recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 606 Højttalere (med Bi-amp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 606 Højttalere (med Bi-amp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 606 Højttalere (med Bi-amp
    Sendt: 10-August-2008 kl. 10:28
Hej,

Jeg mener omsider at have bestemt mig for at jeg vil have en Onkyo 606 forstærker.
Men jeg har ingen højttalere at sætte til den og vil gerne have noget godt - til en fornuftig pris.
Hvad kan anbefales?

Jeg vil gerne starte med to rigtig gode fronthøjtalere og så senere bygge op til et 5.1 eller 7.1 surround sæt.

Onkyo kan bi-ampe front højttalere. Er det noget jeg bør gå efter?
Gør det en stor forskel/forbedring af lyden, eller er det kun noget for de der virkelig vil have det bedste?

Hvordan kan det anbefales at bygge et surround sæt op?
Er det fint med et sæt med ens små højttalere, eller bør man fokusere på at få gode fronthøjttalere først?

Hvad bør rækkefølgen være for købene, hvis man køber lidt ad gangen...?

Tak for hjælpen.

Martin
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 10:40

Hej Martin,
Det er nogle gode overvejelser du gør dig. Det er vigtigt at komme godt fra start og planlægning kan spare megen tid og penge. Godt begyndt er jo, saom sagt, halvt fuldendt...

Oprindeligt skrevet af Kynde Kynde skrev:

Hej,

Jeg mener omsider at have bestemt mig for at jeg vil have en Onkyo 606 forstærker.
Men jeg har ingen højttalere at sætte til den og vil gerne have noget godt - til en fornuftig pris.
Hvad kan anbefales?


Der findes RIGTIG mange højtalere på markedet. Så en god ide ville være at shoppe lidt rundt og høre nogle forskellige højtalere. De lyder MEGET forskelligt... Herefter ville jeg så beslutte hvilken reciever der skulle spændes for. Men Onkyo 606 er bestemt ikke noget dårligt bud.
Hvor i landet er du fra, så skal jeg gerne give dig nogle gode steder at lytte, og få lidt info.

Oprindeligt skrevet af Kynde Kynde skrev:


Jeg vil gerne starte med to rigtig gode fronthøjtalere og så senere bygge op til et 5.1 eller 7.1 surround sæt.

Onkyo kan bi-ampe front højttalere. Er det noget jeg bør gå efter?
Gør det en stor forskel/forbedring af lyden, eller er det kun noget for de der virkelig vil have det bedste?


Det er ikke sikkert der er noget at hente ved at biampe... Man kunne også overveje at bi-wire, eller at gøre begge dele.
Men du må prøve dig frem. Nogle syntes det giver et enormt løft i lyden, andre kan ikke høre forskel...

Oprindeligt skrevet af Kynde Kynde skrev:


Hvordan kan det anbefales at bygge et surround sæt op?
Er det fint med et sæt med ens små højttalere, eller bør man fokusere på at få gode fronthøjttalere først?


Jeg vil anbefale dig at købe to fronthøjtalere først, og bruge det som stereo set-up. Senere kan der udvides med en center, derefter baghøjtalere (til 5.1) og så en sub.
Nogle ville prioriterer sub'en højere, men det kommer også an på hvor meget bas der er i fronterne osv.
Andre vil ikke prioriterer centeren så højt, da samtalen alligevel kommer ud af fronterne. Hvorfor centerkanalen er dækket ind (i fronterne), men det er nu en vigtig højtaler...
Så det er også noget med at vurderer sit behov, og hvordan set-up'et performer, så man kan ligge sine investeringer så klogt som muligt!


Oprindeligt skrevet af Kynde Kynde skrev:


Hvad bør rækkefølgen være for købene, hvis man køber lidt ad gangen...?


Se ovenstående...  Men er også meget individuel og afhænger af valg af set-up...

Mange hilsener

Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 21:10
Hej Simon,

Mange tak for et super svar!

Jeg bor i Esbjerg. Der er et par butikker i byen, men så vidt jeg ved, så har ingen af dem ONKYO, så jeg har endnu ikke kunnet finde ud af om det er mig.

Ja, du har ret i at højttalere er en stor jungle at bevæge sig ind i og der er lige så mange meninger som der er modeller...

Jeg tror at jeg dropper det med bi-amp eller bi-wire.
Første trin bliver forstærker og et front højttaler setup der kan sparke r_v :)
 - og som ikke er alt for dyrt

Er det godt at handle i Tyskland evt. via nettet eller er der konkurrencedygtige priser i DK?

hilsen

Martin



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu