|
Nyt TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
champ001 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Marts-2016 kl. 21:35 |
Hej
Da knægten kom til at totalskade vores Panasonic 55AS650 med en Move Controller er jeg nu på udkig efter et nyt tv, hvilket af disse vil i anbefale: UE55JU6475 UE55JU7005 KDL55X8505 Det skal bruges på Yousee kabel og i samspil med et Apple Tv Gen4 Vi er i vildrede om den første er god nok som skærm ellers er jeg lydhør for andre forslag, vores budget ligger på max 9000,-
|
|
www.denisfilipovic.com
Equipment: Samsung UE55JU6475 Sony BDP-S1200 Bose Cinemate 3.2.1 Pioneer XDJ-R1 (Øvepult) Mac Mini 2.5 i5, 16 GB Ram, SSD HDD |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke et Panasonic?
M.v.h. |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Min søn valgte også at totalskade mit 6 måneder gamle tv. Så er i samme båd :-)
Jeg ville ikke købe Sony ......Android systemet er simpelthen for sløvt. Og heller ikke Philips. Men JA.....hvorfor ikke Panasonic ? Jeg er selv på udkig efter CXC725 (Med Parabol indgang).....den koster nu 11999,- i 55". Men Elgiganten har haft den 8000,- 2 gange i Februar måned. Men vis du ikke har brug for Parabol indgang så tag modellen under.....det er samme tv. Hvis du vælger Samsung så tag UE55JU7005.....det er bagbelyst VA panel. Køb endelig ikke kantbelyste LED panel tv. Jeg har stadig ikke købt noget tv.....jeg er ret sikker på at Giganten kommer med et godt tilbud igen på Panasonic.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Vær obs på, at afløseren DX730 kommer om mindre end 2 måneder, og koster blot en tusse mere. Så ja, hvis der er flere tilbage, vil de sidste 725 sikkert blive solgt ud, til en god pris. M.v.h. |
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 131 |
Jeg ville gå efter Samsung JU7005, Va panelet giver et rigtig godt sort niveau og Tizen systemet kører faktisk ganske udmærket.
Der er modsat Panasonic CXC725 twin tuner i og den medfølgende "smart remote" er både mere responsiv end Panasonics og pointer funktionen virker gennemført og præcist. Sidst men ikke mindst, kan du på Samsung skærmen opnå en ekstrem præcis farvegengivelse hvis det bliver kalibrereret korrekt pga RGB farve styrings systemet Samsung benytter frem for HSL farvestyringen som Panasonic har.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Har du nogle test rapporter på den påstand ?
|
|
![]() |
|
Panasonic CXC725 har også VA-panel! Og venter man på den nye DX730, har den også twin-tuner. Derudover skal man leve med faren for Samsungs ofte "buggy" software, generelt højere fejlrate, afvisning hvis man f.eks. får tordenfluer i panelet o.s.v.
M.v.h. P.S.: TV-kalibrering, du skal stå anført som branchemedlem, når du arbejder med faget! Så det er tydeligt for andre brugere, at du kan have økonomiske interesser, i dine svar! Dette står tydeligt anført i forumreglerne, som du godkender i forbindelse med oprettelsen. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det var da nyt! Har du noget test materiale der viser at Samsung har bedre kalibrering end Panasonic? |
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 131 |
Ja det har jeg.
Jeg ligger gerne billeder op, skal lige finde det frem og klippe det ud så i kan se det. Redigeret af TV Kalibrering - 11-Marts-2016 kl. 13:53 |
|
![]() |
|
Jeg kan se det står anført nu...
Redigeret af TV Kalibrering - 11-Marts-2016 kl. 13:52 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der står jo Branchemedlem under din Avartar. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja nu gør der, jeg har bare ikke selv skrevet det nogen steder...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |