|
Office program |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skal man kun skrive, så er Word Web App på SkyDrive ganske udmærket. Skal der indsættes billeder i Word-dokumentet - så er et program på egen computer altså nemmere at have med at gøre. Orddeling findes vist ikke i Word Web App? Men snakker vi om lagerplads "i skyen", vidste I så, at Google har givet mere plads? Faktisk har man nu 15 GB gratis plads mod førhen kun 5 GB!
Redigeret af turbo2 - 24-August-2013 kl. 14:33 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Jeg skal love for, at der er mange rosende ord om "Skyen" som arbejdsredskab.
Hvad mon Forfatterforeningens medlemmer har med det? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Windows Live Mail er rimelig effektiv til at gøre opmærksom på falske/spam mail.
Jeg synes ikke Mozilla har samme effektivitet - måske jeg ikke har nok kendskab til Mozilla endnu? |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Læg dog lige mærke til mine forbehold mod SkyDrives "skriveprogram"... Og det sidste må du så henvende dig til forfatterforeningen om.
|
||
![]() |
||
Samsung_M ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Randers Status: Offline Point: 295 |
|
Beklager jeg dukker op midt i debatten om elselskaber, skyen og andet godt fra havet.
En ting undrer mig dog - hvis du er så afhængig af et gedigent og stabilt tekstediteringsværktøj (tilsyneladende også i professionelt øjemed) kan det undre, hvorfor du ikke investerer den - trods alt beskedne - engangssum i MS Office...? http://www.edbpriser.dk/office-og-regnskab/microsoft-office-home-and-student-2010-dansk-licens-id-4180662.aspx Vh Chr |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Ellers er der LaTeX, som er gratis.
Men det er måske for omfattende. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
|
+1 Nu ved jeg ikke om OP's skriverier mest er på hobbyplan, men det det svarer i min optik til en guitarist der ikke vil købe en guitar, men prøver at lave en af et bræt og nogle elastikker, med begrundelsen at det er billigere. Bliver der nok ikke de store hit ud af... Mind=Blown Tillader mig lige at komme med endnu en analogi ang. Cloud storage vs. Ekstern HDD. At gemme på HDD fremfor i skyen er lidt ligesom at lægge pengene under madrassen i stedet for at sætte dem i banken. Ja, banken har lukket nogle gange og der kan ske krak. Men risikoen for at de bliver stjålet/brænder o.l. i madrassen er nu engang væsentligt større. Ovenstående er ikke ment på nogen ond måde, blot for at sætte tingene i perspektiv.
![]() |
||
![]() |
||
|
EDBpriser bliver sjældent opdateret hurtigt nok - derfor er Bilkas pris ikke opdateret. Men for at sætte tingene i perspektiv, så er det lidt ligesom at købe en forsikring, hvor der mangler en væsentlig ting, som du skal betale ekstra for. Det samme med Microsoft Office Starter - det er jo i grunden mærkeligt, at det ikke følger med mere ved køb af ny computer? Redigeret af tonice25 - 25-August-2013 kl. 09:27 |
||
![]() |
||
|
Der ingen grund til at tale ned i debatten... Læs mit seneste svar Samsung_M Sammenligningen med at gemme værdier er rimelig - dog er perspektivet i forbindelse med harddisk og Skyen en smule forenklet. Det handler om tilliden - om det er Skyen eller harddisken. Redigeret af tonice25 - 25-August-2013 kl. 09:28 |
||
![]() |
||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
|
Hvorfor er det mærkeligt? Langt fra alle har brug for officepakken. Den koster en hel del at udvikle. Hvorfor skulle alle dem der ikke har brug for den, betale for dem der har gennem højere pris på ny computer/windows licens?
|
||
![]() |
||
|
Det kan være, at salget af Office-pakker dykkede så meget, at Microsoft ikke tjente nok. Der skal jo penge i kassen, så forretningen kan løbe rundt. Derfor er Office Starter sikkert ikke at finde på nye PC'er. Men ja - Office Starter var et ganske udmærket program til almindeligt brug - brugte det selv, da jeg en kort overgang havde Windows7. Er nu tilbage på min gamle XP-møgspand
![]() |
||
![]() |
||
|
Jo det er bestemt mærkeligt, at basiselementet, Microsoft Office Starter, ikke er med mere! Microsoft Office Starter har nok ikke kostet særligt meget - det handler mere om at tjene mere! Helt specifikt, så er folks stavemåde blevet væsentligt forringet efter især SMS-sproget er kommet frem. - Mange har brug for en støtte til tekstsproget! LibreOffice og OpenOffice er så et kompromis. Redigeret af tonice25 - 25-August-2013 kl. 09:37 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |