recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Olsens 2.1, JBL LSR, 2x3 kw Crown, 21" sub med 5kw
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOlsens 2.1, JBL LSR, 2x3 kw Crown, 21" sub med 5kw

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:23
Brutal sub, I like it!:)

Kan de JBLer spille musik? har læst en masse godt om dem.

Redigeret af submaniac - 14-Juni-2011 kl. 22:24
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg er bosiddende i odense.

Et rack er ikke en mulig løsning da det ville kræve lange kabeltræk. højttalerfrontstof findes ikke i den størrelse og ville blive revet i stykket når den fik lidt at leve af, i min verden er alt der ikke er funktionelt spild af penge. lidt ligesom nips til hjemmet.
Hej Kim Tongue

FEDT Clap
Jeg vil sgu gerne kigge ind næste gang jeg er i Odense (tror det er fredag 8 dage) hvis det passer dig.

RIGTIGT DRENGEVÆRELSEBig smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 01:03

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Var det ikke sådan at du havde et ret tykt kabel til din sub?

jo, jeg bruger et 20 kvadrat, overkill, men det var billigere end et alm hifi netkabel.

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Brutal sub, I like it!:)

Kan de JBLer spille musik? har læst en masse godt om dem.

Hvad er spille musik?

Du må ikke misforstå mig, men det eneste jeg forstår ved det udtryk er at det er noget værre vrævl som især engelske producenter benytter for at kompensere for at deres produkter intet kan teknisk, og ikke lyder særligt godt, og så irriterer det mig idet at udtrykket er meningsløst da det kun er mennesker der kan spille, og ikke producerede ting.

De spiller dynamisk, velopløst og ekstremt liniært. Jeg har aldrig hørt en anden højttaler der var så korrekt, omend jeg har hørt enkelte systemer der matcher i opløselighed og dynamik, men liniariteten har jeg desværre ikke hørt i andre systemer, omend mogle enkelte højttalere, primært horn baserede, er lige så neutrale i diskant og mellemtone. Men det er også anderledes, LSR serien er ikke lavet til at være hjemmehøjttalere, men som et arbejdsredskab, og det vil man enten elske eller hade.

Crown - there is no substitute.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 11:52

Har du egentligt nogensinde lavet nogle målinger i dit rum? Både for at se hvor meget rummet påvirker LSR'ernes liniaritet og specielt for at se på subbens opførsel.

Ved du hvor dybt subben kan spille (altså ved brugbart lydtryk)?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:54
jeg har kun for mit gamle, der kommer til at gå en rum tid (ha ha) inden at jeg får målt det jeg har nu.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg har kun for mit gamle, der kommer til at gå en rum tid (ha ha) inden at jeg får målt det jeg har nu.
Hvis du har dem liggende, kunne det være interessant at se. Giver stadig et indblik i hvor subben begynder at rulle af (dog inkl. evt. room gain). Og så vidt jeg husker, var dit gamle rum også rimelig godt akustisk?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 16:53
mit gamle rum var ret godt rent akkustisk, men det var så også en halvdyr omgang at optimere det.

jeg mener at der var fuldt putput til 15 hz i mit gamle rum, men jeg er faktisk en smule usikker på hvor meget det har ændret sig nu hvor rummet er en del større, og ikke er 100% optimeret (endnu)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu