recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
champ001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér champ001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV
    Sendt: 10-Marts-2016 kl. 21:35
Hej
Da knægten kom til at totalskade vores Panasonic 55AS650 med en Move Controller er jeg nu på udkig efter et nyt tv, hvilket af disse vil i anbefale:
UE55JU6475
UE55JU7005
KDL55X8505

Det skal bruges på Yousee kabel og i samspil med et Apple Tv Gen4 

Vi er i vildrede om den første er god nok som skærm ellers er jeg lydhør for andre forslag, vores budget ligger på max 9000,-
www.denisfilipovic.com
Equipment:
Samsung UE55JU6475
Sony BDP-S1200
Bose Cinemate 3.2.1
Pioneer XDJ-R1 (Øvepult)
Mac Mini 2.5 i5, 16 GB Ram, SSD HDD
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 01:11
Hvorfor ikke et Panasonic?

M.v.h.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 02:11
Min søn valgte også at totalskade mit 6 måneder gamle tv. Så er i samme båd   :-)

Jeg ville ikke købe Sony ......Android systemet er simpelthen for sløvt. Og heller ikke Philips.

Men JA.....hvorfor ikke Panasonic ?

Jeg er selv på udkig efter CXC725 (Med Parabol indgang).....den koster nu 11999,- i 55". Men Elgiganten har haft den 8000,- 2 gange i Februar måned. Men vis du ikke har brug for Parabol indgang så tag modellen under.....det er samme tv. 

Hvis du vælger Samsung så tag UE55JU7005.....det er bagbelyst VA panel. Køb endelig ikke kantbelyste LED panel tv. 

Jeg har stadig ikke købt noget tv.....jeg er ret sikker på at Giganten kommer med et godt tilbud igen på Panasonic. 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 02:26
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Men JA.....hvorfor ikke Panasonic ?

Jeg er selv på udkig efter CXC725 (Med Parabol indgang).....den koster nu 11999,- i 55". Men Elgiganten har haft den 8000,- 2 gange i Februar måned.

Vær obs på, at afløseren DX730 kommer om mindre end 2 måneder, og koster blot en tusse mere.

Så ja, hvis der er flere tilbage, vil de sidste 725 sikkert blive solgt ud, til en god pris.

M.v.h.
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 04:17
Jeg ville gå efter Samsung JU7005, Va panelet giver et rigtig godt sort niveau og Tizen systemet kører faktisk ganske udmærket. 

Der er modsat Panasonic CXC725 twin tuner i og den medfølgende "smart remote" er både mere responsiv end Panasonics og pointer funktionen virker gennemført og præcist.

Sidst men ikke mindst, kan du på Samsung skærmen opnå en ekstrem præcis farvegengivelse hvis det bliver kalibrereret korrekt pga RGB farve styrings systemet Samsung benytter frem for HSL farvestyringen som Panasonic har.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 06:12
Har du nogle test rapporter på den påstand ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 09:33
Panasonic CXC725 har også VA-panel! Og venter man på den nye DX730, har den også twin-tuner. Derudover skal man leve med faren for Samsungs ofte "buggy" software, generelt højere fejlrate, afvisning hvis man f.eks. får tordenfluer i panelet o.s.v.

M.v.h.

P.S.: TV-kalibrering, du skal stå anført som branchemedlem, når du arbejder med faget! Så det er tydeligt for andre brugere, at du kan have økonomiske interesser, i dine svar! Dette står tydeligt anført i forumreglerne, som du godkender i forbindelse med oprettelsen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

Jeg ville gå efter Samsung JU7005, Va panelet giver et rigtig godt sort niveau og Tizen systemet kører faktisk ganske udmærket. 

Der er modsat Panasonic CXC725 twin tuner i og den medfølgende "smart remote" er både mere responsiv end Panasonics og pointer funktionen virker gennemført og præcist.

Sidst men ikke mindst, kan du på Samsung skærmen opnå en ekstrem præcis farvegengivelse hvis det bliver kalibrereret korrekt pga RGB farve styrings systemet Samsung benytter frem for HSL farvestyringen som Panasonic har.

Det var da nyt! Har du noget test materiale der viser at Samsung har bedre kalibrering end Panasonic?
Til top
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 13:47
Ja det har jeg.

Jeg ligger gerne billeder op, skal lige finde det frem og klippe det ud så i kan se det.

Redigeret af TV Kalibrering - 11-Marts-2016 kl. 13:53
Til top
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 13:48
Jeg kan se det står anført nu...

Redigeret af TV Kalibrering - 11-Marts-2016 kl. 13:52
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 13:55

Der står jo Branchemedlem under din Avartar.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 14:02
Ja nu gør der, jeg har bare ikke selv skrevet det nogen steder...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu