recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Office program
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Office program

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Velkommen til stenalderen !

Der er da ikke nogen som til privat brug bruger et program til at skrive dokumenter på. 

I dag bruger man det der hedder "cloud computing" hvor alt foregår i skyen.

Brug Chrome browseren, lav en Gmail og log ind. 
Under Chrome har du dit eget drev hvor du kan lave alle dine office ting.

Fordel:

Du har alle dine dokumenter uanset hvor i verdenen du er.
Bliver din computer stjålet eller går i stykker, er dine dokumenter sikret.
Computer bliver ikke langsom af alle de programmer du installerer.

+ der er også stavekontrol.

det virker også med andre browsere, men ja et gammeldags office program et lidt stenalder
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 19:47
Forfattermæssige ting, har jeg absolut ikke interesse i at ligge ud i skyen. Det tror jeg andre vil være enig med mig i. Tekstbehandling er personlig lige indtil det evt. er "trykt". 

Så Word er en vigtig ting.

Men hvad med manglen på mailprogram med de nye Windows computere? 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 20:17
Der er vidst heller ikke mange der bruger et malpropres privat i dag det meste foregårs via webmail eller telefoner/pads.

Hvis du vil have et, så kig på Mozilla thunderbird - det fungerer ganske glimrende (selv mine forældre kan finde ud af det).

/ask
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 20:26
Jeg synes nu det er fint med et mail program, fremfor at skulle logge på sin webmail.

Benytter mail eller mailbox på min telefon, tablet og computer
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg synes nu det er fint med et mail program, fremfor at skulle logge på sin webmail.

Benytter mail eller mailbox på min telefon, tablet og computer

Lige netop - med et mailprogram kan man samle alle sine mailadresser i ét.

Jeg ved ikke, hvad grunden er hvorfor Microsoft har fjernet Windows Live Mail - men det skal man måske også betale særskilt for nu? 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Forfattermæssige ting, har jeg absolut ikke interesse i at ligge ud i skyen. Det tror jeg andre vil være enig med mig i. Tekstbehandling er personlig lige indtil det evt. er "trykt". 

Så Word er en vigtig ting.

Men hvad med manglen på mailprogram med de nye Windows computere? 

Man kan da downloade Windows live mail også til Win 8.

Men jeg bruger ikke Windows computere LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Computer bliver ikke langsom af alle de programmer du installerer.

Apropos stenalderenLOL Hvis din computer bliver sløv af at have programmer installeret er der noget meget mærkeligt galt med den.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 22:50

Jeg ved ikke, hvad grunden er hvorfor Microsoft har fjernet Windows Live Mail - men det skal man måske også betale særskilt for nu? 

Fjernet? Den er da hvor den altid har været.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2013 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvis du vil have et, så kig på Mozilla thunderbird - det fungerer ganske glimrende (selv mine forældre kan finde ud af det)

Selv jeg kan finde ud af det og det tager kun ganske få minutter at putte alle data over på din nyecomputer, hvis du skifter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Fjernet? Den er da hvor den altid har været.

kopiering fra gammel computer lykkedes - nu overført til ny computer.

Redigeret af tonice25 - 23-August-2013 kl. 09:06
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 12:00
og der har aldrig været andre mailprogrammer end Outlook i Office (den rigtige og ikke starter, i starter betaler du stadig ikke for Live Mail!) live mail har kun været en del af deres essential værktøjer som man bare downloader gratis. Men Thunderbird er ganske udmærket til at håndtere mange forskellige konti hvis man er til den slags.
Men office 2013 home and student koster nu 900 som en ren licens, hvilket så er uden Outlook, men til gengæld med Onenote.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 14:13
Officielt, kan der ikke hentes nye versioner af Windows Live Mail - jeg har fået tilpasset kopi af 2011-version på en Windows 8 computer.

Men Mozilla thunderbird ser mere enkel ud - det er nok den der skal anvendes på sigt.

Man skal sammenligne prisen for Office 2013 med prisen for computer og så er altså Office 2013 for dyr.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu