recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OneForAll remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOneForAll remote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: OneForAll remote
    Sendt: 18-Maj-2005 kl. 00:52

Hej der

Jeg har anskaffet mig en Kameleon 6 OneForAll remote for at slippe af med den myriade af fjernbetjeninger der til stor irritation for fruen i huset ligger og flyder på bordet.

Det er et forrygende produkt; men.......

Jeg kan ikke få den til at fungere med DP-558'eren til trods for, at leverandøren skriver at den er 'KISS-compatible'.

Er der nogen der har erfaringer med OneForAll, og i givet fald.... Hva' skal jeg gøre?

JVejle

1.1.3 og glad for 558'eren

Til top
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2005 kl. 16:59

anyone?

Til top
fltk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 9748
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 10:42

Ring til One4All og få den opdateret via telefon. Det har jeg gjort flere gange med min One4All 6, når jeg har købt nye produkter, som den ikke har indbygget kode til.

Flemming   

Til top
rosrosros Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2004
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 14:45
Løser remoten problemet med at man skal pege remoten meget præsist på afspilleren?
Til top
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2005 kl. 15:26

rosrosros,

Ja, det gør den hos mig. Hvorvidt det er relateret direkte til One4All-fjernbetjeningen eller også har en smule at gøre med hvilken version 558'er man har, vil jeg ikke ligge hovedet på blokken på. Hos mig virker One4All væsentlig bedre, men..........

Det er jo i princippet ét fedt, når den ikke virker som leverandøren påstår den gør. Årsagen er iflg. One4All, at KISS' fjernebetjeningen generelt har et problem (se tråde hos mpeg-playcenter), så hvorvidt det kommer til at virke efter hensigten skal jeg lade være usagt. Det kunne være dejligt, for One4All'en er en rap sag........

Hvis der er andre der har input, koder til One4All - DP-558, vil jeg sætte pris på lidt hjælp.

JVejle

Til top
Hexadus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 17:28
jvejle,

Jeg fik ikke helt fat på, fik du fjernbetjeningen til at virke med din DP-558 ?

Skulle der en opdatering til ??

Hex
Til top
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 19:47

Hexadus,

Den virker med DP558'eren; men bare ikke særligt godt. Der skal udføres mange forskellige 'workarounds' for at styre 558'eren i.e. 4 foskellige taster skal bruges for at zappe rundt i kanalerne.

Jeg har for en uge siden spurgt One4All support, hvad der er problemet; men de er ikke vendt tilbage endnu. Normalt er det sådan, at man bare opdaterer remoten over nettet; men denne feature er ikke tilgængelig for 558'eren. Andensteds på nettet har jeg læst, at KISS har et generelt problem med deres fjernbetjeningen. Jeg er ikke tekniker udi remotes; men det er noget med frekvenser og styresignaler.

Jeg lader høre fra mig når jeg hører fra One4All support.

JVejle

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af jvejle jvejle skrev:

Jeg er ikke tekniker udi remotes; men det er noget med frekvenser og styresignaler.

Rygtet vil vide at det er B&O der har designet fjernbetjeningen (og den derfor ikke bruger standard signaler) - men One4All kan vel godt styre B&O ?!?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
jvejle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2005 kl. 21:46

laursen,

Den kan godt styre B&O. Iflg. denne tråd:

http://mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Forums&file= viewtopic&t=4096

kan man læse bla.:

The infrared signal of Kiss remote is 36Khz and using OneForAll remote the infrared signal is about 36.5 y 38Khz. Kiss can't run with this signals.

Iflg. tråden der var fra firmware 1.1.2.-tiden, ville det blive løst i næste fw (1.1.3). Problemet er dog ikke løst endnu.

JVejle

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu