recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Objektiver til Canon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketObjektiver til Canon

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 22:50

Der er også en anden ting, selv om om de gamle EF- objektiver kan bruges, så lever de genrelt ikke op til den opløsning der at finde på de nye og større EOS digitale kamera huse. Med de opløsninger der findes i dag, så tegner flaskehalsen sig nu om opløsningen i objektiverne. EF objektiver monteret på et fullframe kamera tegner skapere "MTF", end f.eks hvis de er mounted på et kamera med crop faktor.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Joana Silver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 10:41
Ser godt til mig. Se dens specs

* Højere opløsning sensor (15,1 versus 12,2 effektive megapixel)

* Udvidet ISO-område på op til ISO 12800

* HD videofunktion

* 3,0 tommer 920K pixels skærm

* Justerbar støjreduktion og Højlystoneprioritet

* Face Detection i Live View

* Peripheral illumination korrektion

* HDMI-udgang

* Større buffer i kontinuerlig optagelse

* DIGIC 4 style menu design
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 06:19
Som flere også har nævnt - Alle EF objektiver virker på alle EOS kameraer.

Der er stadig en hel del af de gamle Canon EF objektiver, der performer udemærket. Også med brugbar AutoFocus. 
Men som hos alle mærker findes der billige standard- og de en hel del dyrere og bedre pro-objektiver.
Hos Canon er det L-objektiverne, der er i topklasse. Har selv en del Canon objektiver (flest L Cool) - som er super godt kørende på både mit 1,3 crop- og mit FullFrame kamera.

Til det med "crop" - så findes der 1,3 og 1,6 i Canons EOS line-up.

Hvis du vil se hvo'n Canon's objektiver har klaret sig et test på "lab" og i marken, så er der en god side, som jeg frekventerer inden jeg evt. skal ud og invistere i nyt objektiv:
photozone.de - lige så kigger jeg på de følgede reviewsider: fredmiranda.com og slrgear.com

Hvad hed dit gamle analoge kamera og hvad hedder dine objektiver, Joana ?
Og hvilke motiver er det du "fanger", når du er "på jagt" ? Mere hvis du evt. skal rådgives ved eventuelle nyindkøb.
Og bare spørg' løs. Hvis det sku' vær' ! Thumbs Up

Ellers er der også en masse hjælpsomme foto amatører og entusiaster - på www.fotostart.dk og/eller på  www.canoneos.dk

Mvh. Roland

Redigeret af Roland - 15-Februar-2010 kl. 05:01
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu