|
Onkyo 309 + 3xFocal Sib XL + 2xsib + Cub2 sub :S |
Besvar |
Forfatter | |
JayQ
Bruger Oprettet: 12-Marts-2012 Status: Offline Point: 237 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Juni-2014 kl. 19:30 |
Har nu fået samlet mig et surround setup og er nu interesseret i at få den bedste lyd ud af det.
Jeg har siddet og rodet med indstillinger af lyden, men det er som om jeg ikke kommer helt i mål. Det er som om der kommer lidt for meget lyd ud af center højtaleren. Ikke styrken , men effekter, hvis man kan sige det på den måde. Synes det lyder helt fantastisk når der kommunikeres og er rolige episoder. Men så snart der sker flere ting , feks. under en aktionscene virker det som om at alt for mange lyde kommer fra centerhøjtaleren istedet for at komme fra de andre. Faktisk synes jeg at lydbilledet lyder bedst , hvis jeg indstiller forstærkeren til ikke at have en centerhøjtaler og dialogerne så bare kommer fra de 2 fronthøjtalere. Men synes ikke det er helt rigtigt ? Det er det samme om jeg bruger Dolby 5.1 eller DTS. Gør jeg noget forkert, eller har jeg købt forkert ?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Meget af lyden skal komme fra centeren. Det kommer jo an på, hvordan filmene er mixet.
Men du kan skrue op og ned for niveauet af centeren. Klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |