recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt UE46ES8005 med vertikale striber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt UE46ES8005 med vertikale striber

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkmusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt UE46ES8005 med vertikale striber
    Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:09
Jeg har købt et Samsung UE46ES8005 som for det meste virker fint.
Men specielt når man ser fodbold eller lign. Og der panoreres ser man vertikale linjer flere steder i billedet som er lidt lysere end resten.
De er kun synlige når der panoreres.
Det er møg irriterende, da fokus bliver taget fra det man gerne vil se.
Så vidt jeg kan læse mig til er det såkaldt Banding...
Det kan jeg simpelt hen ikke forstå skal være der på deres top model, eller hvad?

Er banding acceptabelt på dette TV?
Og i så fald hvor meget?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:37
Har selv 55" modellen og intet oplevet af det. Har du husket at opdatere til nyeste firmware via hjemmesiden. Hvis du søger gennem tv, finder den ikke noget. 1006,5 hedder den nyeste. Tv'et er garanteret leveret med 1004.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkmusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:43
Jeg var så naiv at tro at der godt kunne hentes firmware af tv'et via nettet.
Der finder den ikke noget.
Du har helt ret i at det er 1004...
Jeg prøver en manuel firmware Update...
Jeg skriver hvad resultatet bliver her.
Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkmusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 16:43
Så er det firmware opdateret...
Men det løste desværre ikke noget. Der er stadig striber at se ved panorering.
Det er absolut værst når man ser fodbold.
Nu lyder det lidt som om at det nærmest er umuligt at se noget, men så slemt er det altså ikke.
Det ligner nærmest en spejling fra noget på den modsatte væg... (det er det ikke)

Hvis det er et generelt problem med led tv, vil jeg så få noget ud af at reklamere over det?
Vil de acceptere det som en fejl? Er der nogen som har haft lign. Problem og fået det løst uden bøvl?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af dkmusic dkmusic skrev:

Så er det firmware opdateret...
Men det løste desværre ikke noget. Der er stadig striber at se ved panorering.
Det er absolut værst når man ser fodbold.
Nu lyder det lidt som om at det nærmest er umuligt at se noget, men så slemt er det altså ikke.
Det ligner nærmest en spejling fra noget på den modsatte væg... (det er det ikke)

Hvis det er et generelt problem med led tv, vil jeg så få noget ud af at reklamere over det?
Vil de acceptere det som en fejl? Er der nogen som har haft lign. Problem og fået det løst uden bøvl?

Det muligt at Samsung vil forsøge at fortælle dig, at alt er som det skal være - men det er det altså ikke! Kontakt din forhandler og forelæg sagen herSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkmusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 11:42
Der er nu arrangeret ombytning af TV'et.
Så håber jeg at det nye kommer uden fejl!
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 13:16

Fair nok at du vil ombytte det, men jeg er ikke sikker på at det direkte er en fejl eller en defekt. I mine øre lyder det som om det er noget lokal dimming (Micro dimming kalder Samsung det) der er på spil, eller noget scanning back light der ikke er implementeret ordentligt. Ikke at det skal undskylde et dårligt billede, men du kan se om ikke man kan slå det fra i menuen og se om ikke det hjælper. Hvis ikke TVet er direkte defekt bliver det næste med stor sandsynlighed lige sådan, med mindre det er en anden model.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 03-Maj-2012 kl. 18:14
Til top
Chewbacca Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2005
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chewbacca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 15:06
Vil bare lige tilføje mine erfaringer:

Det er næsten med sikkerhed en defekt, men ikke nødvendigvis noget Samsung vil indrømme. Jeg havde et 65" 8005 der havde præcis den fejl du beskriver, det virker nærmest som om at der er et filter, eller "film" på skærmen når der panoreres, og det er værst når det er fodbold. Jeg brugte ca. 5 måneder frem og tilbage med Samsung, og fik også skiftet selve panelet uden at det hjalp. Jeg fik at vide af deres tekniker der skiftede panelet, at sådan er det jo bare i dag, det kan jo ikke lade sig gøre at få et helt perfekt fjernsyn...

Der var vi så uenige, hvis man ikke kan lave et fjernsyn uden tydelige defekter, så skal man nok ikke sende det på markedet.

Det endte lykkeligt for mig efter 5 måneder, jeg fik pengene tilbage og købte et Panasonic i stedet.
Chewbacca
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 15:11

Kan jeg godt forstå du har valgt at gøre, som sagt ikke noget mit lider af på nogen måde, heldigvis.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Flot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Frederiksberg C
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 15:49
Også bedre kendt som banding... Vist ikke kun dit tv i hele universet der lider af det...
Til top
Flot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Frederiksberg C
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 15:51
Sorry, dkmusic havde jo allerede kaldt sit problem banding... ser ud til på udenlandske fora at nogle af disse Samsung skærme lider af det og andre ikke. Håber et byt afhjælper. 
Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkmusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 19:22
Jeg har lavet en lille test med helt ensfarvet baggrund, og her kan striben også ses tydeligt ved visse farver.
Se jeg er overbevist om at det ikke er micro dimming eller lign. Som er problemet, det er panelet i sig selv...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu