recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Office 365 lovligt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Office 365 lovligt.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:59
Klaus - det er jo så en helt anden sag, og i den grad brugerne må tage deres eget ansvar for. Programmerne aktiveres selvfølgelig via et kald til "the mothership" - så en eventuelt manglende afinstallation, vil være op til den pågældende. Det er reglerne, og sådan er det jo bare. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

office 2016 pakken indeholder ALLE officeapplikationerne, men alle "services" er ikke med. 
Så længe man er medarbejder i en virksomhed som har valgt at have home-use rights med i deres licens, så kan man "købe" (dette er et køb og ikke abonnement) licensen til at have samtlige office applikationer installeret for de 110,-. Forsvinder man fra firmaet SKAL man afinstallere. ydermere skal man også købe når der kommer en ny udgave af den. Man har altså ikke ret til opgraderinger for de 110,-! (i hvert fald ikke så vidt jeg husker, men kan tage fejl)
Hmm, det må jeg lige se på. Vil se, hvad der står i mailen til konen. Synes at det er for besværligt, med køb over ebay, når jeg ikke bare kan opdatere. Har en del mails, som jeg gerne vil beholde.

Flemming - det kommer jo an på hvordan du bruger outlook. pop3 giver selvsagt nogle udfordringer i at det er den enkelte klient som behandler mails. Brugte du IMAP protokollen ville samtlige mails jo være i forbindelse med din mail-udbyder og ikke et sted på din maskine, som der måske ikke engang er backup af. HVIS du bruger pop3 som protokol i outlook, så gemmer du bare din outlook folder i en .pst fil. og gemmer en kopi et eller andet sted. Så kan du hente den ind i outlook et andet sted eller på en ny udgave hvis det er. (og du "opgraderer" som sådan også når du køber den nye udgave). Den forsvinder jo ikke bare. Men så vidt jeg husker er du nødt til at købe en ny DVD med softwaren på (og jo det er rent fysisk et medie der kommer med posten, og ikke et download. - det er primært det de 110,- går til. som håndteringsgebyr for medie og forsendelse.)


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

office 2016 pakken indeholder ALLE officeapplikationerne, men alle "services" er ikke med. 
Så længe man er medarbejder i en virksomhed som har valgt at have home-use rights med i deres licens, så kan man "købe" (dette er et køb og ikke abonnement) licensen til at have samtlige office applikationer installeret for de 110,-. Forsvinder man fra firmaet SKAL man afinstallere. ydermere skal man også købe når der kommer en ny udgave af den. Man har altså ikke ret til opgraderinger for de 110,-! (i hvert fald ikke så vidt jeg husker, men kan tage fejl)
Hmm, det må jeg lige se på. Vil se, hvad der står i mailen til konen. Synes at det er for besværligt, med køb over ebay, når jeg ikke bare kan opdatere. Har en del mails, som jeg gerne vil beholde.

Flemming - det kommer jo an på hvordan du bruger outlook. pop3 giver selvsagt nogle udfordringer i at det er den enkelte klient som behandler mails. Brugte du IMAP protokollen ville samtlige mails jo være i forbindelse med din mail-udbyder og ikke et sted på din maskine, som der måske ikke engang er backup af. HVIS du bruger pop3 som protokol i outlook, så gemmer du bare din outlook folder i en .pst fil. og gemmer en kopi et eller andet sted. Så kan du hente den ind i outlook et andet sted eller på en ny udgave hvis det er. (og du "opgraderer" som sådan også når du køber den nye udgave). Den forsvinder jo ikke bare. Men så vidt jeg husker er du nødt til at købe en ny DVD med softwaren på (og jo det er rent fysisk et medie der kommer med posten, og ikke et download. - det er primært det de 110,- går til. som håndteringsgebyr for medie og forsendelse.)


Ouch. Jeg aner ikke, hvad jeg bruger. Er noget der bare er kørt af sig selv. Jeg har mail adresser gennem Yousee, men henter dem til outlook, da yousee online udgaven er elendig. Der er så også det problem, at jeg er meget lidt computer kyndig, så det skal helst bare køre, så det med at hente som en fil, ville jeg aldrig kunne finde ud af.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:29
Flemming, hvad gør du, hvis du skal skifte computer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Flemming, hvad gør du, hvis du skal skifte computer?


Klaus
Ved ikke denne gang. Før måtte jeg gennem mails en af gangen, hvor jeg måtte sende dem, og få dem over på denne måde. Men efter jeg for et år siden, fik outlook så der det noget nemmere ud, at de ligger online også, så de kan føres nemt ind i mit outlook program på min pc.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:46
Start
Kontrolpanel
Skriv Mail i søgefelt
Vælg Mail
Vælg Konfigurer
Vælg Rediger
Her står der hvilken kontotype, POP3 eller IMAP
Klik på annuller
Er det POP3
Vælg fanebladet Datafiler
Her kan du se hvor filen der indeholder mails, kontakter osv. er placeret. Filen hedder sandsynligvis Outlook.pst
Er det IMAP, så ligger det hos din mailudbyder

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Start
Kontrolpanel
Skriv Mail i søgefelt
Vælg Mail
Vælg Konfigurer
Vælg Rediger
Her står der hvilken kontotype, POP3 eller IMAP
Klik på annuller
Er det POP3
Vælg fanebladet Datafiler
Her kan du se hvor filen der indeholder mails, kontakter osv. er placeret. Filen hedder sandsynligvis Outlook.pst
Er det IMAP, så ligger det hos din mailudbyder

Det var så pop3. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 16:04
Så er det bare at flytte den fil næste gang du skifter PC
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 16:14
YouSee har aldrig kørt IMAP.

Så, hvis dine mails er online, ligger de på yousees servere (og kan tilgås via deres webmail). Outlook henter en kopi, men sletter dem ikke på serveren (hvis man beder den om det). Din serverplads hos YouSee er dog ikke ubegrænset, så på et tidspunkt løber din mailboks fuld.
Du har 1GB plads, eller 1000 mails.

Jeg er selv tdc/yóusee kunde og bruger thunderbird, hvor min mail ender i. På min hjemmeside har jeg en guide til, hvordan man let flytter mails med videre til næste computer, hvilket jeg har brugt i maaaange år.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Så er det bare at flytte den fil næste gang du skifter PC
Skal jeg så bare smide den på en usbstik, og så lægge ind på den ny computer? Og kan jeg så også det, på hvis jeg køber en billig office 365?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

YouSee har aldrig kørt IMAP.

Så, hvis dine mails er online, ligger de på yousees servere (og kan tilgås via deres webmail). Outlook henter en kopi, men sletter dem ikke på serveren (hvis man beder den om det). Din serverplads hos YouSee er dog ikke ubegrænset, så på et tidspunkt løber din mailboks fuld.
Du har 1GB plads, eller 1000 mails.

Jeg er selv tdc/yóusee kunde og bruger thunderbird, hvor min mail ender i. På min hjemmeside har jeg en guide til, hvordan man let flytter mails med videre til næste computer, hvilket jeg har brugt i maaaange år.

Klaus
Ja, Yousee kan altså ikke ret meget med mails. Og man kan kun få 5 adresser. Jeg prøvede også thunderbird på et tidspunkt, men den fangede ikke lige, det er det samme med firefox.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, Yousee kan altså ikke ret meget med mails. Og man kan kun få 5 adresser.


De har faktisk en ret stabil mailserver.....

Det med yderligere adresser, glem det og opret alle de gmail konti du vil :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu