|
OLED vs. LED - Åben diskussion |
Besvar ![]() |
Side <1 40414243> |
Forfatter | ||||
MfedeN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2016 Status: Offline Point: 108 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Men hvad er det du finder interessant ved Panasonics OLED-model? Billedkvaliteten kommer ikke til at være meget anderledes end Sonys, og den har endda ikke engang Dolby Vision. Jeg ved godt, at du er Panasonic-fan, men jeg tror at folk undrer sig over, at du finder den interessant på baggrund af alle dine udtalelser. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Spørgejørgen
![]() |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Som jeg har skrevet flere gange er det interessante for mig ved at kigge på Pana´s OLED deres Billede processor og deres billede filosofi. Processoren er en videre udvikling af den processor som sidder i mit nuværende TV. Jeg har taget den beslutning, at jeg - for at undgå de samme spørgsmål igen - igen, nu med omvendt fortegn, at jeg først vil skrive om OLED m.v., når jeg om en måneds tid har besluttet mig til hvor jeg står og hvad jeg vil. ![]() Redigeret af Hother - 26-Maj-2017 kl. 10:52 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|||
Hvad var der galt med A1 ?
|
||||
![]() |
||||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
|||
Tak!!
|
||||
![]() |
||||
|||
Hother mente ikke, at det havde et meget bedre billede end hans nuværende tv. |
||||
![]() |
||||
|||
Hother: fair nok. Jeg har ikke læst, at du stadig troede på, at Panasonic kan gøre noget magisk ved OLED-panelerne efter at du havde set Sony A1 og at de første anmeldelser af Panas nye OLED er kommet.
Men det skal du selvfølgelig have lov til at tro på/konstatere ved selvsyn at det nok ikke er tilfældet. |
||||
![]() |
||||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|||
Arrhhh det var vel ikke en generel antagelse, men vel mere på alm tv signal? Hvis ret skal være ret:) |
||||
![]() |
||||
|||
Her er Hothers indlæg. "Meget" er selvfølgelig relativt, men dækker det ikke ok her?: "Jeg ved sq ikke helt hvad jeg skal mene. TV kanaler var fine, men bedre end det jeg har nu - næh ikke rigtigt. Ved
afspilning af et par medbragte UHD/HDR film bl.a. BBC Planet 2, det var
dæleme flot, men bedre end på mit eget TV? Lidt bedre kontrast og
dermed lidt bedre billede dybde, men for 25K bedre billede kvalitet over
en bred kam - Nope. Afspilning af Batman versus Superman, klart bedre
sortniveau, men et mere naturligt billede? - jeg ved ikke rigtigt. Og
nu render jeg ind i en shitstorm. Er det i virkeligeheden sådan, at
mange af de rosende omtaler af OLED TV i virkeligheden stammer fra folk
der kommer fra middelmådige/ældre andre TV af den ene eller den anden
type? Folk som køber et billigt OLED TV til 10-15K. Det er i den mindste
den tanke jeg funderede over på min vej hjem. Klart
OLED TV på visse områder er bedre end mit nuværende. Men er det
prisforskellen mellem salget af mit nuværende TV til merprisen for et
nyt OLED retfærdiggjort - den må jeg tænke lidt over."
|
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|||
Og det samme kunne han have skrevet, hvis Panasonic havde lavet en ny topmodel i LCD-serien. Der vil heller ikke være for 20-25k kr. forbedringer.
Værditabet på det eksisterende tv er stort, og det skal så åbenbart resultere i at OLED og OLED ejere skal nedgøres, selv om situationen havde været den samme ved en ny LCD topmodel. |
||||
![]() |
||||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
|||
Syntes efterhånden at dette virker mere og mere håbløst.
Lad dog Hother selv beslutte hvad han vil bruge hans penge til. For meget misundelse eller jantelov hvad ved jeg, kan da på ingen måde se at der er blevet rynket på næsen af OLED men bare forsvaret egen holdning. Ja jeg er da stensikker som mange andre på Hother skifter igen, inden for et år, det plejer jo at være sådan, og mandens hobby for pokker. Så er det jo også meningsløst at skifte bil hvert 2-3 år eller købe elektrisk tog eller hvad ved jeg. Lad dog folk gå op i det nørderi de selv syntes om. Vi er jo alle originaler med hver vores priorieter. |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|||
Hother må skifte så tit han vil, men denne tråd blev oprettet netop fordi Hother oprettede flere tråde, hvori han vakler mellem det ene og så det andet.
Det er jo Hother selv, der hvert år poster sin vaklen og derfor inviterer til debat om nye modeller, han alligevel ender med at købe. Ingen ville brokke sig over, at han skiftede hvert år, men vi skal hvert år gennem flere tråde om argumenter for og imod. Redigeret af lunddal - 26-Maj-2017 kl. 21:14 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 40414243> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |