Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 12:05 |
nuri58 skrev:
Det gør man nu alligevel på satelliterne - der har du TV2 Film og TV2 Film HD. |
I samme kvalitet? Hvad er så ideen med HD?
|
|
MoTiNI
Super bruger
Oprettet: 10-November-2009
Point: 307
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:19 |
chico skrev:
Det er nok ønsketænkning!
Så sælges der jo ikke så mange nye skærme. |
Ja, måske for aller andre producenter end Bang & Olufsen. F.eks deres BeoVision 7-40 serie som efterhånder har nogle år på bagen, kan opdateres til at modtage DR-HD fra DTT netter med deres nye DVB-HD modul. Så der findes TV som er modul opbygget
Redigeret af MoTiNI - 21-Februar-2010 kl. 13:20
|
|
|
urup
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:07 |
En anden mulighed var jo at politikerne udskød overgangen til digitalt tv med et år indtil DVB-T2 bliver klar
|
|
nuri58
Ny bruger
Oprettet: 07-Februar-2010
Point: 16
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:20 |
Allan Olesen skrev:
nuri58 skrev:
Det gør man nu alligevel på satelliterne - der har du TV2 Film og TV2 Film HD. |
I samme kvalitet? Hvad er så ideen med HD?
|
Netop ikke samme kvalitet - derfor HD på den der er i HD.
|
|
nuri58
Ny bruger
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:23 |
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:16 |
nuri58 skrev:
Netop ikke samme kvalitet |
Så synes jeg, at du een gang til skal læse, hvad du svarede på:
Allan Olesen skrev:
Nu er kompression jo noget, man bruger, fordi
der kun er en begrænset samlet bitrate til rådighed for alle kanaler.
Så det ville ikke give meget mening at sende samme kanal i samme kvalitet i to forskellige kompressionsformater. |
Redigeret af Allan Olesen - 21-Februar-2010 kl. 18:17
|
|
nuri58
Ny bruger
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 19:19 |
Allan Olesen skrev:
nuri58 skrev:
Netop ikke samme kvalitet |
Så synes jeg, at du een gang til skal læse, hvad du svarede på:
Allan Olesen skrev:
Nu er kompression jo noget, man bruger, fordi der kun er en begrænset samlet bitrate til rådighed for alle kanaler. Så det ville ikke give meget mening at sende samme kanal i samme kvalitet i to forskellige kompressionsformater. |
|
Tjo, hvis den ene er betaling og den anden ikke er ... STV 4 fx. Det kommer vel an på hvilken MUG den enkelte udbyder køber sig ind på. Det var så ikke tilfældet med TV2 film - der er det et spørgsmål om du vil betale for HD eller få det gratis.
I øvrigt ved jeg ikke om Canal Digital bruger samme kompression end Boxer, men jeg ved DR HD har forskellig bitrate alt efter om det er DVB-T eller Satellit.
Redigeret af nuri58 - 21-Februar-2010 kl. 19:25
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:32 |
Det lyder til, at du ikke fatter min pointe:
Der er ingen grund til at sende samme kanal to gange, hvis formålet alene er at understøtte en ny, sjælden og en gammel, bredt understøttet kompressionsstandard. Man har jo ingen besparelse ud af den nye, bedre kompressionsstandard, hvis man ikke slukker for kanalen med den gamle kompressionsstandard - tværtimod ville man spare mere båndbredde ved kun at sende med den gamle kompressionsstandard.
Så der skal altså være andre grunde end understøttelse af nye kompressionsstandarder, før man begynder at dele en kanal op. Disse grunde kan der være mange af, men lige meget hvor mange du trækker frem, så ændrer det ikke mit argument.
|
|