|
Ombygning af IKEA BYÅS TV-bord - forslag? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2013 kl. 11:18 |
|
Hej alle
Jeg har et stykke tid kigget efter et fornuftigt TV-møbel med en passende dybde (>40cm), 3 sektioner på hver godt 50cm (centerhøjttaler er 50cm) og med låger på de yderste sektioner - og jeg er ikke interesseret i at give mere end 2.000kr! (Hvor der ellers er mange lækre modeller) Jeg er så faldet over BYÅS TV-bordet fra IKEA: Det passer fint størrelsesmæssigt og midtersektionen er også fin, men af uransagelige årsager har IKEA valgt at udstyre ydersektionerne med en slags skuffer, hvilket ikke helt harmonerer med min plan om at sætte bl.a. surround-receiver ind i sådan et rum. Er der nogen kreative hoveder der umiddelbart kan se om det vil være nemt at modificere møblet med et par låger i stedet - og hvad der evt. vil kræves for at gøre dette? (Man kan hente en samlevejledning på siden - der kan man se møblets detaljer) Jeg kunne også godt tænke mig at der kunne monteres en plade med højttalerstof foran midtersektionen - den vil nok også skulle være hjemmelavet - nogle forslag her? (Har en baby og det vil blot være spørgsmål om tid inden at stumperne i midtersektionen skal onduleres!) Håber på nogle kreative indspark :-) |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har selv været det igennem i min tråd. Tror sagtens du kan købe hængsler i ikea og bruge fronten af skufferne til låger.
Jeg har købt mine hængsler i ikea
|
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
Køb 3 sæt hængsler i IKEA når du henter møbler, brug fronterne til låger i siderne og lav selv en af MDF til midten. Brug eventuelt samme MDF plade til at lave hylder af. Du skal bruge et forstnerbor i 35mm til beslagene så vidt jeg husker.
EDIT: Jeg så ikke lige hvilke beslag du havde henvist til i din, men det kan måske klares uden forstnerbor så. Redigeret af larsen_mgeic - 29-August-2013 kl. 11:43 |
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Jeg har lige været igennem samme øvelse efter at min dreng spurgte, Hvad er det?? og trykkede en diskant ind. Nu har jeg gemt min center bag en hjemmebygget stoflåge, hvilket egentlig var ganske enkelt. En god stiksav og en kraftig hæfteklammepistol og så er det hurtigt lavet.
Måske skulle du overveje at lave alle låger med stof, så du kan ramme forstærker med fjernbetjening uden at åbne lågerne. Jeg har bare sat mine låger fast med velcro, så har ungerne ikke kræfter til at åbne dem. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Jeg vil undersøge nærmere hvilke hængsler de har i IKEA og også høre om muligheden for at få en ekstra låge som passer i størrelsen.
Bconrad: Hvilket stof har du brugt og hvordan ser det ud - gider du poste et par billeder? (Gerne med noget tændt bagved, så man kan se hvor meget lyset skinner gennem!) Jeg har ikke behov for stof på alle låger, da jeg en Marmitek IR-extender der sørger for at sende IR-signalerne videre til de apparater, som er gemt bag lågerne. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Var der ingen frontstof på centeret? Klaus |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
|
Hvis der var frontstof på, er det for det meste ret føjeligt. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Så sætter man gitre for
http://elektronik-lavpris.dk/p91319/MZF-8630_Højttalergitter_10_grov/ |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Korrekt, men det er sjældent så gennemsigtigt at man kan se diskanten gennem det...... Klaus |
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Denne koster ganske vist kr. 3.000, men med køb af mdf-plader, hængsler osv, rammer du nok alligevel en pris deromkring med Ikea-løsningen: |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Der er normalt gitter for, men jeg var i et desperat forsøg igang med at gøre de store sorte kasser mere konevenlige med noget hvidt folie. Nu står centeren i skabet og det er en fin løsning for alle parter.
Tipsen, jeg sender lige nogle billeder til dig. Send mig en pb med din email, da jeg ikke kan uploade hertil fra min ipad. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |