recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oled tv 65” omkring 10.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oled tv 65” omkring 10.000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Rasmus Larsen 

Hvis du skulle købe et oled til omkring de 8-13.000

Og det skal være imellem 55”-65” hvad ville din anbefaling være.  Og selvfølgelig også alle jer andre

I 55" så synes jeg, at det er helt unikt at man kan få så godt som markedets bedste billedkvalitet plus seneste branche-funktioner (HDMI 2.1) for 7.000 kroner med 55" LG B9S. Det husker jeg ikke at have set før på TV-markedet.

I 65" giver man jo forholdsmæssigt en del mere, så jeg synes at diverse 65" OLED TV til 10.000 kroner er gode tilbud. Vil man have HDMI 2.1 med i pakken til f.eks. spilkonsoller så er 65" LG B9S igen et godt bud.

Alle OLED TV leverer dog fantastisk billede. Bundniveauet er meget højt, så billedkvaliteten kan næsten ikke ødelægges. Standard-indstillingerne kan være skrappe, men der er ofte en forholdsvis præcis billed-profil, som man bare kan slå over i (husk at gøre det særskilt for alle HDMI-indgange, som anvendes).
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

[QUOTE=Ning]Det er vel også en B9S... Det er jo 2020 udgaven.. Jeg købte selv en B9 til 9999 for et par mdr siden.. Kanon tv

B9S er samme som B9 med en lille ændring, ifølge LG. 2020-udgaven kommer i næste måned og hedder BX.

BX = 2020, B9 = 2019, B8 = 2018 osv.
[/QUOTE
 Det jeg mente var at, s modellen var produceret i 2020...det var i hvert fald hvad jeg fik at vide i Elgiganten

Ning
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 19:15
min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   

Der er et vindue 4 meter foran tv’et som giver en del lys


Redigeret af forzajuve - 04-Oktober-2020 kl. 09:39
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   Passer det ?

Det er et vindue 4 meter foran tv’et 
jeg har selv oled. Ja qled skærmene er bedre til det. Men det ser man kun hvis det mørke scener på film og serier. Almindelig tv med almindelig scener, der er ingen forskel
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   Passer det ?

Delvist, men der er kun en måde for din far at finde ud af det på - se de tv i en ordentlig indstilling live.

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Det er et vindue 4 meter foran tv’et 


I min stue står mit 100 år gamle plasmatv på en sydvendt væk og der er vinduer mod vest, 3 meter fra det første vindue.

Dagens OLED tv klarer sig 100 gange bedre end mit gamle tv i solskin, men når jeg skal have nyt tv, bliver det ikke LCD.

Hvad tv har de i dag?
Hvordan klarer det sig med lyset?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   Passer det ?

Det er et vindue 4 meter foran tv’et 
Hvem har dog fortalt ham det? Det kan kun være en sælger der får større bonus ved salg af et Samsung Qled TV. Hvis man skal rangere de tre skærmteknologier efter hvor godt de viser farver i solskin, så er plasma ringest, LCD/Qled bedre, og Oled bedst.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 04:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   Passer det ?

Det er et vindue 4 meter foran tv’et 
Hvem har dog fortalt ham det? Det kan kun være en sælger der får større bonus ved salg af et Samsung Qled TV. Hvis man skal rangere de tre skærmteknologier efter hvor godt de viser farver i solskin, så er plasma ringest, LCD/Qled bedre, og Oled bedst.
Lige præcis Samsung har rent faktisk en betydelig bedre antireflekbehandling end alle andre. Det skal de sgu have. Det faktisk ret imponerende hvor meget deres topmodeller forhindrer genskin. 
Men det sagt, så har et nyt OLED altså ikke problemer med at stå tæt på et vindue. Mit står lige ved siden af et panoramavindue og vi har absolut ikke problemer med at se TV i dagslys. Altså som i overhovedet ikke. 
Vi havde et plasma før, som slet ikke kunne levere samme lysstyrke og havde endnu mere genskin. Selv det, voldte os egentlig ikke problemer i dagslys.
Så til OP, hvis din fars nuværende TV ikke har problemer med at stå der, så får et OLED det bestemt heller ikke


Redigeret af Nagash - 04-Oktober-2020 kl. 04:11
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.   Passer det ?

Det er et vindue 4 meter foran tv’et 

Det råd synes jeg ikke i skal handle ud fra. Det vil være en nedgradering på så godt som alle de andre billedparametre.

OLED gør det godt i lyse omgivelser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu