recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 309 + 3xFocal Sib XL + 2xsib + Cub2 sub :S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 309 + 3xFocal Sib XL + 2xsib + Cub2 sub :S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 309 + 3xFocal Sib XL + 2xsib + Cub2 sub :S
    Sendt: 11-Juni-2014 kl. 19:30
Har nu fået samlet mig et surround setup og er nu interesseret i at få den bedste lyd ud af det.

Jeg har siddet og rodet med indstillinger af lyden, men det er som om jeg ikke kommer helt i mål. 

Det er som om der kommer lidt for meget lyd ud af center højtaleren. Ikke styrken , men effekter, hvis man kan sige det på den måde. Synes det lyder helt fantastisk når der kommunikeres og er rolige episoder. Men så snart der sker flere ting , feks. under en aktionscene virker det som om at alt for mange lyde kommer fra centerhøjtaleren istedet for at komme fra de andre. Faktisk synes jeg at lydbilledet lyder bedst , hvis jeg indstiller forstærkeren til ikke at have en centerhøjtaler og dialogerne så bare kommer fra de 2 fronthøjtalere. Men synes ikke det er helt rigtigt ? Det er det samme om jeg bruger Dolby 5.1 eller DTS. 

Gør jeg noget forkert, eller har jeg købt forkert ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 21:05
Meget af lyden skal komme fra centeren. Det kommer jo an på, hvordan filmene er mixet.

Men du kan skrue op og ned for niveauet af centeren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu