|
Officiel hjemmeside om DAB-radio? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2022 kl. 16:57 |
Findes der ingen officiel hjemmeside om DAB-radio, kanaler, frekvenser, medvidere, og angående om, hvad der sendes i de forskellige regioner mere?
Google var ingen ven - fandt én stor rodebunke af ubrugeligt alt muligt og for gammelt.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
cos68 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Den bedste side, jeg kender, er ikke dansk men tysk. Den giver dog et godt overblik over tilgængelig DAB frekvenser og kanaler i Danmark:
Ellers kan man også se nærmeste sender for det landsdækkende net her: |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
DAB er en død sild. Derfor er der ingen der interesserer sig for den slags.
![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5072 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Online Point: 2822 |
Underligt, når andelen af lyttere på DAB stiger år for år ![]() |
|
![]() |
|
Netradio er en død sild her. Min Argon iNet3+ røg af nettet, og jeg har aldrig kunnet få lortet på igen!! Og jeg GIDER ikke at rode med det mere. Så, når jeg ind imellem ikke kan tage Radio ABC på FM, så må jeg over på DAB, hvor den går fint igennem, hvis blot jeg drejer teleskopantennen næsten ned til vandret stilling. Underligt, når man jo sender lodret, men sådan er der så meget, jeg ikke forstår mig på............
Redigeret af mnielsen - 19-Juni-2022 kl. 20:09 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Lytter DAB hver dag i bilen og hjemme netradio
|
|
![]() |
|
Er det stabilt, når man kører? Gælder dette også MUX3?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Klart med alle de der "transistorradioer" med DAB der sælges. Klaus
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Det er ganske okay. Bruger DAB i privatbilen og der er selvfølgelig steder den falder ud, eksempelvis: Parkeringkælderen under IKEA i Åarhus. Motorvejsunderføringen i Silkeborg. Limfjordstunellen. Midtbyen af Ulfborg. Min radio er ikke verdens bedste til at skifte net (nord/syd), nogen gange skal den hjælpes lidt på vej. Netradio bruger jeg både her ved computeren og i garagen. Ved computeren har jeg min PiRadio, der for øvrigt er bygget i kassen fra en gammel DAB modtager I garagen har jeg en raspberry pi med Volumio på. Her bruger jeg kun webbrugerfladen.. Stue og køkken er stadig på FM.... Klaus
|
|
![]() |
|
cos68 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Jeg lytter også dagligt til DAB radio både i hjemmet og i bilen.
Er helt klar over, at en del ynder at kalde det en død sild. Men faktum er, at der satses meget på DAB i hele Europa og andre lande som Australien. Største problem er, hvis man klemmer for mange kanaler ned på en MUX. Så bliver lydkvaliteten for ringe.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |