recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - om at rippe filmsamling- begynderspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketom at rippe filmsamling- begynderspørgsmål

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

skal de direkte i stikkontakten så eller kan man sætte den i en forlængerledning også?

De kan sagtens sættes i en forlængerledning.
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:03
For at opsumere:
Det du skal er at:
-Rippe dine film til computer
-Overføre dem til din Nas
-Forbinde din Nas til din medieafspiller(f.eks. popcorn hour, WDTV live etc, der er blevet nævnt mange i tråden) med et netværkskabel .
-Forbind din medieafspiller til tv og lyd.
-Start med at se film! :)

Note om film ripning:
Du vil rippe dine film til din computer, hvorefter du overfører dem til din nas via. f.eks. netværk (oplagt). (det er også muligt at rippe dem direkte ned på din nas).

-Du sætter DVD skiven i din computer.
-Du ripper DVD'en med et program.
Bud på programmer til at rippe DVD (eller bluray).

DVDShrink:
Freeware, gratis.
Gemmer DVD'en som .iso film eller video_ts mappe.
Når du åbner filmen på din medie afspiller vil du komme ind i DVD menuen, helt som havde du sat skiven i din gamle DVD-afspiller.
Filerne taber ikke kvalitet og fylder typisk 4-8GB.
Meget simpelt program.

Handbrake (cross platform, Mac, Linux, Windows):
Freeware, gratis.
Kan rippe din DVD film til en række forskellige formater, f.eks. .MKV og MP4.
Alt efter hvilken profil du vælger/laver, kan du rippe dine DVD film så du ikke bemærker en forskel, men de fylder kun 1-2GB.
Det kræver dog en del CPU kraft, og alt efter hardware kan det tage 30min til 1½ time at rippe en DVD på den måde.
Når du åbner en fil fra handbrake med din medieafspiller, vil du skippe DVD menuen og gå direkte til filmen.
Du kan skifte mellem undertekster og lydspor under afspilning af filmen med din remote.
Du skal dog huske at inkludere undertekster og lydspor når du ripper.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok starte med at rippe direkte til .iso med f.eks. DVDshrink. Det er simplest og fungerer uden at man skal sætte sig ind i en masse.
I øvrigt kan du altid komprimere dine .iso film med handbrake senere, hvis du synes dine film fylder for meget.

Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

homeplug er ikke væsentligt bedre end trådløst... (har prøvet det) det bedste er engang for alle at få trukket en ethernetledning, så får du med sikkerhed aldrig problemer med hastigheden, og det påvirkes ikke af lokale forhold i samme omfang som trådløst og homeplug gør/kan gøre

Syntes det lyder sært at homeplug ikke skulle være bedre ind trådløst..
Jeg kan fint streame HD indhold via mit homeplug netværk uden lag.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

homeplug er ikke væsentligt bedre end trådløst... (har prøvet det) det bedste er engang for alle at få trukket en ethernetledning, så får du med sikkerhed aldrig problemer med hastigheden, og det påvirkes ikke af lokale forhold i samme omfang som trådløst og homeplug gør/kan gøre

Homeplug er dybt afhængig af det ledningsnet du sætter dem i... og ikke mindst hvormeget "støj" der er på linien.. begge dele er yderst individuelt fra hus til hus.. og bruger til bruger.

Mine test med homeplug viste dengang at den var stort set samme hastighed som trådløst, men at linket var en smule mere stabilt, jeg kunne sagtens streame dvdmateriale, og for dens sags skyld også lowbit full HD materiale, men så snart jeg tog en hjemmerippet blu ray film med HD lyd og godt med bitrate så kunne den ikke følge med, det hakkede... derfor vil den som netværk være en potentiel flaskehals, så fremfor at ofre penge på en homeplug som måske/måske ikke fungerer... som dog med sikkerhed IKKE kan levere samme datahastigheder som eks gigalan, så syntes jeg det er langt bedre fra start at investere i et ordentligt ethernetlink hen til de enkelte faste brugssteder, også kun køre trådløst fra sofaen og andre "mobile" steder.. prisforskellen er marginal.. men ydelsen er mærkbart bedre.

faktisk det at sætte en homeplug direkte i et fordelerstik direkte i kontakten kontra en forlængerledning sammen med andre stik gav en ydelsesforskel hos mig på mere en 30-40% på overførselshastighed 

Redigeret af rhsin - 20-Januar-2011 kl. 14:20
Mvh

René
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:45
hvad vil det koste da at få udrullet ethernetlink i et normal hus da, nogen som ved det? Og er det en elektrikker som gør det for mig?

mvh peter
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:49

Det skulle ikke være så svært igen, hvis man har hænderne skruet bare lidt rigtigt på, så kan man købe kabler i metermål og stik osv og ikke mindst værktøj her http://www.av-cables.dk/netvaerkskabel_192_da/ så er der rigtigt mange penge at spare, afhængig af dåser så kommer man langt for 1000-1500,- kr.

Mvh

René
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:50
Tak for din opsummering Toebs. Tænkte også selv på at lave en, men du kom mig i forkøbetSmile. Tak for det.

Angående programmer, så tror jeg at jeg vil foretrække det som er mindst konpliseret og til det virker dvdsfav eller hvordan det nu hed(står side 1) som det mest brugervenlinge synes jeg.

Men tak for hjælpen. Sætter stor pris på den.

mvh peter
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:51
Mir problem er bare, at jeg ikke har hænderne skruet rigtigt på til den slags ting. Jeg er så hjælpeløs som man kan blive. Derfor jeg nok har brug for hjælp af en eletrikker. Selvom det koster lidt mere.
mvh peter
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Homeplug er dybt afhængig af det ledningsnet du sætter dem i... og ikke mindst hvormeget "støj" der er på linien.. begge dele er yderst individuelt fra hus til hus.. og bruger til bruger.

Mine test med homeplug viste dengang at den var stort set samme hastighed som trådløst, men at linket var en smule mere stabilt, jeg kunne sagtens streame dvdmateriale, og for dens sags skyld også lowbit full HD materiale, men så snart jeg tog en hjemmerippet blu ray film med HD lyd og godt med bitrate så kunne den ikke følge med, det hakkede... derfor vil den som netværk være en potentiel flaskehals, så fremfor at ofre penge på en homeplug som måske/måske ikke fungerer... som dog med sikkerhed IKKE kan levere samme datahastigheder som eks gigalan, så syntes jeg det er langt bedre fra start at investere i et ordentligt ethernetlink hen til de enkelte faste brugssteder, også kun køre trådløst fra sofaen og andre "mobile" steder.. prisforskellen er marginal.. men ydelsen er mærkbart bedre.

faktisk det at sætte en homeplug direkte i et fordelerstik direkte i kontakten kontra en forlængerledning sammen med andre stik gav en ydelsesforskel hos mig på mere en 30-40% på overførselshastighed 
I sær det med rødt er vigtig ved streaming - bare man kan holde en vis minimum så er man ofte OK.

.....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

I sær det med rødt er vigtig ved streaming - bare man kan holde en vis minimum så er man ofte OK.

Det kan måske misforståes som jeg skrev det.. så er der nogle som er i tvivl, mener jeg at homeplug faktisk leverede et mere stabilt link med den mest stabile hastighed, i forhold til det trådløse.
Det trådløse kunne så have nogle højere peaks ved overførsel, men gennemsnitshastigheden på en 4 gb fil var homeplug en smule hurtigere
Mvh

René
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det kan måske misforståes som jeg skrev det.. så er der nogle som er i tvivl, mener jeg at homeplug faktisk leverede et mere stabilt link med den mest stabile hastighed, i forhold til det trådløse.
Det trådløse kunne så have nogle højere peaks ved overførsel, men gennemsnitshastigheden på en 4 gb fil var homeplug en smule hurtigere
Ok.
Smile

Og at streame fra NAS til afspiller kræves ikke så stor top hastighed, man har jo hele filmens længde i tid til at levere data'en (+overhead). Så hvis ens mindste overførelseshastighed ikke bliver mindre end det - så er man OK.

vonrask
Vi kender jo ikke din hus installation, så der er ikke nogen garanti - men efter hvad jeg kan læse til har folk større held med Homeplug ifht. wifi når de skal streame video.

Det kan heldigvis testes i og så sendes retur hvis det ikke virker - hvis du køber på nette og udnytter de 14 dages fortrydelsesret.

Redigeret af Notfast - 20-Januar-2011 kl. 15:08
.....
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:14
Tror også jeg ryger på en homeplug. Er der nogle krav til routeren så når man skal streame og gerne gnidningsløst? Og har hastigheden noget at sige, jeg regner med at skifte til 15/1 M/bithos yousee. Det burde kunne trække det?

Er altså meget taknemmelig for folks hjælpsomhed her og sætter stor pris på den tid I har taget jer til at hjælpe mig(og bare rolig, der skal nok komme flere spørgsmål i projekt digital hjem)

mvh peter
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu