret med 14 timer og igen divideret med 30 dage.. så bruger PZ800 ca. 833 W.. hvilket passer meget godt med min store el-regning.. ifølge http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/Tidligere+modeller+Plasma/TH-50PZ800/specifications/1455089/index.html Bruger den "kun" 495 W.. Men den tror jeg ikke på.
![]() |
||
![]() |
||
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
|
Du har vel glemt at de 350 kWh er over 60 dage. Så du har i stedet en effekt på 416.7 W.
|
||
![]() |
||
|
Ja selvfølgelig.. Det er da også rigtigt..
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |