recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Office 365 lovligt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Office 365 lovligt.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv Office 365 til 5 brugere via mit Telenor mobil abonnement. Det er var måske en mulighed. 
Det er det jeg har i øjeblikket, men er lidt utilfreds med deres mobildækning, så vil gerne væk.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg kan se, at man kan få en masse office 365 til næsten ingen penge på ebay. Men er det lovligt, og virker det i det hele taget. 



Lifetime subscription til office 365 med 5 brugere for under 30kr det virker da lidt for godt til at være sandt ☺️

Det var det jeg også mente.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har købt nogle Office 2016 licenser på ebay til ca. 50 kr. 

Og indtil nu har de virket og Office er opdateret.
Kunne du bruge din email? Eller var det ret simpelt?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har købt nogle Office 2016 licenser på ebay til ca. 50 kr. 

Og indtil nu har de virket og Office er opdateret.
Kunne du bruge din email? Eller var det ret simpelt?

Jeg har mit eget domain, så MS og andre har ikke noget med min mail-adresse at gøre.

Da jeg har købt en Office2016 license, er det noget andet end Office 365. Jeg har vist ikke Onedrive med i. Men da jeg ikke har brugt det før, er det ikke noget jeg savner nu.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 13:52
Der eksisterer IKKE nogen "lifetime" subscription med et one-time fee på O365 produkter, det er abonnementsbaseret som enten betales månedligt eller årligt (og jeg kender ikke mange der betaler månedligt). Så jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvad de mener med lifetime, men jeg kan se nogle af dem er education licenser, og der giver prisen faktisk ret god mening.

Umiddelbart ville jeg fare alvorligt med lempe når der ikke står mere omkring licenserne. De gamle retssager omhandlede IKKE abonnementer, men derimod købsbaserede licenser. (der blev solgt licenser fra licensaftaler der blandt andet kom fra konkursvirksomheder og deslige.) Jeg er ualmindeligt sikker på du ikke bare kan videresælge en abonnementsbaseret løsning. Abonnementet er bundet til en specifik virksomhed/person og det vil derfor kræve at de betaler månedligt/årligt, så længe de ønsker at have adgang til softwaren.

PS - Office 2016 og O365 er VIDT forskellige ting. O2016 er et specifikt produkt, mens O365 er et abonnement på adskillige services (skype, onedrive, office med flere) og disse kan derfor ikke bare videresælges.


Redigeret af claus_jac - 04-April-2018 kl. 13:53
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 13:52
Man kan få Office 2016 til 110 kr. hvis man er dækket ind under Microsoft Home Use Program.


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 13:55
Det er fuldkommen korrekt Globulus, men det kræver at ens virksomhed man arbejder i, har en licensaftale hvor home-use rights er includeret (enterprise licenser) og det køber man ikke hvis man fx arbejder i en lille virksomhed. Så home-use og studenter licenser er i super muligheder, men desværre bare ikke mulige for størstedelen af normale mennesker.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Der eksisterer IKKE nogen "lifetime" subscription med et one-time fee på O365 produkter, det er abonnementsbaseret som enten betales månedligt eller årligt (og jeg kender ikke mange der betaler månedligt). Så jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvad de mener med lifetime, men jeg kan se nogle af dem er education licenser, og der giver prisen faktisk ret god mening.

Umiddelbart ville jeg fare alvorligt med lempe når der ikke står mere omkring licenserne. De gamle retssager omhandlede IKKE abonnementer, men derimod købsbaserede licenser. (der blev solgt licenser fra licensaftaler der blandt andet kom fra konkursvirksomheder og deslige.) Jeg er ualmindeligt sikker på du ikke bare kan videresælge en abonnementsbaseret løsning. Abonnementet er bundet til en specifik virksomhed/person og det vil derfor kræve at de betaler månedligt/årligt, så længe de ønsker at have adgang til softwaren.

PS - Office 2016 og O365 er VIDT forskellige ting. O2016 er et specifikt produkt, mens O365 er et abonnement på adskillige services (skype, onedrive, office med flere) og disse kan derfor ikke bare videresælges.
Det lyder sgu lidt besværligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Man kan få Office 2016 til 110 kr. hvis man er dækket ind under Microsoft Home Use Program.


Hvilke programmer er med i denne? Umiddelbart er konens arbejde med nemlig. Og er det en, som bare virker indtil videre?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:26
office 2016 pakken indeholder ALLE officeapplikationerne, men alle "services" er ikke med. 
Så længe man er medarbejder i en virksomhed som har valgt at have home-use rights med i deres licens, så kan man "købe" (dette er et køb og ikke abonnement) licensen til at have samtlige office applikationer installeret for de 110,-. Forsvinder man fra firmaet SKAL man afinstallere. ydermere skal man også købe når der kommer en ny udgave af den. Man har altså ikke ret til opgraderinger for de 110,-! (i hvert fald ikke så vidt jeg husker, men kan tage fejl)


Redigeret af claus_jac - 04-April-2018 kl. 14:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:47
Skal man afinstallere - jo, men hvor mange gør det og opdages det nogensinde?

Nej.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

office 2016 pakken indeholder ALLE officeapplikationerne, men alle "services" er ikke med. 
Så længe man er medarbejder i en virksomhed som har valgt at have home-use rights med i deres licens, så kan man "købe" (dette er et køb og ikke abonnement) licensen til at have samtlige office applikationer installeret for de 110,-. Forsvinder man fra firmaet SKAL man afinstallere. ydermere skal man også købe når der kommer en ny udgave af den. Man har altså ikke ret til opgraderinger for de 110,-! (i hvert fald ikke så vidt jeg husker, men kan tage fejl)
Hmm, det må jeg lige se på. Vil se, hvad der står i mailen til konen. Synes at det er for besværligt, med køb over ebay, når jeg ikke bare kan opdatere. Har en del mails, som jeg gerne vil beholde.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu