Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:38 |
Ja Men kommer de med en 21:9 plasma uden genskin, uanset mærke, skal jeg være den første til at stå i kø 
du bliver ved med at gentage genskin er et problem. Jeg betragter betragtningsvinkel som et langt større problem på lcd.
Jeg kan overhovedet ikke se et formål med et 21:9 plasma tv. På mit pioneer er bjælkerne helt sorte, så man ikke mærke til dem. Det gør du sikkert på et ældre plasma tv.
Man skal se en udsendelse i det format udsendelsen er lavet i. Derfor et 16:9 tv til almindelige tv og en projektor til film. Mit kompromi er et 16:9 tv
eller er jeg rimelig enig med Henrik, dog tror jeg nok de nye phillips led 16:9 bliver rimelig gode.
Redigeret af xcardman - 28-August-2009 kl. 11:46
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 11:54 |
Genskin er et ret stort problem for mit vedkommende, hvis man så bare kunne se noget ville det være ok. Mere snæver betragtningsvinkel er for mig en ringe pris for at blive af med genskin.
Formålet ved 21:9 er dels at få større "lærred", dels at få en bedre cinematic oplevelse, samt skærmens størrelse ikke bliver kolosal. Dvs hvis Panasonic kommer med en 21:9 plasma næste år ville du ikke købe ?
Mit valg bliver nok 21:9, selv med en ret stor stue er 60" 16:9 skærm uacceptabelt og for dominerende. Genskin på hele 60" 
Redigeret af JA - 28-August-2009 kl. 12:03
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 12:39 |
Nej jeg håber panasonic bruger på ressourcerne et godt 16:9 tv fremfor et 21:9 tv som stort set ingen vil købe.
at du vælger et 21:9 tv er du velkommen til. det er ikke mig som skal se på det
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 13:34 |
Som nævnt er den blege plamage som opstår i en LCD-skærm, et langt større problem, end den smule genskin der er i en plasmaskærm. Den menneskelige hjerne fokuserer på billedet bag genskinnet, hvor men på en LCD-skærm slet ikke har den mulighed, eftersom den blege plamage opstår direkte i panelet...
M.v.h.
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 14:00 |
Den der blege plamage du nævner i LCD skærme, er det en virus har den ikke idag, men måske man skulle sende skærmen til TV-doktoren og få den faccineret 
God weekend.
Redigeret af JA - 28-August-2009 kl. 14:21
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 14:45 |
JA skrev:
@xcardman
Jeg hejler ikke plasma ned, men gør opmærksom på at det stort set ikke kan bruges om dagen medmindre rummet mørklægges. Egentlig utroligt at folk der går så meget op i billedekvalitet lever med væsentlig forringet billedekvalitet det meste af døgnet, vi taler om udvisket farver, ingen kontrast, billedekvalitet langt væk fra de teoretiske målinger lavet af testere i deres mørke rum, man kan jo dårligt følge bolden ved foldbold lørdag eftermiddag. Som Micha skriver, mørklægger man rummet eller ser kun TV om aftenen da er en projekter bedre. |
Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om. Jeg har plasma og sidder pt og glor tv. Det står hundrede gange bedre end de LCD tv jeg har set. Også om dagen. Mine forældre har et 50" plasma i en stor lys stue og det ser kanont ud, også om dagen. Fakta er, at plasma er LCD langt overlegent om aftenen og også om dagen. Måske i mindre grad ja, men stadig overlegent. Hverken mine forældre eller jeg har mørkelagt vores stuer og der er ingen problemer med kontrast, farver eller andet.
|
 |
Trucks
Bruger
Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 77
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 15:05 |
Hej
Var selv ude i samme overvejelser for 2 måneder siden. Var tæt på at købe KRP600A men valgte LG8000.
Fordele og ulemper:
KRP har et bedre sort niveau, men kan du leve med det næste bedste, ja så spar ca. 15.000 kr. og få et super lækkert TV med flot design og iøvrigt THX godkendte indstilling. Jeg har ikke fortrudt og jeg kommer fra Philips 3 år gamle topmodel.
|
 |