|
Oled tv 65” omkring 10.000 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I 55" så synes jeg, at det er helt unikt at man kan få så godt som markedets bedste billedkvalitet plus seneste branche-funktioner (HDMI 2.1) for 7.000 kroner med 55" LG B9S. Det husker jeg ikke at have set før på TV-markedet. I 65" giver man jo forholdsmæssigt en del mere, så jeg synes at diverse 65" OLED TV til 10.000 kroner er gode tilbud. Vil man have HDMI 2.1 med i pakken til f.eks. spilkonsoller så er 65" LG B9S igen et godt bud. Alle OLED TV leverer dog fantastisk billede. Bundniveauet er meget højt, så billedkvaliteten kan næsten ikke ødelægges. Standard-indstillingerne kan være skrappe, men der er ofte en forholdsvis præcis billed-profil, som man bare kan slå over i (husk at gøre det særskilt for alle HDMI-indgange, som anvendes).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
B9S er samme som B9 med en lille ændring, ifølge LG. 2020-udgaven kommer i næste måned og hedder BX. BX = 2020, B9 = 2019, B8 = 2018 osv. [/QUOTE Det jeg mente var at, s modellen var produceret i 2020...det var i hvert fald hvad jeg fik at vide i Elgiganten |
||
Ning
|
||
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
min far er kommet i tvivl - da han har fået af vide at qled håndterer lysindfald bedre end oled.
Der er et vindue 4 meter foran tv’et som giver en del lys
Redigeret af forzajuve - 04-Oktober-2020 kl. 09:39 |
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Delvist, men der er kun en måde for din far at finde ud af det på - se de tv i en ordentlig indstilling live.
I min stue står mit 100 år gamle plasmatv på en sydvendt væk og der er vinduer mod vest, 3 meter fra det første vindue. Dagens OLED tv klarer sig 100 gange bedre end mit gamle tv i solskin, men når jeg skal have nyt tv, bliver det ikke LCD. Hvad tv har de i dag? Hvordan klarer det sig med lyset? Klaus
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvem har dog fortalt ham det? Det kan kun være en sælger der får større bonus ved salg af et Samsung Qled TV. Hvis man skal rangere de tre skærmteknologier efter hvor godt de viser farver i solskin, så er plasma ringest, LCD/Qled bedre, og Oled bedst.
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige præcis Samsung har rent faktisk en betydelig bedre antireflekbehandling end alle andre. Det skal de sgu have. Det faktisk ret imponerende hvor meget deres topmodeller forhindrer genskin. Men det sagt, så har et nyt OLED altså ikke problemer med at stå tæt på et vindue. Mit står lige ved siden af et panoramavindue og vi har absolut ikke problemer med at se TV i dagslys. Altså som i overhovedet ikke. Vi havde et plasma før, som slet ikke kunne levere samme lysstyrke og havde endnu mere genskin. Selv det, voldte os egentlig ikke problemer i dagslys. Så til OP, hvis din fars nuværende TV ikke har problemer med at stå der, så får et OLED det bestemt heller ikke
Redigeret af Nagash - 04-Oktober-2020 kl. 04:11 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det råd synes jeg ikke i skal handle ud fra. Det vil være en nedgradering på så godt som alle de andre billedparametre. OLED gør det godt i lyse omgivelser.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |