recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 3010 genfinder ofte signal på zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 3010 genfinder ofte signal på zaptor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 3010 genfinder ofte signal på zaptor
    Sendt: 23-November-2013 kl. 09:00
Hejsa... Har brug for lidt hjælp til at fejlsøge nemmest.

Min onkyo 3010 har fået for vane med at billedet går sort i et sekund, så kommer det igen og så skal den lige genfinde rigtig billedindstilling, altså opløsning. Alt sammen tager maks et par sekunder, men utrolig irriterende.

Jeg har bemærket at det sker mest på de digitale kanaler fra zaptor boksen. Når vi ser dr, TV2 og lign sker det stort set aldrig, men når min datter ser Disney kanaler eller som idag ramasjang, så kan den til tider gøre det konstant!

Det sker ikke når jeg bruger Apple tv eller blu ray... Nogle dage gør den det næsten ikke, andre dage meget.

Min første tanke var at signalet ikke spillede 100 % her, jeg ringede til stofa. Men de siger alt måles fint her, og de gerne vil have jeg udelukker forstærker inden de sender nogen ud.

Når jeg tænker over det, havde jeg faktisk samme problem nogle gange, på den tidligere arcam avr 400 jeg havde, men den snakkede bare ikke særlig godt sammen med zaptor boksen, så troede det var derfor.

Men hvad er næste skridt? Jeg bliver vel nød til at køre Hdmi direkte op i tv, og se om jeg mister signal der også, men det bare lidt træls arbejde med ledninger, men pyt.

Men hva så hvis der ikke er noget galt der? Kan det stadig være boksens skyld eller er det så Hdmi boardet på onkyoen?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hejsa... Har brug for lidt hjælp til at fejlsøge nemmest.

Min onkyo 3010 har fået for vane med at billedet går sort i et sekund, så kommer det igen og så skal den lige genfinde rigtig billedindstilling, altså opløsning. Alt sammen tager maks et par sekunder, men utrolig irriterende.

Jeg har bemærket at det sker mest på de digitale kanaler fra zaptor boksen. Når vi ser dr, TV2 og lign sker det stort set aldrig, men når min datter ser Disney kanaler eller som idag ramasjang, så kan den til tider gøre det konstant!

Det sker ikke når jeg bruger Apple tv eller blu ray... Nogle dage gør den det næsten ikke, andre dage meget.

Min første tanke var at signalet ikke spillede 100 % her, jeg ringede til stofa. Men de siger alt måles fint her, og de gerne vil have jeg udelukker forstærker inden de sender nogen ud.

Når jeg tænker over det, havde jeg faktisk samme problem nogle gange, på den tidligere arcam avr 400 jeg havde, men den snakkede bare ikke særlig godt sammen med zaptor boksen, så troede det var derfor.

Men hvad er næste skridt? Jeg bliver vel nød til at køre Hdmi direkte op i tv, og se om jeg mister signal der også, men det bare lidt træls arbejde med ledninger, men pyt.

Men hva så hvis der ikke er noget galt der? Kan det stadig være boksens skyld eller er det så Hdmi boardet på onkyoen?
Tja, det kunne måske være indstrålings problem i din antennekabel installation (efter Stofa udtag)?
Så Zaptor boks signal falder ud, og HDMI signal flipper et øjeblik ?
Og det kan Stofa altså ikke se fra deres stol. LOL

Antennekabler/stik skal være HF tætte.

Stil Zaptor på en af de kanaler/MUX der har problem (Ramasang f.eks.) og aflæs signalstyrke og kvalitet (Zaptor boks menu).
Sammenlign med andre kanaler der ikke har fejl, læg mest vægt på kvalitet.
Der kan være masser af signal, men hvis det forstyrres af indstråling falder kvalitet.

Lidt links til hjælp:

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 23-November-2013 kl. 11:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 16:12
Hej Jørgen. Tak for indlæg, det vil jeg prøve og lure lidt af, og læse lidt mere op på ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 14:53
Det virker til en firmware opdatering har løst det, men døjer desværre med lidt sporadisk lydudfald på nogle digitale kanaler, dette skyldes dog signalet, da jeg har flere der har samme problem i området... :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu