Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:47 |
Kan andre, som IKKE har Open Office så godt åbne tekst-dokumenter uden problemer? (Hvis jeg vedhæfter et sådant til mail)
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:48 |
Ganske enig, det program har jeg stadig på en gammel Works udgave.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:50 |
JA - du skal blot vælge at gemme i word format. den har jo normalt sit eget opendocument format (eller det er noget de forsøger at standardisere - men word kan ikke læse den slags out-of-the-box) openoffice gemmer fortrinligt filerne i office 07 format. har ikke lige testet med 10, da jeg selv kører med office 11 på mac
|
 |
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:54 |
Så må jeg lige tænke over, hvad jeg vil, hvis det ikke duer at kopiere Office- eller Works over på ekstern harddisk, og så installere den derfra... Takker for foreløbige svar.
|
 |
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:57 |
Hej
Jeg bruger selv openoffice, og gjorde det også under min studietid uden problemer med MS office.
Hvis du vælger funktioner --> Indstillinger --> Indlæs/gem --> Her vælger du under punktet Dokumenttype de forskellige dokumenter du bruger og så under Gem altid som vælger du bare Microsoft 97/2000/xp og så gemmer open office altid til ms produkterne.
Jeg er personligt superglad for den "gammeldags" opbygning openoffice har, kan ikke finde rundt i ms office på arbejdet længere :p
|
 |
zczc
Super bruger
Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:19 |
turbo2 skrev:
Ved det godt - det var mest for at undgå at købe endnu en "dims" til samlingen! Duer det andet da ikke? |
Hvis der er en pc i husstanden [på netværket] med et cd/dvd-drev, kan dette deles via netværket og tilgås af pc'en uden optisk drev. Men skal det gøres til et problem, så er løsningen hér selvfølgelig for nem.
|
 |
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:21 |
zczc skrev:
Hvis der er en pc i husstanden [på netværket] med et cd/dvd-drev, kan dette deles via netværket og tilgås af pc'en uden optisk drev. Men skal det gøres til et problem, så er løsningen hér selvfølgelig for nem. |
Det kunne jeg godt bruge en guide til, har to uden optiskdrev og en med, men er ikke så teknisk. Håber du vil guide.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:31 |
turbo2 skrev:
Andre, som har prøvet, eller ved det? |
Jeg har installeret MS Office fra filer på harddisken (kopieret fra en CD), så det bør der ikke være noget problem i. Der er selvfølgelig ikke noget autostart, så skal manuelt kører setup.exe (eller lignende fil, men det bør give sig selv).
Redigeret af JesperLund - 27-Januar-2011 kl. 21:31
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Giffel
Guld medlem
Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:41 |
Du kan fint smide office på en usb-stick eller harddisk. Jeg har selv både windows, office, anitivirus og div. andre programmer liggende på usb og installere altid derfra
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 22:58 |
turbo2 skrev:
Jeg vil gerne have Office, eller Works på en PC uden DVD-drev. Hvordan gør jeg lige det? Kan jeg kopiere den fra CD'erne til USB-stick, eller ekstern harddisk, og er dette lovligt, når det kun er til eget brug? |
Ja og ja. Jeg har en ældre Office, som jeg nu er på 3. maskine med (de andre 2 er skiftet ud). Min harddisk er altid partitioneret i 2 diske, systemdisk og datadisk. På datadisken er blandt andet alle mine installationsprogrammer placeret - herunder også office. Vil jeg installere office, tager jeg blot fat i den mappe office CD'erne er kopierert over i og starter installationen derfra. Ergo, du kopierer die skiver over på hvilket som helst medie du har lyst til og installerer derfra. Jeg vil dog ikke anbefale at du gør det via floppy disks :-) Klaus
|
|
 |
Infinity
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 01:55 |
Glem OpenOffice!
Som Jesper, Giffel og Klaus skriver så kopier filerne til en stick eller harddisken - det er ikke ulovligt. Der er licens på programmet - ikke mediet, og bl.a. derfor kan man købe et nyt medie hos Microsoft. Jeg mener da også at du kan downloade den nyeste udgave direkte fra Microsoft, det er dog næppe så billigt som de 500,- som fx Fona sælger/har solgt 2010 pakken til. 
OpenOffice er kompatibel med de ældre udgaver af Word, men alligevel går det galt hvis du laver en tabel og skygge farver nogle af cellerne. Det kan OpenOffice håndtere.
|
mvh Infinity
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 02:00 |
turbo2 skrev:
Kan andre, som IKKE har Open Office så godt åbne tekst-dokumenter uden problemer? (Hvis jeg vedhæfter et sådant til mail) |
Nej, det er ofte et problem. Men folk kan også have problemer med at åbne MS Office-dokumenter Skal jeg sende et Open Office-dokument (nu hedder det LibreOffice), plejer jeg at gemme det som pdf-fil og sende den.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |