recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - om at rippe filmsamling- begynderspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketom at rippe filmsamling- begynderspørgsmål

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:06
lyder smart. Hvor købte du din henne og hvad gav du for den? og hvilke apps bruger du, har du lavet din egen boxee, for jeg tænker jo at meget af det de reklamerer med, kan vi slet ikke bruge her i landet eller har jeg misforstået noget?

mvh peter
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:48
Jeg købte min hos amazon.co.uk. Jeg bruger stort set ikke apps (endnu), idet den primært hensigt med min Boxee Box er at kunne afspille film fra min NAS. Desuden var det et must, at der var covers på film (du kan forresten selv angive andre covers, hvis du ønsker danske covers fremfor IMDb's covers).
Jeg bruger en amerikansk VPN, så jeg har adgang til amerikanske apps. Jeg er imponeret over VUDU, som jeg dog pt. kun bruger til at se trailers på. Og så bruger jeg Pandora til at spille musik. Ser frem til at de får DR podcast til at fungere (ordentligt), så vil jeg givetvis også bruge denne en del... Læs evt. Hedbergs lange tråd om Boxee Box.
Til top
BeatlesFan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:54

Måske et dumt spørgsmål, meeen ....

Der findes i dag en del nyere TV, der har netværks tilslutning og som kan afspillle materiale fra både nettet og egen NAS, så hvis man alligevel (læs ego) skal ud og købe nyt TV, var dette måske også en mulighed - og så slipper man for endnu en box/remote.

Men disse nye TV understøtter måske ikke TS/MKV/???

Jan
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 18:07
desvære er de nye tv og bluray afspiller ikke gode til at afspille mkv filer og ligende
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 18:21
Præcist - de anvender dlna som i bund og grund er et ganske fint koncept - men i praksis er implementeret totalt uhensigtmæssigt. et godt eksempel er sony's tv der kun kan afspille mpeg2 video gennem dlna og dermed netværket - med det resultat at al ens mpeg4 konverterede video er ubrugeligt. (og dermed også HD video!) Så pt er jeg bange for det ikke helt er modent til hjemmebrug endnu.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 18:47
hvordan får man en amerikansk VPN(som jeg ikke ved hvad er), for det lader jo til, man kan nogle af dens sports apps til at virke jo så også her i landet...
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 20:24
og lige et spørgsmål til den boxee box du har er det den samme som denne? http://www.shg.dk/Digital-Modtager/D-Link-Boxee-Box-Wireless-Media-Player-2229961.html&ref=pricerunnerdk
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 22:35
hvordan får man en amerikansk VPN(som jeg ikke ved hvad er), for det lader jo til, man kan nogle af dens sports apps til at virke jo så også her i landet...

Der er flere steder på nettet, som du kan oprette en sådan, fx strongvpn og gennem giganews.

Hvis jeg var dig, ville jeg fokusere på at få streamingen af mine film sat op. Så kan du altid senere oprette en vpn-forbindelse.

og lige et spørgsmål til den boxee box du har er det den samme som denne? http://www.shg.dk/Digital-Modtager/D-Link-Boxee-Box-Wireless-Media-Player-2229961.html&ref=pricerunnerdk

Jo det er præcis sådan en Boxee Box, jeg har Smile Jeg købte dog min hos amazon.co.uk, idet leveringstiden i Danmark hele tiden blev rykket frem. Desuden sparede jeg også et par hundrede kroner i forhold til prisen på ’dit’ link.  

Redigeret af KeWa - 21-Januar-2011 kl. 22:36
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:15
Hej Vonrask,

Jeg ville nok også anbefale en boxee box - jeg har ikke en selv, men så en meget posetiv test fra So Ein Ding på DR2. Jeg har en PS3, som kan 'næsten' det samme, den har dog også indbygget DVD/Blu-ray afspiller. 

Omkring straming af film og video over nettet, er vi på et meget tidligt stadie (især i dk) der er ingen standarder eller enighed om hvordan dette skal gøres. Derfor vil du finde at foreskellige tjenester og udbud fåes fra forskellige leverandører afhænging af producent, internet udbyder, land du bor i og hvor teknisk kyndig du er. Med andre ord findes der ikke en box hvor du er HELT sikker på at du kan se alle fremtidige internet baserede TV tjenester. Det bedste bud er nok at stille en PC under TV'et eller en ASUS eee box. Det som Boxee tilbyder synes dog at være en god start og fint til at leje med.

I starten skal du dog også bare have en fornemmelse for hvordan alt dette fungerer. Med tiden får du og din familie sikkert andre behov, og så kan det være i må ud og købe en ny boks som kan det i har brug for. Boksene er heldigvis billige (omkring 1000 kr). Dette er også derfor jeg vil anbefale dig IKKE at gå efter et TV med indbygget medie afspiller (det gør ikke noget hvis den har) jeg synes bare de er megetr begrænsede og du får meget mere ud af en Boxee.

Du skal også lige overveje om du har nogle film der er krypterede eller kopi sikrede. Det er vist ulovligt at bryde denne sikring (men hvem skulle tjekke???) og der findes software til dette. DVDFab kalder deres for pass key og koster ca 80 USD og anyDVD som vist er den bedste koster ca 80 Euro. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på dette faktum da flere og flere DVD'er og BluRay sælges med kopi beskyttelse, og så du ikke sidder og under dig over hvorfor din gratis DVDFab fejler når den skal læse en ny-indkøbt Disney DVD...

Mvh,
Martin
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu