|
Omlaker højtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rasmusj11 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 87 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:40 |
Nogen der har erfaringer med at omlaker en højtaler?
Er det til at få dækket ordenligt af Nu bliver det formentligt en autolakør, som skal klare jobbet.. Men nu vil jeg lige høre her, om det er noget man skal holde sig fra ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal da ha alle enheder afmonteret først...
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Jeg har lige her i Juleferien lavet mine fronthøjttalere fra Hvid til sort.
Men det blev lavet med folie. Syntes selv at det blev et godt resultat, ønsker du et billede af arbejdet kan jeg godt poste et her i din tråd. Og folie kan jo fås i mange forskelige farver og finer/mønstre. Sig til.....
|
|
![]() |
|
Rasmusj11 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 87 |
Det kunne da være ret sjovt at se... Post for satan!!!!
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Hermed som lovet, et billede af min front højttaler ( venstre ) efter jeg har påført folie. Jeg valgte at bruge sort med træ motiv så de er ens med Subberne.
![]() Sort fordi det ikke giver noget lys genskind fra projektor i forhold til da højttaleren var hvid. Håber du kan se resultatet ordenligt udfra billede, hvis man ikke ved det skulle man tro det var købt sådan. Måske du kan bruge denne løsning istedet for at lakere
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
Prøv og kigge på www.spraywrap.dk, det skulle være nemt at bruge, billigt - og kan snildt fjernes igen...
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Linket virker ikke
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
http://www.spraywrap.dk/
Hmmm det virker sku ikke.. Nå prøv at Google det, så kommer siden som det første. |
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg malede mine højttalere i sommeren 2012. De var rosenwood, og egentlig var jeg bare rigtig træt af farven.
Jeg købte en dunk Junkers sort bordpladeolie til små 200kr. Det kunne sagtens række til de to gulvhøjttalere, selvom de fik to gange. Det første jeg gjorde, var at pille alle enheder ud og koble dem fra. Dernæst blev de vasket godt ned, i en god gang sulfovand. Jeg er tidligere ryger, og de har spillet op til en del fester, så de har nok haft et godt tykt lag af skidt, spildt alkohol og negotin. Derefter røg de ud på altanen, hvor de lige fik et par strøg med en grov sandpapir. Ikke for at slibe noget af, men kun for at ridse lidt i overfladen, så malingen havde noget at binde til. Derefter var det sådan set bare at gå i gang. Først et lag på den ene højttaler, så et lag på den anden. Det var en varm dag, så da jeg var færdig med den anden, så var den første allerede klar til andet lag, og så kunne den anden få andet lag bagefter. Den oliebaserede maling gør, at man stadig kan se strukturen i fineren, hvilket var vigtigt for mig. Jeg er allergisk overfor højglans. Det tiltrækker støv og fedtfingre, og så er det heller ikke heldigt henne ved et TV, hvor det vil reflektere lys. Alt i alt tog det vel 4-5 timer, og kostede rundt regnet 200kr. Jeg har ellers ikke voldsomt meget malererfaring, men det gik sgu rigtig nemt alligevel. Du kan se resultatet, hvis du klikker på linket i min signatur. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Link service: ![]() Mvh. JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |