|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Exta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 18:35 |
Godaften
Jeg står og overvejer at omlakere mine små grå højttalere, så de står bedre til mit sorte pio tv. Havde tænkt mig at skille dem ad, slibe dem ned og give dem grunder og så farven og slutte med en lak. Men kan ikke finde ud af hvilken slags spraymaling jeg skal bruge. Den skal selvfølgelig være sort som mit tv, men der er et hav af forskellige sorte farver. Er der nogen der har erfaring med noget ligende? |
|
Pioneer Krp-600A.
Pioneer vsx-lx51 eAR 202 REF ps3 Slim 120gb Samsung hd boks Vienna Acoustics Haydn Grand Paradigm KEF |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Silvan har tilbud for tiden pga. deres 41 års fødselsdag - jeg har købt noget acrylmaling i glans 50 - du skal op i en glans 90 hvis det skal være rigtig helblank.
Jeg regner selv med at give mine K5 en tur.. so long, garanti ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det var et brugbart råd :D Havde slet ikke tænkt på glansen
endnu ![]() Men hvilken sort skal jeg vælge, har indtil videre fundet tro forskellige Silkesort, blank sort og Metallic sort. |
|
Pioneer Krp-600A.
Pioneer vsx-lx51 eAR 202 REF ps3 Slim 120gb Samsung hd boks Vienna Acoustics Haydn Grand Paradigm KEF |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Silkesort går jeg udfra er en mat-sort (glans 5 eller lign), blanksort omkring de 50 (Min bøtte siger halvblank) og metallic sort er en stærkere maling, som bruges på biler. Den tror jeg ikke du har noget at bruge til.
Til inspiration, og evt. råd til valg af maling kan du høre dylmer ad. Han har lavet et helt møbel i helblank sort! Link Redigeret af Anima - 11-Oktober-2009 kl. 19:33 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
alternativt en farvet folie fra din lokale skiltemand pakket ind, det kan give endnu højere glans og overfladen (hvis man kan finde ud af at sætte det rigtigt på) er klart mere ensartet end maling... på evt at forhør din lokale skiltemand... han kan jo evt printe mønstre eller blomster på hvis du har lyster i den retning... waf må da være enorm for sådan noget
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Tænkte lidt det samme, men det er altid godt at blive bekræftet :) Så tror jeg at jeg vil satse på en blank sort
og evt. slutte af med klarlak. |
|
Pioneer Krp-600A.
|
![]() |
|
![]() |
rhsin: God ide, men tror at det er noget nært umuligt på de
små runde højttalere. Men kan være at centeren skal have en tur på den måde ![]() |
|
Pioneer Krp-600A.
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
der findes faktisk folier som er lavet til at smyge sig rundt om emner, det har de også ved de fleste skiltemalere... det er den folie man pakker biler ind i, og man får folien til at smyge sig rundt med en varmepistol, og det skulle kunne gøres uden højtaleren tager skade |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, folien er en billig option - 39 kroner for en rulle. 2m lang og 45 cm. bredt
![]() - men du skal nok være mester i origami hvis du skal skære folien til så den ligger sig pænt på 2005.2 ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Kunne være smart hvis det opførte sig som krympeplast og
man bare kunne "varme" det på. |
|
Pioneer Krp-600A.
|
![]() |
|
![]() |
ikke hvis man køber den rigtige, den kan strækkes eller trække sig sammen under varmepåvirkning så den sagtens kan sættes rundt og selv meget bløde former, også skærer man efterfølgende det overskydende af med en skalpel. Men ok... det var nu også bare for inspirationens skyld, det bille jo være nemmere med lige flader |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Enig rene!
Men skal det være permanent ville jeg sige, at Ekta skal male, og ikke bruge folien. Folien kan nemt ridses, og i så fald skal det hver gang lægges nyt på. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |