recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED Impuls
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED Impuls

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2022 kl. 14:19
Mht Apple TV: Det eneste Apple-produkt jeg har er netop Apple TV, og med den nye fjernbetjening, som kom sidste år virker det glimrende.

I Danmark er alle medie-virksomhederne forblændet af Apple, så hvis du vil gøre livet let for dig selv, så køb sådan en. Så får du det største app-udvalg, de hurtigste opdateringer og det virker som om Apple i det mindste supporterer deres produkter i mange år.

Herhjemme bruger vi godtnok en Intel-NUC mere end Apple-tv'et; men det er for at kunne bruge VPN til diverse tjenester, og den er både dyrere og mindre brugervenlig, så det er næppe hvad du leder efter...

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2022 kl. 18:27
Man behøver ikke at opsætte VPN for at tilgå udenlandske streamingtjenester. Det klares nemt med en DNS-tjeneste, som også virker på Apple TV. Så skal man heller ikke sidde og flippe VPN'en til og fra afhængigt af streamingtjenesten. DNS-tjenesten konfigureres én gang for hvor man vil have f.eks. Disney+, BBC iPlayer og andre tjenester til at pege hen, hvorefter det kører fuldautomatisk.
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2022 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man behøver ikke at opsætte VPN for at tilgå udenlandske streamingtjenester. Det klares nemt med en DNS-tjeneste, som også virker på Apple TV. Så skal man heller ikke sidde og flippe VPN'en til og fra afhængigt af streamingtjenesten. DNS-tjenesten konfigureres én gang for hvor man vil have f.eks. Disney+, BBC iPlayer og andre tjenester til at pege hen, hvorefter det kører fuldautomatisk.

Det virker så ikke med netflix (længere)...
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2022 kl. 19:06
@ Rasmus

Flatpanels skriver om CC 4k:

" .. men desværre ikke match af billedfrekvens, som betyder, at man manuelt skal skifte billedfrekvens – hvilket ikke er praktisk – eller ofte acceptere hakkende video."

Er det en bug der er rettet siden eller eller er det bare sådan den er? Det er en stor svaghed hvis det er tilfældet. Jeg formoder det genererer en del synlig hakken hvis man ikke sidder og skifter frekvens? Kan atv 4k det?


Redigeret af Mefisto - 20-Maj-2022 kl. 19:07
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2022 kl. 17:21
Jeg har nu haft en CC 4k i halvandet år og har aldrig oplevet hakkende video, men jeg er måske ikke fintfølende nok. Cool
Jeg har installeret VPN på den og ser ikke noget problem i at skifte land, når jeg vil se noget fra udlandet.
VPN kan så bruges både på TV, PC og vore telefoner, idet den kan bruges på op til 5 enheder til samme pris..
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2022 kl. 16:22
Ok, men jeg har en alm CC, som jeg bruger til HBO og til DR* og jeg synes godt jeg kan få øje på at det hakker lidt. Jeg ville så skifte til 50hz mode som jeg i min erindring kunne skifte til, i google home appen, - men nu er funktionen enten forsvundet helt eller bare "blevet væk" :-)

Hvordan skifter jeg til 50 hz mode?

EDIT: Never mind. Jeg har fundet det.


*Fordi mange film og serier ikke vil spille på TVets indbyggede DR app, pga noget med rettigheder. wtf?


Redigeret af Mefisto - 22-Maj-2022 kl. 17:27
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 01:23
Det kan sagtens være, at du oplever hakken, når du har apps liggende på telefon/tablet og streamer til en af de gamle CC. De apps er designet til brug på en lille telefonskærm.

Jeg har installeret bl.a. DR-appen og HBO direkte på min CC med G-TV og oplever ikke problemer med det.
Problemet med DR og rettigheder har jeg aldrig set - bortset fra når jeg opholder mig i udlandet eller glemmer at sætte VPN tilbage fra andet land.


Redigeret af Erik K - 23-Maj-2022 kl. 01:25
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 09:41
Og så var der lige det der med,at CC Ultra og AppleTV 4k af en eller anden grund var de eneste 2 enheder, der viste fuld kvalitet af sidste sommers EM fodbold i 4K (streaming). Shield,ordinær CC og andre android enheder viste i lavere kvalitet . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 12:18
Der er ikke nogen tvivl om at 50hz TV gengivet ved 60hz vil hakke. - Med mindre man har noget billede interpolation slået til, eller man bare ikke kan se det. Det er ikke alle der er lige følsomme. Jeg finder det distraherende.

Vedr. DR på den indbyggede app. Så er det stort set alle udenlandske film og serier der ikke kan afspilles. Virkelig en dum begrænsning der sådan set tvinger mig til en ekstern streamer. Når så CC 4k ikke han skifte frekvens automatisk, så er der ikke så meget andet end ATV 4k tilbage. Det havde jeg håbet at kunne undvære :-)


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2022 kl. 21:47
Glem det

Redigeret af Munch - 23-Maj-2022 kl. 22:44
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

@ Rasmus

Flatpanels skriver om CC 4k:

" .. men desværre ikke match af billedfrekvens, som betyder, at man manuelt skal skifte billedfrekvens – hvilket ikke er praktisk – eller ofte acceptere hakkende video."

Er det en bug der er rettet siden eller eller er det bare sådan den er? Det er en stor svaghed hvis det er tilfældet. Jeg formoder det genererer en del synlig hakken hvis man ikke sidder og skifter frekvens? Kan atv 4k det?

Det er uændret.

Ja, Apple TV 4K kan matche billedfrekvens og dynamikområde (SDR, HDR10, Dolby Vision) automatisk. Den matcher sågar heltals- og brøkfrekvenser (24,000Hz og 23,976Hz).
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

@ Rasmus

Flatpanels skriver om CC 4k:

" .. men desværre ikke match af billedfrekvens, som betyder, at man manuelt skal skifte billedfrekvens – hvilket ikke er praktisk – eller ofte acceptere hakkende video."

Er det en bug der er rettet siden eller eller er det bare sådan den er? Det er en stor svaghed hvis det er tilfældet. Jeg formoder det genererer en del synlig hakken hvis man ikke sidder og skifter frekvens? Kan atv 4k det?

Det er uændret.

Ja, Apple TV 4K kan matche billedfrekvens og dynamikområde (SDR, HDR10, Dolby Vision) automatisk. Den matcher sågar heltals- og brøkfrekvenser (24,000Hz og 23,976Hz).

Kan dette lade sig gøre på Nvidia Shield også for apps (DR, TV2Play, Netflix, HBO osv.)?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu