recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omlaker højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omlaker højtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Omlaker højtaler
    Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:40
Nogen der har erfaringer med at omlaker en højtaler?
Er det til at få dækket ordenligt af

Nu bliver det formentligt en autolakør, som skal klare jobbet.. Men nu vil jeg lige høre her, om det er noget man skal holde sig fra ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:42
Du skal da ha alle enheder afmonteret først...
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 21:32
Jeg har lige her i Juleferien lavet mine fronthøjttalere fra Hvid til sort.

Men det blev lavet med folie.

Syntes selv at det blev et godt resultat, ønsker du et billede af arbejdet kan jeg godt poste et her i din tråd.

Og folie kan jo fås i mange forskelige farver og finer/mønstre.

Sig til.....
Til top
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 22:44
Det kunne da være ret sjovt at se... Post for satan!!!!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 16:14
Hermed som lovet, et billede af min front højttaler ( venstre ) efter jeg har påført folie. Jeg valgte at bruge sort med træ motiv så de er ens med Subberne.

Sort fordi det ikke giver noget lys genskind fra projektor i forhold til da højttaleren var hvid.

Håber du kan se resultatet ordenligt udfra billede, hvis man ikke ved det skulle man tro det var købt sådan.

Måske du kan bruge denne løsning istedet for at lakere
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:09
Prøv og kigge på www.spraywrap.dk, det skulle være nemt at bruge, billigt - og kan snildt fjernes igen...
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:15
Linket virker ikke
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:38
http://www.spraywrap.dk/

Hmmm det virker sku ikke.. Nå prøv at Google det, så kommer siden som det første.
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:48
Jeg malede mine højttalere i sommeren 2012. De var rosenwood, og egentlig var jeg bare rigtig træt af farven.

Jeg købte en dunk Junkers sort bordpladeolie til små 200kr. Det kunne sagtens række til de to gulvhøjttalere, selvom de fik to gange. Det første jeg gjorde, var at pille alle enheder ud og koble dem fra. Dernæst blev de vasket godt ned, i en god gang sulfovand. Jeg er tidligere ryger, og de har spillet op til en del fester, så de har nok haft et godt tykt lag af skidt, spildt alkohol og negotin.

Derefter røg de ud på altanen, hvor de lige fik et par strøg med en grov sandpapir. Ikke for at slibe noget af, men kun for at ridse lidt i overfladen, så malingen havde noget at binde til.

Derefter var det sådan set bare at gå i gang. Først et lag på den ene højttaler, så et lag på den anden. Det var en varm dag, så da jeg var færdig med den anden, så var den første allerede klar til andet lag, og så kunne den anden få andet lag bagefter. Den oliebaserede maling gør, at man stadig kan se strukturen i fineren, hvilket var vigtigt for mig. Jeg er allergisk overfor højglans. Det tiltrækker støv og fedtfingre, og så er det heller ikke heldigt henne ved et TV, hvor det vil reflektere lys.

Alt i alt tog det vel 4-5 timer, og kostede rundt regnet 200kr. Jeg har ellers ikke voldsomt meget malererfaring, men det gik sgu rigtig nemt alligevel.

Du kan se resultatet, hvis du klikker på linket i min signatur.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

http://www.spraywrap.dk/

Hmmm det virker sku ikke.. Nå prøv at Google det, så kommer siden som det første.
Link service:

Smile

Mvh. JørgenT

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu