recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Objektiver til kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketObjektiver til kamera

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 16:01
hejsa,
kig Ken's side igennem, han har nogle gode pointer
http://kenrockwell.com/
mvh bo (som har brugt en del timer på den side)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 16:28
Hej igen, tak for alle de gode indlæg, jeg har som "impulskøb" købt http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF-S_18-200mm_f3.5-5.6_IS/ denne.. til 3600 hos shg.dk
Jeg vil ikke afvise jeg prøver at købe nogle af de andre objektiver som er foreslået for sammenligning hvis jeg snubler over dem på tilbud engang.. for jeg er klar over at ovenstående valg er et kompromis.

Jeg syntes feks også denne så spændene ud http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF_24-105mm_f4L_IS_USM/ også måske supplere den med en 70-300 på et tidspunkt.. men sålænge børnene er små og vi slæber alt deres skidt med er jeg ikke sikker på vi gider at slæbe ekstra tasker med objektiver... måske når vi er sluppet af med poderne Wink

Men fortsæt endelig diskussionen, for syntes for amatørernes skyld det er rart at få nogle erfaringer på banen.. evt med noget dokumentation der illustrerer forskellen mellem std. objektivet der fulgte med kameraet også "dit" foretrukne objektiv som enkelte allerede har gjort Thumbs Up

Redigeret af rhsin - 12-Marts-2011 kl. 16:29
Mvh

René
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 22:15
Jeg har selv 18-200 objektivet, og jeg er glad for det til alm. all roud brug. Men savner dog et godt objektiv kun til indendørsbrug. 18-200 fungerer fint til både ude og inde, men halter altså bagefter indendørs. Man må bare justere sig ud af det på kameraet (eller efterbearbejde). Jeg syntes det er et lækker objektiv, med god vægt og balance. Zoomområdet er også rigtigt godt, og fungerer både godt til vidvinkel- og zoom billeder. Hvis du allierer objektivet med en flash minimum et 430), så tager du altså fine billeder, i langt de fleste tilfælde. Husk en modlysblænde til objektivet, og husk at tage det af, når blitzen i kameratet benyttes eller hvis ekstern blitz peger lige frem (giver skygger på billedet).
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hej igen, tak for alle de gode indlæg, jeg har som "impulskøb" købt http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF-S_18-200mm_f3.5-5.6_IS/ denne.. til 3600 hos shg.dk
Jeg vil ikke afvise jeg prøver at købe nogle af de andre objektiver som er foreslået for sammenligning hvis jeg snubler over dem på tilbud engang.. for jeg er klar over at ovenstående valg er et kompromis.

Jeg syntes feks også denne så spændene ud http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF_24-105mm_f4L_IS_USM/ også måske supplere den med en 70-300 på et tidspunkt.. men sålænge børnene er små og vi slæber alt deres skidt med er jeg ikke sikker på vi gider at slæbe ekstra tasker med objektiver... måske når vi er sluppet af med poderne Wink

Men fortsæt endelig diskussionen, for syntes for amatørernes skyld det er rart at få nogle erfaringer på banen.. evt med noget dokumentation der illustrerer forskellen mellem std. objektivet der fulgte med kameraet også "dit" foretrukne objektiv som enkelte allerede har gjort Thumbs Up
24-105 F4 er et super godt og et lækkert objektiv som også passer på "Pro-husene 1D og 5D serie" og er ideal til allround brug, jeg benytter dog selv i dag mere en Canon L24-70 F2.8 til allround brug på det ene hus og en fast Canon 50mm F1.2 begge på fullframe huse. Til portrætter benytter jeg en 85mm F1.2 fordi den også tegner skarpt helt ude i hjørnerne på blænde F1.2 og giver den bedste bokehTongue Til indendørs brug f.eks. til sportsfoto i en hal så er det en Canon 200mm F1.8 der ryger på.

Men ellers gå ind på dette site: http://www.dpreview.com/lensreviews/ og se lidt data på de få desværre objektiver de har tested både på et APS-C og Fullframe kamera, her vil du også opleve at objektiverne tegner skarpere når de er monteret på et full frame hus, fremfor et hus som benytter sig af APS-C cmos/ccd størrelse.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 15:07
Et godt sted at se test af objektiver er www.photozone.de
Selv om det er en tyusk adresse, er testene på engelsk.'
De er uvildige.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Jeg har selv 18-200 objektivet, og jeg er glad for det til alm. all roud brug. Men savner dog et godt objektiv kun til indendørsbrug. 18-200 fungerer fint til både ude og inde, men halter altså bagefter indendørs. Man må bare justere sig ud af det på kameraet (eller efterbearbejde). Jeg syntes det er et lækker objektiv, med god vægt og balance. Zoomområdet er også rigtigt godt, og fungerer både godt til vidvinkel- og zoom billeder. Hvis du allierer objektivet med en flash minimum et 430), så tager du altså fine billeder, i langt de fleste tilfælde. Husk en modlysblænde til objektivet, og husk at tage det af, når blitzen i kameratet benyttes eller hvis ekstern blitz peger lige frem (giver skygger på billedet).
Tak for tips, jeg købte denne flash til den http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/speedlite_flash/speedlite_430ex_II/ kan se der er nogle forskellige varianter af modlys blænde, hvilken skal man vælge, og hvorfor?
Mvh

René
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Tak for tips, jeg købte denne flash til den http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/speedlite_flash/speedlite_430ex_II/ kan se der er nogle forskellige varianter af modlys blænde, hvilken skal man vælge, og hvorfor?
Modlys blænde skal skygge for at der ikke kommer sidelys ind i objektivet. Da de forskellige objektiver har forskellige billedvinkler og forksillige diameter, så er der i reglen kun en modlysblænde der passer til dit objektiv.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:42
Mvh

René
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:53
Du skal bruge en EW-78D.

Jeg har godt nok til en 18-135 købt modlysblænden på Ebay fra Kina/Taiwan til næsten ingen penge, men det var så heller ikke en original hvor der stod Canon på. Men opfylder dens funktion til fulde.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:55

det er dette objektiv jeg købte http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF-S_18-200mm_f3.5-5.6_IS/
Du kan benytte Canon's EW-78D lens Hood
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:59
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 15:10
Den korte, man bruger en modlysblænde for at undgå eller minimere lensflare, altså refleksioner og spredning af af uønsket lys i glassene.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu