recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OFFICELT!! Olsen Banden på BD. Ok pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOFFICELT!! Olsen Banden på BD. Ok pris

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Og det tegner til at blive i topkvalitet.


Jeg har dem nu kun på VHS (hvis i kan huske dette format), har aldrig set dem på DVD så for mig bliver kvaliteten nu som nat og dag.

Jeg glæder mig også til den nye animeret LOL


Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De fleste af dem fra nordisk bagkatalog har ligget på 99.95, så vi kan jo håbe det er der omkring. Og så kan blockbuster lave en køb 3 betal for 2.Smile

Ja, eller måske i en samlet boks Smile

Så kan det være Matador også snart kommer.Smile

Mvh
Michael/MF1971

Matador er optage på 16mm. så hvor stor gevinst det er at overfør denne serie til Blu-ray er jo et åben spørgsmål.

Olsen Banden er optage i 35mm. Så er er der mere logik i at overfør den til Blu-ray, håbe bare at Nordisk Film også har tænk på fremtiden og lavet en 4K master (4K blive nok det næste HD opløsning vi se i biografer, plus at 4K komme tæt på 35mm film opløsning).

Men dette lyde god nok god: "Hver film er scannet på ny fra det originale billednegativ. Denne gang i HD-kvalitet og i formatet 1:1.85, for at være tro mod det oprindelige optageformat”, forklarer Tove Jystrup, der er ansvarlig for filmrestaurering i Nordisk Film: Hver enkelt klip i filmene er blevet nøjagtigt colorgradet med bistand fra fotograf Peter Klitgaard. Fejl og tidens slid på billedenegativet er blevet fjernet ved håndarbejde, og lyden er renoveret i mono, som filmene er optaget i. Det har været et omfattende, for ikke at nævne dyrt, projekt at få alle 14 film opdateret til moderne High Definition-standard. Men resultatet er til gengæld meget tilfredsstillende.'" Clap

Det ville sige at man for se alle Olsen Bande film, se ud som den dag at de var en helt ny biograf kopi, en biograf kopi bliv jo hurtig slidt, derfor ville disse kopi se ud som den førte gang at de blive viste i biografen til for-premieren.

Og at de ikke begynde at smide DNR og EE på Blu-ray udgaven af Olsen Banden, som jeg altid har sagt så høre DNR og EE ikke til på Blu-ray.

Man må håbe at Nordisk Film, give hele bag-kataloget somme behandling som disse Olsen Bande filmen, dette ville så værre en stor kvalitet løft for Nordisk Film og ville give de gamle dansk klassiks film, den respekt de skal havde, nemlig at værre 100% tro mod det original kopi. 


Redigeret af Startrek - 13-August-2010 kl. 16:28
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:58
Det bliver godt nok spændende at se billed kvaliteten på dem , men der er tilsyneladende brugt en del arbejde på dette . Men mon ikke at de ryger i kurvenSmile...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Dem skal jeg da i hvert fald have !Smile

Gad vist hvad prisen bliver ?

Den trailer til nr. 15 vækker godt nok minder. Utrolig så tæt stemmerne kommer på de originale...

Mvh
Michael/MF1971


Jeg synes nu stemmerne ligger langt fra og det er ikke længere det gamle sprog.

Blasfemi hvis du spørger mig...! Angry
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:53
Og det tegner til at blive i topkvalitet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:48
Det bliver dejligt at få hele samlingen på Blu-ray, glæder mig allerede.... Tongue
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:


Så kan det være Matador også snart kommer.Smile


Den gør den sikkert og med tilføjelsen .... "igen og igen og igen og igen og igen ........"

Først kommer der en standard version hvor DR bare har smidt serien på bd, så kommer der en ordentligt transfer, så kommer der en box med den første version, så kommer der en box med den anden version, så kommer en box med anden version nu med extras og her slipper min fantasi op men det gør DR's helt sikkert ikke.

Ja, du har sgu nok ret, men vi ( i hvert fald mig ) køber den nok hver gang Confused

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:


Så kan det være Matador også snart kommer.Smile


Den gør den sikkert og med tilføjelsen .... "igen og igen og igen og igen og igen ........"

Først kommer der en standard version hvor DR bare har smidt serien på bd, så kommer der en ordentligt transfer, så kommer der en box med den første version, så kommer der en box med den anden version, så kommer en box med anden version nu med extras og her slipper min fantasi op men det gør DR's helt sikkert ikke.
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De fleste af dem fra nordisk bagkatalog har ligget på 99.95, så vi kan jo håbe det er der omkring. Og så kan blockbuster lave en køb 3 betal for 2.Smile

Ja, eller måske i en samlet boks Smile

Så kan det være Matador også snart kommer.Smile

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 21:24
De fleste af dem fra nordisk bagkatalog har ligget på 99.95, så vi kan jo håbe det er der omkring. Og så kan blockbuster lave en køb 3 betal for 2.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 21:21
Dem skal jeg da i hvert fald have !Smile

Gad vist hvad prisen bliver ?

Den trailer til nr. 15 vækker godt nok minder. Utrolig så tæt stemmerne kommer på de originale...

Mvh
Michael/MF1971


Redigeret af MF1971 - 12-Juli-2010 kl. 21:22
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:01
Så er det blevet bekræftet. Så er det bare at glæde sig.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu