Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
|
Emne: Olsens 2.1, JBL LSR, 2x3 kw Crown, 21" sub med 5kw Sendt: 09-Juni-2011 kl. 21:34 |
Jeg flyttede for et par måneder, og skal snart igen, jeg regner dog med at dette vil være mit primære lytterum, omend jeg regner emd at opbygge et skundært og mere dedikeret et andet sted i landet.
rum og anlæg er endnu ikke optimeret, og som det ses skal der arbejdes lidt med akkustik og tingene skal sættes til igen. jeg har i lang tid overlevet med ipod højttalere som primær lydkilde.
Rummet deler sig så at sige, og bliver tykkere jo tættere man kommer på bagvæggen, det gør det lidt nemmere med akkustikken. grundet højttalerne er lyttepositionen næsten i midsten af rummet der er små 30 kvm, men jeg har alligevel valgt at beklæde rummet med antireflektive plader hele vejen rundt.
jeg har genbrugt akkustikpladerne fra min gamle lejlighed, planen er dog at der skal langt flere op, og evt. nogen i designhvid. jeg ender dog sikkert med de koksgrå hele vejen idet at lærred/projektor reflekterer store mænger lys fra lokalet.
i terorien burde jeg vender mit setup 180 grader og spille på den anden væg, men udover at jeg i forvejen har maksimeret afstanden imellem højttalerne ift. hvad der anbefales, så ville der også være problemer ift. lysindfald. grundet mit valg af møbler og stueopstilling har jeg "for meget" plads, og selvom det giver en masse ekstra plads til lånt udstyr, så føler jeg at der er en masse spildplads, omend jeg ikke er i tvivl om at det er en bedre løsning.
udstyr:
strøm: tre ekstra faser lagt ind i stuen. pre: Crown M28 effekt: Crown CE 4000 til subwoofer, 2 brokoblede Crown CTS 3000 til højttalerne højttaler: JBL LSR 6332 sub: semi hornladet DIY 21" afspiller/dac: Cayin cd 252, harddisk via computer med SSD disk, kabinet baseret på Crown Macrotech 5002 VZ, usb overførsel til DAC, Nuforce HDP. billed: Epson TW 3200 med Lissau 108" truecolor ISF dug. hovedtelefon: Sehnheriser HD500, AKG K480NC, K319, Q701 Vinyl: Clearaudio Emotion med Satisfy tonearm og Ortofon Samba pickup. Dali RIAA. Herudover en Thorens TD 160 med ortofon super OM 10 pickup, skal efterses efter en lettere uheldig flytning.  
Redigeret af kim olsen - 14-Juni-2011 kl. 20:07
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2410
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 22:45 |
Din sub er større end mit tv.. me like!
|
 |
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 22:54 |
Kan godt være jeg missede det i teksten, men bor du i hus? Jeg troede ikke man måtte få flere end de to faser man nu bliver designeret fra start. Hvordan får man lige tre ekstra faser? Og er det virkelig nødvendigt? Ville én, måske maks to yderligheder, være mere end rigelig? Hvor meget trækker udstyret?
|
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:28 |
Så er der dømt -WAF, endelig ser vi setuppet fra SUB-holikeren. Jeg havde faktisk regnet med noget vildere :-) IB eller lignende.
Er du ikke nervøs for at miste en nul i din installaion når den er lavet som 3-faset? Jeg ved godt det kan ske i alle installationer men kun i installationen hvor installatøren tager sig af garantien. (BTW er din stikprop med 3 ledninger i ikke "i lovens navn")
3 faser er det "almindelige" i en installation. Ja lejligheder blev før ofte kun udstyret med 1 eller 2 faser men der er 3 faser i "vejen"
Thumbs up.
BS
|
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
|
Sendt: 10-Juni-2011 kl. 14:19 |
MaXer skrev:
Kan godt være jeg missede det i teksten, men bor du i hus? Jeg troede ikke man måtte få flere end de to faser man nu bliver designeret fra start. Hvordan får man lige tre ekstra faser? Og er det virkelig nødvendigt? Ville én, måske maks to yderligheder, være mere end rigelig? Hvor meget trækker udstyret? |
3 faser er en normal, der er ikke noget unormalt i det. Det unormale i denne installation er at de 3 faser faktisk er fremført til andet end komfur + vaskeri. Det er dog noget alle og enhver bare kan bestille en elektrikker til at lave.
|
.....
|
 |
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 10-Juni-2011 kl. 15:29 |
Jeg læste det som tre ekstra faser, deraf forvirringen. Vi har kun to faser i i vores lejlighed, og det tror jeg de fleste i stor-kbh har, så om det er normalt med 3 kommer vist helt an på hvor du bor, og hvad du bor i.
Men hvis alle faser går til stuen, hvad så med resten af huset?
|
|
 |
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 10-Juni-2011 kl. 16:05 |
Ja jeg er sku ked af at sige det, men godt ser det sku ikk ud  Så må man bare håbe det lyder godt
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 10-Juni-2011 kl. 16:48 |
nej, som en gæst engang sagde, det ligner et væltet rumskib. men man er da volkommen til at kigge forbi til et lyt hvis det har interresse.
|
|
 |
BigRaj
Guld medlem
Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:43 |
Hvor er den sub vild!!!!!!!! Som Mc nicklas siger God ser det ikke ud, men jeg er sikker på det lyder vildt fedt!!! Og hvis der alligevel er helt mørkt når man ser film så.....
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 13:34 |
kim olsen skrev:
nej, som en gæst engang sagde, det ligner et væltet rumskib. men man er da volkommen til at kigge forbi til et lyt hvis det har interresse. |
Hvor bor du henne? - var det ikke på Fyn?
Jeg er enig med de andre i at det ikke har meget WAF (men det har denne hobby overhovedet ikke alligevel) men jeg er sikker på det spiller røven ud af bukserne på det som 95% herinde har. Du skal have fundet er rack eller lign. til dit elektronik, det ville gøre det hele lidt pænere. Evt ligge noget højttalerstof over subben, så er det visuelt løftet en del imo.
Glæder mig til selv at blive medlem i 21" klubben 
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 20:09 |
jeg er bosiddende i odense.
Et rack er ikke en mulig løsning da det ville kræve lange kabeltræk. højttalerfrontstof findes ikke i den størrelse og ville blive revet i stykket når den fik lidt at leve af, i min verden er alt der ikke er funktionelt spild af penge. lidt ligesom nips til hjemmet.
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 14-Juni-2011 kl. 20:46 |
Var det ikke sådan at du havde et ret tykt kabel til din sub?
|
 |