recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 607 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 607 problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 607 problemer
    Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 11:31
Hey,

I går rykkede vi lige en lille fest af hos mig, og det var også ok. Jeg tror min Onkyo 607 spillede på en 60-70 stykker hele aftenen, så det skulle jo ikke være noget problem. Til min Onkyo har jeg pt. to gulvhøjttalere sat til.

Jeg havde sat min bærbar ned i receiveren ned i port 1 DVD/BD via HDMI, og fra tv out op i tv'et. Det virkede også fint.
Tv'et kørte med noget Youtube det meste af aftenen, men på et tidspunk slukkede vi for tv'et og det spillede videre. Senere hen, der skulle vi lige se en klip fra en dvd der kørte på min bærbar comp., så jeg tændte for tv'et. Receiveren og min bærbar blinkede lige et par gange, som de nu skal for at finde hinanden igen, men i stedet for billede og lyd, så fik jeg "NO SIGNAL" i display på min Onkyo.

Hvis jeg sætter HDMI kabel direkte fra computer og op i tv'et så kommer der billede og lyd frem på mit tv, men kører jeg det igennem min receiver, så får jeg "NO SIGNAL" ..

Er min receiver stået af? Min gulvhøjttalere er 4ohm og jeg har sat impedance til 4 ohm i receiver settings.

En der har en idé til mit problem?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 11:59
Prøv en factory reset på din onkyo - google er din ven.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 12:23
Sjovt du skriver det, fordi en kammerat har lige foreslået det 

Hmm, jeg bruger google til at finde ud af at factory reset tak
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 13:38
Nu har jeg clear'et den, men det er som om at receiveren ikke reagerer på at der er sat noget bag i portene.

Som om at den funktion der skal smide lyd og billede videre ikke virker, så den switcher ikke over.

Den må vel sendes til RMA så.

Andre der har prøvet det? Jeg vil da mene at den burde kunne holde til man switcher frem og tilbage en 5-10 gange på en dag, som nok skete i går.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:34
Hvis jeg spiller musik fra min bærbar og slutter den til forstærkeren med et alm. minijack med de der røde og hvide stik, ind i cd-porten, så spiller den fint... så det må være HDMI delen der er røget.

Aner dog ikke hvordan det pludselig kan stå af.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:42
HDMI er noget følsom skidt, der er føst med HDMI v1.4 at man kan sætte
og tage en HDMI stik ud, mens der er strøm på.

Redigeret af Startrek - 12-Oktober-2009 kl. 16:43
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

HDMI er noget følsom skidt, der er føst med HDMI v1.4 at man kan sætte
og tage en HDMI stik ud, mens der er strøm på.


Altså når du siger "mens der er strøm på" mener du så fra stik-kontakten?
Hver gang jeg skal have HDMI ud, så slukker jeg altid min forstærker på sluk knappen, de må da være nok?

Men nu skete det jo heller ikke ved jeg hev kablet ud mens der var strøm på, det skete ved jeg ville have billede på tv'et, og kablet sad jo allerede i, så det er jo ikke noget med det at gøre.

Det jeg gjorde var at tænde for mit tv. Trykke på AV knappen på min remote, vælge HDMI port 3, og vupti, NO SIGNAL i display.


Redigeret af Chrizzy - 12-Oktober-2009 kl. 18:00
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 09:29
Har du prøvet af skifte indgang?

Eks. Skifte hdmi-indgangen til input 4, og ligeså ændre det i receiveren. Så kan du tjekke om det er indgangen, eller om det stikket der fejler noget.


/Zirio
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:05
Når du har deffineret hvor HDMI in skal placeret, kunne det også være interessant at vide, om det er alle dine HDMI indgange der ikke virker, eller om det kun er den ene. Og om du har tjekket med flere forskellige kilder, eller kun din bærbar (for det kunne jo være den, det er galt med).
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:02
Ja, lav så mange tests som muligt for at indsnævre problemet - det reducerer rep. tiden, og hvis det er din bærbar den er gal med, så slipper du for en regning fra værskstedet, da de ikke kunne finde noget som ikke duede som det skal - og tro mig, dét er en dyr affære!
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 13:46

Jeg har lige prøvet med en anden playstation 3 og der virkede det som det skal, og det var i de samme HDMI porte.

Det er altså min bærbar der er noget galt med, for sætter jeg den til så får NO SIGNAL.

Det er altså nok min HDMI udgang på min bærbar den er galt med.

EDIT:

"Dubliker mit skriveborg på alle skærme" det virker ikke. Så får jeg den "NO SIGNAL, men hvis jeg på min computer vælger "Vis forskellige dele af skrivebordet på hver sin skærm (Udvidet)" så får jeg lyd, men så er mit skrivebord jo ikke dublikeret, så er mit tv en slags ekstra skærm.

Det der bare er fucked at ved denne indstilling, så virker lyd og billede jo fra min computer. Så den funktion ved at dublikere skrivebordet må være defekt?



Redigeret af Chrizzy - 13-Oktober-2009 kl. 14:05
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu